Storebro rex har jag för mig.
 
Rexvalter VF-118 är modellen, tror det var någon elektronik- eller motorlindningsfirma i Sverige som den kommer ifrån.
 
  • Gilla
Jarlingar och 1 till
  • Laddar…
Blir en stor skärbräda detta! 95x54cm.:D
Stor träskärbräda i limklämma direkt från planhyveln, i ett välorganiserat snickeri.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nej, den ska faktiskt delas upp i 4 tänkte jag.

En stor till mig själv har jag gjort också. Den är 54x34cm. Det blev 3 limningar, orkar inte fler. Detta är resultatet direkt från planhyveln! Offerbit i bakkant.
Stor träskärbräda i mönster direkt från planhyveln med måttstock och offerbit i bakkant.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stor, ihoplimmad skärbräda i olika träslag med rutigt mönster direkt från planhyveln.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Fadai och 21 till
  • Laddar…
P
Idag fick jag lust att gämföra mina hammare! Tog med några billigare hammare med (stanley oxh fiskars) min hultafors verka ha fått fötter :thinking:

jag kom fram till att dom slår minst lika bra som de dyra när de kommer till att vråla av smärta på fingrarna.. det som händer är att det blir värre krossskader med titanhammarna.
Att slå in en fyrtums spik med titanhammarna är dock en helt annan historia.. som att skruva ungefär fast endå inte :seenoevil:
 
  • Olika typer av hammare, både billiga och dyra, utspridda på ett arbetsbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
P pleqtiz skrev:
Idag fick jag lust att gämföra mina hammare!
Har du sett Scoutcrafters hammarsamling? Om inte titta på den!

 
  • Gilla
stigen och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren
P pleqtiz skrev:
Idag fick jag lust att gämföra mina hammare! Tog med några billigare hammare med (stanley oxh fiskars) min hultafors verka ha fått fötter :thinking:

jag kom fram till att dom slår minst lika bra som de dyra när de kommer till att vråla av smärta på fingrarna.. det som händer är att det blir värre krossskader med titanhammarna.
Att slå in en fyrtums spik med titanhammarna är dock en helt annan historia.. som att skruva ungefär fast endå inte :seenoevil:
Jag vill också ha en Martinez, men när jag nämnde priset på den för tjejen så kollade hon på mig ungefär som om jag skulle fått en hjärnblödning... ;)
 
  • Haha
pleqtiz
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
när jag nämnde priset på den för tjejen
Oh Noooo. Big FAIL! :thumbdown:
 
  • Gilla
johel572
  • Laddar…


Inte kattaskit...



  • 1 Titanium Handle
    4190_black-324x428.jpg
    M1 16" Titanium Framing Handle - Black Powder Coat Finish
    USD $205.00
  • 2 Head
    4241_M1S-X-X-324x164.jpg
    M1 15oz Smooth Face Framing Head
    USD $53.96
  • 3 Grip
    4180_BOG-324x424.jpg
    M1/M4 Curved Grip - Black Overlay/Orange Cap
    USD $34.95
  • 4 Assembly
    Assembly Fee
    USD $25.00
Total: USD $318.91



Inte för att man är snickare, på sin höjd ägare av hammare&spik, men verktygsnörd så det räcker...får fundera...lite...ajaj...:geek:
 
  • Wow
  • Gilla
E-Zone och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
Alfredo Alfredo skrev:
Oh Noooo. Big FAIL! :thumbdown:
Det behöver ju inte innebära att hon lägger sig i? ;)
 
Jag som trodde att jag var den siste som använder hammare när jag snickrar. Annars tycker jag alltid att alla skruvar allt, eller använder spikpistol. Utom här i tråden då där den ena mer fantastiska varianten på den andra av limfogar visas. Men likväl - aldrig en spik.
 
  • Haha
Dan_Johansson
  • Laddar…
  • Gilla
Fadai och 2 till
  • Laddar…
Gjort om en överbliven 1.5 kW elmotor till en polermaskin med reglerbar hastighet. Behövdes den tydligen lite udda produkten spännring med 24 mm ID, två stora rundbrickor och lite kablage till frekvensomriktarens uttag. Ska i första hand monteras en riktigt stor hårdstampad filtskiva, för att polera eggar..

Ombyggd 1.5 kW elmotor till polermaskin med kablage och spännring på arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Masses och 4 till
  • Laddar…
richardtenggren
Jag har ju satt några meter panel under året, tror jag gjort av med 4000 spik drygt, allt med hammare även fast jag har spikpistol :)

Update: har ju faktiskt fäst fasadskivorna från isover med spik också, dock inga större mängder :)
 
  • Gilla
PNO
  • Laddar…
A
De Stilj De Stilj skrev:
Har du sett Scoutcrafters hammarsamling? Om inte titta på den!

[media]
Tycker att det saknas en hel del modeller, tex fyrkantiga huvuden eller sandfyllda skaft.

Men jag får väl kontra med
 
P pleqtiz skrev:
Idag fick jag lust att gämföra mina hammare! Tog med några billigare hammare med (stanley oxh fiskars) min hultafors verka ha fått fötter :thinking:

jag kom fram till att dom slår minst lika bra som de dyra när de kommer till att vråla av smärta på fingrarna.. det som händer är att det blir värre krossskader med titanhammarna.
Att slå in en fyrtums spik med titanhammarna är dock en helt annan historia.. som att skruva ungefär fast endå inte :seenoevil:
Vilken samling! Mindre förmögenhet, jag har själv den fiskars hammaren i 22oz riktigt nöjd med den..
 
  • Gilla
pleqtiz
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.