Japp, inom några veckor landar en Primo här.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
V
Det spelar ingen roll vilken grill man har bara man har ölen eller vinglaset inom räckhåll.:)
 
  • Gilla
Robert63 och 2 till
  • Laddar…
Är det någon här som har testat någon grill från Mustang?
De ligger bra till i pris och ser bra ut (på bild i alla fall). Dessutom verkar de vara tillverkade i Finland, det känns betydligt bättre än kinatillverkade.
 
Skulle lägga mer värde i materialval och tjocklek/design än om det är en finne vs kines som skruvat ihop den.

Svårt att veta något utan långtidstest och att känna på sakerna. En del grillar har ju funnits ett tag och då vet man lite mer vad man får
 
Det är väl risk för att kinesiska grillar inte kan få reservdelar länge till eftersom grillning är en amerikansk teknologi och kan komma omfattas av handelsblockaden. Detta sedan Donald Trump bränt sig på en kinesisk grill.

Kineserna har meddelat att de har en egen teknologi kallad "Glillning" men den är inte redo för marknanden förrän tidigast till nästa sommar.

Amerikanska myndigheter har dock utfärdat temporära frisedlar för att befintliga grillar ska kunna användas fortsatt medan de kinesiska tillverkarna planerar en konvertering till den egna teknologin.
 
  • Haha
  • Gilla
Johan456 och 3 till
  • Laddar…
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Skulle lägga mer värde i materialval och tjocklek/design än om det är en finne vs kines som skruvat ihop den.

Svårt att veta något utan långtidstest och att känna på sakerna. En del grillar har ju funnits ett tag och då vet man lite mer vad man får
Visst är det så. Problemet är att man inte hittar Mustangs grillar i någon fysisk butik, det verkar som att de bara säljs på nätet. Men det verkar ändå vara ett större märke, men kanske inte i Sverige, med en riktigt bra hemsida på finska och engelska. Dessutom ligger det med en hel del klipp på Youtube.
 
-RB- -RB- skrev:
Jag är inte imponerad av Webers svarta överdrag. Efter tre säsonger är det stenhårt och spricker. Då har grillen, och överdraget, ändå stått inomhus vintertid.
Gammal tråd men det här retar mig också. Trodde först att jag kanske hade varit lite snabb att täcka över grillen så att den frtf var lite för varm men har förstått att det här verkar vara ett generellt problem. Beställde nytt överdrag igår för 1600kr. Grrr
 
nikasp
h-man h-man skrev:
Gammal tråd men det här retar mig också. Trodde först att jag kanske hade varit lite snabb att täcka över grillen så att den frtf var lite för varm men har förstått att det här verkar vara ett generellt problem. Beställde nytt överdrag igår för 1600kr. Grrr
Alltså, till min Weber Q220 är det tjockare och trodde jag tåligare men det blir hårt och spricker. Till Q32000:an är det myclet mer följsamt och lättare att hantera och känns som noll risk att det kommer att spricka såhär efter 2-3 års användning. Står alltid ute under tak och i västerläge så får mycket sol.
 
Råd till alla som funderar - köp en Kamado!
 
  • Gilla
barbqmike och 1 till
  • Laddar…
Jag har provat olika rökgrillar, vanliga grillar, gasol och då jag ville ha möjligheten till att både rökgrilla, baka pizza i riktigt hög temperatur och vanlig grillning så blev valet en Kamado grill. Problemet jag hade var att hitta välja i djungeln av modeller och märken. Mitt val föll på Pit Boss Kamado 24". Största grillytan för pengarna och beprövad kvalitet (främst i nordamerika och inte så känt märke här än) och mina grillkompisar rekommenderade också en Kamado.
Nu har jag haft den i drygt en vecka och grillat 10 av 12 kvällar och är supernöjd, köpte den här eftersom jag fick med en stor säck med kvalitetskol också
https://www.burgerstore.se/product/pit-boss-k24-ceramic-charcoal-grill/

Dessutom gör den tjocka isoleringen av keramiken att det inte är några problem att grilla på vintern. Jag kommer inte gå tillbaka till vanlig grill så länge jag inte vinner på lotto ;)
Oss grillfantaster emellan!
 
Redigerat:
  • Gilla
petersson79 och 1 till
  • Laddar…
Håller med, förstår inte att man inte köpt en Kamado tidigare så här i efterhand... Helt fantastiska maskiner.
 
  • Gilla
barbqmike
  • Laddar…
Rost på bordet till min weber 57a (lilla bordet) efter 2.5 år varav ett år med grill förbud. Förvaras inomhus vintertid och överdrag sommartid.
Anmält till ARN då weber tycker de ska vara så.
 
  • Närbild på kanten av ett grillbord med rostfläckar och flagande färg på en träterrass.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ledsen
  • Gilla
Byggare Nisse och 1 till
  • Laddar…
Kan inte överdraget vara en bov i dramat som stänger in fukt? Har en Weber som stått ute nu i 10 år, inga större rostangrepp förutom på ställningen under askbehållaren typ...
 
P petersson79 skrev:
Kan inte överdraget vara en bov i dramat som stänger in fukt? Har en Weber som stått ute nu i 10 år, inga större rostangrepp förutom på ställningen under askbehållaren typ...
Tror snarare det är produkten som blivit sämre med åren.
Jag har haft weber i över 10 år och tycker mig märka att det blivit sämre.
Men det som gör mig mest missnöjd är att weber inte vill ta ansvar för utlovade garantier, som i detta fall (det ska vara så). Det är så dumt så det finns inte och jag har själv fått liknande svar från deras kundservice.
Jag har två weber, men det blir något annat nästa gång.
 
nikasp
S sblixten skrev:
Tror snarare det är produkten som blivit sämre med åren.
Jag har haft weber i över 10 år och tycker mig märka att det blivit sämre.
Men det som gör mig mest missnöjd är att weber inte vill ta ansvar för utlovade garantier, som i detta fall (det ska vara så). Det är så dumt så det finns inte och jag har själv fått liknande svar från deras kundservice.
Jag har två weber, men det blir något annat nästa gång.
Var i landet bor du? Som Lulebo blev jag helt chockad över hur ALLT rostade i Göteborg när jag gjorde exjobb på Volvo ett läsår. Inte alls lika illa här i Stockholm.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.