69 703 läst · 220 svar
70k läst
220 svar
Automower G1 - Tips, Trix och Felsök
Men det kan ju inte vara lurigt att bygga egen som sagt... funkar lysdioderna? Osså skaffa en touch panel typ http://www.ebay.com/itm/New-3x4-12-...502944&hash=item3ac4f428b0:g:YEQAAOSwbYZXUZAF sen borde det väl ge sig tycker jag
Hejsan, detta med tangentbordet är ju alltid klurigt. Om du nu testat med ett annat tangentbord och du har samma fel så är min gissning att felet ligger på moderkortet. Det troliga är att nedersta "rad" ledningen är av och det är pinnen längst till vänster på x6. Om du nu mäter mellan den och motståndets nedre (pullup motstånden) och det inte är kontakt så har du felet där. Löd en kabel mellan pinnen på undersidan av moderkortet och SMD motståndet så borde det funka. OBS - kolla först att motståndet är ok....
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej
Lite ny här, köpt en fin G1 2001.
skulle behöva hjälp med laddstationskretskortet. RV2 komponentspec eller ett fungerande kort. se bild.
Generatorkort 5350817 r1A.
Klipparen testad med manualen från forumet, tack för bra innehåll.
mvh Magnus
Lite ny här, köpt en fin G1 2001.
skulle behöva hjälp med laddstationskretskortet. RV2 komponentspec eller ett fungerande kort. se bild.
Generatorkort 5350817 r1A.
Klipparen testad med manualen från forumet, tack för bra innehåll.
mvh Magnus
Självbyggare
· Stockholm
· 9 832 inlägg
Jag skulle misstänka att det är varistorer du saknar. Dock brukar främsta anledningen till att de är förångarde vara att åskan slagit ner och i ditt fall då troligen i slingan.
Finns det ingen komponent märkt RV1 du kan se någon siffra för?
Finns det ingen komponent märkt RV1 du kan se någon siffra för?
Om det är varistorer så sitter de som överspänningsskydd, kanske ut mot slingan. Som test kan du löda bort dom och se om grejorna fungera. Motstånden är tänkta att bli lågohmiga vid överspänning (ex. åska) och gör alltså ingen nytta vid normal drift.S swe70568 skrev:
Det finns en drös att välja på när det gäller varistorer, både hål- och ytmonterade och med olika spänningar.
Tack för bra svar mvh MagnusE etompau skrev:Om det är varistorer så sitter de som överspänningsskydd, kanske ut mot slingan. Som test kan du löda bort dom och se om grejorna fungera. Motstånden är tänkta att bli lågohmiga vid överspänning (ex. åska) och gör alltså ingen nytta vid normal drift.
Det finns en drös att välja på när det gäller varistorer, både hål- och ytmonterade och med olika spänningar.