Jag slog till på en lödpenna, verktygsmagnetlist, skyddsglasögon (från 3M) samt en gryta med värmare och regulator som jag tänkte använda till ölbryggning.
 
  • Gilla
DejvidK
  • Laddar…
Måste nog se om man kan/hinner få tag på en vinkelslip och ett multifunktionsverktyg...
 
Du får hänga på låset måndagen den 27/5, då dom släpps. ;)
 
V Vardagsrum skrev:
Jo, den slipen blir svår att låta bli.. Har sneglat på Boschen innan, den ser ut att vara väldigt smidig i diverse trånga lägen. Har inte kunnat motivera den dock, då användningsfrekvensen inte skulle bli så hög att priset gick att rättfärdiga.

Vad har du bla tyckt att den varit bra att ha till?

Men nästa vecka vågar jag chansa, för samma pris som en Boschslip utan batteri, får man en Lidl-slip, en 12V multimaskin, 2 batterier på 2.0Ah, ett extra 4Ah batteri, 21 kapskivor och två väskor.

Såg att svetsen sålde för 799:- nästa vecka, den kan iaf jag rekommendera. Har avhandlats tidigare i tråden. Väldigt användbar.

[EDIT] Hittade en video på dutuben, där en gubbe kör en Bosch och en Parkside mot samma material. Det vetenskapliga värdet av jämförelsen får nog anses vara begränsat, men man får en liten hum om vad maskinerna duger till. Kul sak som hände på slutet. [media]

Den där svetsen fegade jag tyvärr ut på förra gången men hittar inte den i deras reklamblad på webben, var såg du att den skulle komma tillbaks?
( ngn som vet hur det gick med gruppköpet som sen blir aktuellt?)
 
Gruppköpet var väl en plasmaskärare? :thinking:
 
  • Gilla
olofh
  • Laddar…
F
O olofh skrev:
Den där svetsen fegade jag tyvärr ut på förra gången men hittar inte den i deras reklamblad på webben, var såg du att den skulle komma tillbaks?
( ngn som vet hur det gick med gruppköpet som sen blir aktuellt?)
Nu köpte jag förvisso en nätansluten vinkelslip men den brann upp i mitten av det andra snittet i 2mm gods
 
Immobil Immobil skrev:
Gruppköpet var väl en plasmaskärare? :thinking:
Så var det! Men... hur gick det
 
F fsn skrev:
Nu köpte jag förvisso en nätansluten vinkelslip men den brann upp i mitten av det andra snittet i 2mm gods
Jo, om du försökte svetsa med vinkelslipen så är det rimligt resultat
 
  • Gilla
  • Haha
CCPusher och 2 till
  • Laddar…
F
O olofh skrev:
Jo, om du försökte svetsa med vinkelslipen så är det rimligt resultat
O olofh skrev:
Jo, om du försökte svetsa med vinkelslipen så är det rimligt resultat

Citerde nog fel inlägg. Men jag har betydligt bättre kunskaper om svetsar än om vinkelslipar så vill du ha argument för att inte köpa svets på Lidl så har jag nog lite ”bitterfitta” att komma med där också om du vill ha.
 
  • Gilla
olofh
  • Laddar…
F fsn skrev:
Citerde nog fel inlägg. Men jag har betydligt bättre kunskaper om svetsar än om vinkelslipar så vill du ha argument för att inte köpa svets på Lidl så har jag nog lite ”bitterfitta” att komma med där också om du vill ha.
Bättre du tipsar om prisvärd budgetalternativ för att dra ihop lite grejer i trädgården, armeringsnät till växtstöd etc
 
Svetsen säljs av någon dum anledning bara i Södra Sverige :(
 
F fsn skrev:
Och varför i helvete skulle jag göra det?
Kanske för att hjälpa någon då du själv säger:

F fsn skrev:
Men jag har betydligt bättre kunskaper om svetsar än om vinkelslipar
 
F
Alfredo Alfredo skrev:
Kanske för att hjälpa någon då du själv säger:
Humulus Humulus skrev:
Svetsen säljs av någon dum anledning bara i Södra Sverige :(
Ser inte hur jag kan hjälpa till med det mer än att: Köp inte en Kinesisk skitsvets, det är slöseri med naturresurser och kan bli en dödsfälla under fel förhållande, speciellt dom små och skitbilliga.
 
I ärlighetens namn var det inte mycket till hjälp för andra som svar...
"Slöseri med Naturesurser" gäller väl för mycket av det vi konsumerar och är knappast ett argument just för den produkt som diskuteras. Är själv tveksam till att köpa en sån här NoGas svets, men mest för att den ger mindre bra resultat. Men grejen är väl att alla inte har råd/behov av en märkessvets för 10-15000. Och om någon köper en sån för att svetsa ihop ett par järnpinnar, och sen får den stå oanvänd framöver, så är väl det också stort naturslöseri...(bättre att hitta någon man kan låna/hyra av i så fall.



F fsn skrev:
Ser inte hur jag kan hjälpa till med det mer än att: Köp inte en Kinesisk skitsvets, det är slöseri med naturresurser och kan bli en dödsfälla under fel förhållande, speciellt dom små och skitbilliga.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.