T
Fixade till sista rabatten idag :)

Trallen till trädäcket kommer på onsdag så nu är det bara till att vänta :crysmile:
 
  • Renoverad rabatt längs en husvägg med växter och gräsmatta i soligt väder.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyfixad rabatt bredvid trädäck med singel, markduk, skottkärra och verktyg på gräsmatta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
P
Klyvt lite ved.
Stor hög med klyvd ved bredvid en vedklyv och bråte framför ett förrådshus och en stuga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 4 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Tackar så mycket för erbjudandet!
Blev stärkt av dagens inledande P08 match borta mot Skogsbo (Avesta), väl hemma igen åkte lödkolv och varmluftspistol fram och 2st "skolexempel" till skarvar utfördes ;)

15:17 sägs klipparen lämna station och ge sig ut på sitt första men långt ifrån sista mission för i år. (y)
Snygg skarv!
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
fgo fgo skrev:
Snygg skarv!
Många strängar på den här lyran.. Varav en av dom är ett lödcert från Ericsson Radio Systems ;)(y)
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Wow
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
Bar in kökssoffan jag köpte i onsdags, nu ska den bara få en ny sits som inte sviktar och lite lim i en skarv så blir den nästan som ny Äldre träkökssoffa med sliten sits och utskurna detaljer inne i ett hem med växter i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 4 till
  • Laddar…
Äntligen lite jobb på huset igen efter en senvinter med annan focus. Börjat med fönstersmygarna så att gipsen kan fixas färdigt.

Vy genom ett ouppfärdigt fönster från insidan av ett hus med blick över en trädäckad uteplats med möbler och blått poolskydd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har även börjat ladda för kommande takbytet med att plocka in offerter på ställning runt hela huset, 55 000:- ink moms för ett par veckor :surprised:, är det rimligt för ställning för två plan normal stort hus ink transport och montering?
 
  • Gilla
Naturliv och 3 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Äntligen lite jobb på huset igen efter en senvinter med annan focus. Börjat med fönstersmygarna så att gipsen kan fixas färdigt.

[bild]

Har även börjat ladda för kommande takbytet med att plocka in offerter på ställning runt hela huset, 55 000:- ink moms för ett par veckor :surprised:, är det rimligt för ställning för två plan normal stort hus ink transport och montering?
I mina öron låter det som en bättre affär att köpa ställningen, begagnad, använda den, och sen avyttra den och på så sätt få ned kostnaden, om du inte har ett bautastort hus med kilometervis med ställning då...
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Excel
Restaurerat ett bord utan att slipa och lacka.

Före och efterbilder.
 
  • Halva av ett träbord före restaurering med synliga fläckar och märken, burk och trasa på ytan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Del av restaurerat träbord, ena sidan behandlad och blank, andra sidan matt och ojämn.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Appendix och 8 till
  • Laddar…
I
Nästan byggt klart det sista på altanen, lite kjolar och målning kvar. Altan under konstruktion med uteplatsmöbler och ett barn, grävmaskin syns i det gröna området i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nybyggd träaltan med räcke som vetter mot en landsbygd med träd och en grävmaskin i fjärran.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bara å vänta på bättre väder nu så man får njuta av den.

Även lekt lite me maskin och slätat ut några svackor i blivande gräsmattan.
Gult grävmaskin jämnar ut marken i en trädgård för blivande gräsmatta med några björkar i närheten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 5 till
  • Laddar…
Färdiggrävt. Nåja, bara lite tuvor kvar. Nu får vi se om häcken ”skötebarnet” klarar sig. Grannen kom ut och beklaga sig för några få rötter stack fram ut jorden. :sleep:

Nygrävt område vid en häck intill en husvägg med vissa gräsbitar kvar, i väntan på grusleverans.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu inväntar vi bara leverans av grus.
 
  • Gilla
Naturliv och 3 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Äntligen lite jobb på huset igen efter en senvinter med annan focus. Börjat med fönstersmygarna så att gipsen kan fixas färdigt.

[bild]

Har även börjat ladda för kommande takbytet med att plocka in offerter på ställning runt hela huset, 55 000:- ink moms för ett par veckor :surprised:, är det rimligt för ställning för två plan normal stort hus ink transport och montering?
Saknat dina uppdateringar, hoppas allt är ok!

För 55´:- borde man väl få rätt mycket egen ställning, som ev. må flyttas och sedan avyttras?!
 
I Ingolainen skrev:
Nästan byggt klart det sista på altanen, lite kjolar och målning kvar.[bild][bild]

Bara å vänta på bättre väder nu så man får njuta av den.

Även lekt lite me maskin och slätat ut några svackor i blivande gräsmattan.
[bild]
Haha, är det inte kungliga kontiglödgen som skådas mellan träden på översta bilden?
Eller är det Norra Backa?
Blir fint!
 
  • Gilla
Ingolainen
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Saknat dina uppdateringar, hoppas allt är ok!

För 55´:- borde man väl få rätt mycket egen ställning, som ev. må flyttas och sedan avyttras?!
Jodå, allt ok. Bara begravningar och bouppteckningar som tagit tid. Först svärmor, sedan far min men i båda fallen var det bättre då de inte längre hade ett värdigt liv med hög ålder, alzheimer och strokes.

Ställning, var inne på att köpa lagom stort och flytta efter behov men med tight tidplan kommer inte det att finnas tid med flyttar och att köpa ngt som räcker runt hela huset kan bli dyrt det med men skall undersöka som alternativ.
 
  • Gilla
  • Älska
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Krilleman
TeroM TeroM skrev:
Har även börjat ladda för kommande takbytet med att plocka in offerter på ställning runt hela huset, 55 000:- ink moms för ett par veckor :surprised:, är det rimligt för ställning för två plan normal stort hus ink transport och montering?
När jag skulle lägga om taket så kontaktade jag tre ställningsbyggare med välkända namn.

Kravlistan var följande:
  • Transportera hit och montera ställning runt huset
  • Ställningen skall stå kvar en månad
  • Demontera ställningen och frakta bort den
Priserna kom in som detta: 46,000:- 38,000:- och inget svar från den tredje firman.

Jag beklagade mig lite hos en god vän att det var så ruskigt dyrt, för jag ska ju inte köpa ställningen. Han hade en gammal barndomskamrat som jobbade hos en mindre ställningsbyggare som jag inte hört talas om. Sagt och gjort, dom kom och kikade 6000:- vid resning och 6000:- vid demontering, visserligen svart men vilken skillnad.
En bit över 20,000:- ville han ha vitt.

Jag tackade ja till 6+6 tusen svarta penningar och dom byggde ställningen tidigare än utlovat! (y)

Om det var korrekt eller inte får någon annan bedöma, men bra blev det!
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
Idag har vi hunnit få klart allt tråkigt skitarbete invändigt på altanen , men ännu en grej att stryka på att göra listan sedan 2006 (ej högsta prio );)
I slutet av mars påbörjade vi att isolera tak och väggar inne på altanen och därefter har vi målat och satt upp panel.
Lovade i ett svagt ögonblick mitt ena barnbarn att hon skulle få fira sin 3åriga födelsedag på altanen i slutet av Maj, därav brådskan att fixa till det hjälpligt.
Nu är det bara att återställa ordningen och därför blir det inga bilder...Det ser ut som ett terrordåd har begåtts :cool::beer:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.