nikasp nikasp skrev:
Var i landet bor du? Som Lulebo blev jag helt chockad över hur ALLT rostade i Göteborg när jag gjorde exjobb på Volvo ett läsår. Inte alls lika illa här i Stockholm.
Jag bor på öarna utanför Göteborg, I västläge så så mycket tuffare än här blir det inte...
 
nikasp
P petersson79 skrev:
Jag bor på öarna utanför Göteborg, I västläge så så mycket tuffare än här blir det inte...
Då vete fasen om jag tycker att man kan lasta Weber riktigt. Det är stenhårt klimat, vi brukar vara ute på Fläskön i Fjällbacka varje sommar och ta mig fan allt rostar sönder. Nästan plast :) Få höra sen om du hittar något med plåt som håller bättre, jag tvivlar faktiskt att det finns.
 
MultiMan
barbqmike barbqmike skrev:
Jag har provat olika rökgrillar, vanliga grillar, gasol och då jag ville ha möjligheten till att både rökgrilla, baka pizza i riktigt hög temperatur och vanlig grillning så blev valet en Kamado grill. Problemet jag hade var att hitta välja i djungeln av modeller och märken. Mitt val föll på Pit Boss Kamado 24". Största grillytan för pengarna och beprövad kvalitet (främst i nordamerika och inte så känt märke här än) och mina grillkompisar rekommenderade också en Kamado.
Nu har jag haft den i drygt en vecka och grillat 10 av 12 kvällar och är supernöjd, köpte den här eftersom jag fick med en stor säck med kvalitetskol också
[länk]

Dessutom gör den tjocka isoleringen av keramiken att det inte är några problem att grilla på vintern. Jag kommer inte gå tillbaka till vanlig grill så länge jag inte vinner på lotto ;)
Oss grillfantaster emellan!
[video]
Ett översvallande betyg efter en vecka säger mycket lite. Återkom med din uppfattning om grillen om 3 år. :)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Haft Webern i drygt 9 år nu.
Ett brännarrör har börjat gå sönder, får se om det går på den 10 åriga garantin som sägs gälla (y)
 
Renoverade i fjol brännarrören och tändaren och någon sak till på min 18år gamla Gasolweber. Nu håller den många år till. Kostade 1100kr för delarna (tre brännare mm)

Överdraget är nog nästan lika gammal och har lite småsprickor I kanterna och lite styvt. Annars inget problem.

Så vi har varit kanonnöjda med den.
 
  • Gilla
nikasp
  • Laddar…
S skogstomten skrev:
Renoverade i fjol brännarrören och tändaren och någon sak till på min 18år gamla Gasolweber. Nu håller den många år till. Kostade 1100kr för delarna (tre brännare mm)

Överdraget är nog nästan lika gammal och har lite småsprickor I kanterna och lite styvt. Annars inget problem.

Så vi har varit kanonnöjda med den.
Vilka delar köper du?
Var?


Mvh
 
Hittade fakturan nu. Korta tvärgående röret ingick nog i brännarsetet. Det var 1353kr och var mycket riktigt liljekvists.
 
  • Faktura för beställda Weber grillprodukter med artikelnr och priser, totalt 1353kr och bekräftelse från Liljekvists.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
TT4F
  • Laddar…
S skogstomten skrev:
Hittade fakturan nu. Korta tvärgående röret ingick nog i brännarsetet. Det var 1353kr och var mycket riktigt liljekvists.
TACK :love:
 
Grillar på en weber klotgrill, typ en av de mindre diametrarna, från 1997(tror jag). Den har stått ute i snart 10 år också(utan skydd). Helt otrolig kvalité. Nästan ingen rost alls. Låg kostnad per användning.
 
Skruven till bottenventilen på min Weber klotgrill gav upp nu efter 23,5 år. Bytt till en rostfri, så borde den hålla tills jag dör. En rostfri skruv monterad i en bottenventil på en sliten Weber klotgrill.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Nyfniken och 6 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Skruven till bottenventilen på min Weber klotgrill gav upp nu efter 23,5 år. Bytt till en rostfri, så borde den hålla tills jag dör.[bild]
Sjukt, ingen kvalitet längre, kolla om du kan få det på goodwill! ;)(y)

<Edit>
Kan flika in att jag fick nytt brännarrör efter 9½år till gasolwebern, utan något gnöl, 10års garanti på den delen.
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
Fairlane och 5 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Sjukt, ingen kvalitet längre, kolla om du kan få det på goodwill! ;)(y)

<Edit>
Kan flika in att jag fick nytt brännarrör efter 9½år till gasolwebern, utan något gnöl, 10års garanti på den delen.
Jag fick nytt lock till min Weber Genesis S-330 när isolerplåten på insidan hade börjat rosta sönder efter ca 8 år. Inget tjafs! :)
Insidan av en rostig grilllock med synliga skador på isolerplåten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det är en av fördelarna med stora märken som tex Weber där garantierna är OK och att det finns reservdelar bra länge.
 
  • Älska
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Kört med charcole summit i 2 år bästa weber grillen jag haft// Weber Charcoal Summit grill med tända kol och öppet lock på en utomhusterrass.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Weber Charcoal Summit-grill öppen och parkerad på en träaltan utanför en röd husvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Isakare och 1 till
  • Laddar…
Slipade idag av det värsta Babylon av gallret på min weber 57-a med en lamellskiva på vinkelslipen. Har grillat allt från hel fläsklägg i 9 timmar till korv och karréskivor, rökt hemgjort bacon i den, you name it.

Den har gått trofast i 12 år och jag har verkligen inte varit speciellt snäll mot grillen de senaste tio åren. Blir så sjukt imponerad av att den bara tuffar på. Märkte nu när jag slipade gallret att vissa av stängerna är hälften så tjocka som resterande galler, det är den delen av gallret som nästan alltid hamnar över glödbädden. Helt galet bra komponenter ändå att ingenting har rostat eller gått sönder.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.