A AfrooDite skrev:
Nuså har jag lånat en kompis både laddstation och klippare och det blir samma fel.
Då kan det inte vara annat än tråden som är fel, trots att det lyser på laddstation. Jag får byta ut den.
Jo, det verkar inte vara samma fel som jag har. Min indikerar ena frontsenson om man trycker in 2:an och sedan för klipparen framåt en bit.
 
Nu är problemet löst.
Kabeln var kass.
Eftersom laddstationen indikerade med fast sken att allting var ok så misstänker jag att det är någon skarv som har oxiderat och erjat, varpå signalen inte var stabil??!
 
A AfrooDite skrev:
Nu är problemet löst.
Kabeln var kass.
Eftersom laddstationen indikerade med fast sken att allting var ok så misstänker jag att det är någon skarv som har oxiderat och erjat, varpå signalen inte var stabil??!
Gött att det löste sig. Lurigt fel.
 
Min är inne på felsökning. Garantiärende. Återkopplar med felorsak men det lutar mot frontsensorn.
 
Sådär, nu har jag tappat ett av framhjulen. Är det svårt att byta? Vad behöver jag inhandla då det verkar vara en svart plastbricka och ett lager kvar på axeln? Var köper jag dessa reservdelar smidigast? Hjulet fungerar, det är fästet under klipparen som strular. Klipparen är en wg791E.1
 
  • Hand som håller ett avtaget gräsklipparhjul med synlig axel, plastbricka och lager, på en bakgrund av gräsmatta och grus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Hur ser fästet ut under? Måste vara ett pressat lager ser det ut som..Landroid/Android...
 
H Husqvarna220Ac skrev:
Hur ser fästet ut under? Måste vara ett pressat lager ser det ut som..Landroid/Android...
Jag skruvade isär hela maskinen ( puhhh) och det var en låsbricka inne i maskin som håller i hjulaxeln som hade smulats sönder. Jag borrade rakt igen axeln och satte i en spik och böjde den som en låsning. Får se hur länge den håller ihop.
 
  • Gilla
Sakimono och 1 till
  • Laddar…
Annars är det bara att beställa en 8mm starlockbricka
 
S Saljtjanst skrev:
Annars är det bara att beställa en 8mm starlockbricka
Var då? Hittar inga butiker och dom jag hittar får man köpa boxar med 1000st i.......
 
Finns som beställningsvara på Clas ohlsson jag beställde där kostade 5kr
 
Hämtade du upp den I butik?
 
Tänkte mest om man kunde lägga en beställning och sedan hämta upp den i butik eller om man fick köra hemleverans inkl frakt?
 
Jag beställde till butik hur smidigt som helst
 
Hej, jag har haft min Landroid i 3 år nu och är väldigt nöjd men har nu stött på lite patrull.

Mitt problem med min worx landroid M robotgräsklippare är att den säger att de är utanför arbetsområde när jag har slingan inkopplad till laddstationen. Men när jag kopplar in en provisorisk slinga som är mycket kortare så fungerar den. Jag misstänkte då att min ordinarie slinga var trasig någonstans och använde mig då av en tonsändare på slingan för att se så att signalen kom runt, vilket den gjorde. Frågan är om det är något känt fel ni känner till att laddstationen inte kan skicka en så stark signal så att den orkar tillbaka till laddstationen eller delvis avbrott på kabeln någonstans som gör att det inte kommer tillbaka tillräcklig signal.

Vill gärna inte slita upp signalkabeln och lägga en ny om det visar sig att det är fel på laddstation eller klippare, och vill heller inte lämna in den om det är så att det är slingan det är fel på.

Vad är det för kontaktuppgifter nu för tiden till verkstad för worx maskiner?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.