Jag köpte en grensåg, i ena hörnet stod det med stora bokstäver ”Made in Germany” under en bild av oljeförpackningen, det visade sig att det bara var den lilla oljeplastflaskan på några dl som var från Tyskland alla andra delar stod det ROC med små bokstäver. :crysmile::rofl:
https://www.kompernass.com/index.php?route=product/category&path=1595
 
Bara packat upp dem än men vinkelslipen kan man ju köpa bara för att den är så gullig :rofl:
En rad olika elektriska verktyg, inklusive en vinkelslip, två borrskruvdragare, en batteri och ytterligare tillbehör, placerade sida vid sida på ett gult underlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
MatCan och 1 till
  • Laddar…
Ang. vinkelslipen: jag begriper inte vad man ska ha de små skivorna till, kapa ståltråd?
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
Immobil Immobil skrev:
Ang. vinkelslipen: jag begriper inte vad man ska ha de små skivorna till, kapa ståltråd?
Den borde vara perfekt till att fila naglarna! :cool:
 
  • Haha
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Den borde vara perfekt till att fila naglarna! :cool:
Tror det är dumt att testa det kanske...
Tror dock inte heller att det är sådär jätteanvändbar, men smidig att ta till om det är något mindre
objekt som ska kapas/slipas. Eller där man har svårt att homma åt med en "riktig" Dock så är väl oftast
Dremmeln bättre där det är trångt.
 
  • Gilla
VidarH
  • Laddar…
Immobil Immobil skrev:
Ang. vinkelslipen: jag begriper inte vad man ska ha de små skivorna till, kapa ståltråd?
Jag har en Dremel som tar likadana skivor, går på nätspänning dock, och den är smidig att kapa plåt med bland annat... Rätt bra om man behöver smala snitt i stål, skivorna är ju tunna...
 
Hur tunna är dom? Kör med 1mm i den nätanslutna 125mm vinkelslipen. Är sjukt sugen på den lilla men vet inte riktigt när den är bättre än en 125mm..
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Hur tunna är dom? Kör med 1mm i den nätanslutna 125mm vinkelslipen. Är sjukt sugen på den lilla men vet inte riktigt när den är bättre än en 125mm..
Tror de är 1 mm också, men eftersom diametern är mindre känns de lite stabilare .. jag har sprängt ett par tunna skivor på vanliga vinkelslipen .. .

EDIT: för mig är den lättare vikten jämfört med en vanlig vinkelslip den största fördelen ... Dremeln (https://www.dremeleurope.com/se/sv/dremel®dsm20-6095-ocs-c/) snurrar också åt "andra hållet" vilket gör det lättare att skära nogrannare .... men som sagt, jag använder den främst att skära snitt i "tjock tunnplåt" typ 1,5-2 mm ...
 
Redigerat:
Blev en bitssats idag.
Grymt nöjd med min förra som var enmassa småbits och några långa. Har typ bara använt dom långa så jag var tvungen att slå till på en sats nu när det fanns.
En uppsättning av skruvbits i olika storlekar och färger i en öppen plastförpackning hålls av en person.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
L ljhnilsson skrev:
Blev en bitssats idag.
Grymt nöjd med min förra som var enmassa småbits och några långa. Har typ bara använt dom långa så jag var tvungen att slå till på en sats nu när det fanns.
[bild]
Är sugen på dessa, kan du prova att använda någon bits och se om de håller för mer än några skruvar?
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Ja, senast igår svor jag över att jag inte har långa bits.
 
nanowire nanowire skrev:
Är sugen på dessa, kan du prova att använda någon bits och se om de håller för mer än några skruvar?
Om de är samma som förra kitet, dom ser lika ut har T20 och T25 hållit för ett takbyte. Typ 3000 skruv totalt.
T20 tackade för sig när mina snickare skruvat ett par hundra T25 skruv med det.. (med slagis)
 
  • Gilla
nanowire och 1 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Tror de är 1 mm också, men eftersom diametern är mindre känns de lite stabilare .. jag har sprängt ett par tunna skivor på vanliga vinkelslipen .. .

EDIT: för mig är den lättare vikten jämfört med en vanlig vinkelslip den största fördelen ... Dremeln ([länk]) snurrar också åt "andra hållet" vilket gör det lättare att skära nogrannare .... men som sagt, jag använder den främst att skära snitt i "tjock tunnplåt" typ 1,5-2 mm ...
Skivorna är 1 mm.
 
Nu är jag upprörd, varför har ingen rapporterat att Lidl säljer militärgrön 3M-gaffatejp?! :worried::giggle:

Bitsen verkar ok. Borrarna kan vara centrerade och tillverkade av metall men har inte hunnit testat dem heller ännu.

Militärgrön 3M-gaffatejp och Parkside borrsatser på ett bord, omgivna av verktyg och tillbehör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ceson och 2 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Nu är jag upprörd, varför har ingen rapporterat att Lidl säljer militärgrön 3M-gaffatejp?! :worried::giggle:

Bitsen verkar ok. Borrarna kan vara centrerade och tillverkade av metall men har inte hunnit testat dem heller ännu.

[bild]
Vad kostade bitssatsen och borren? Typ första gången jag känner jag vill till Lidl.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.