Finns det husdjursanpassade produkter till detta larmet, hitta inget när jag kikade runt!
 
Zenon Zenon skrev:
Finns det husdjursanpassade produkter till detta larmet, hitta inget när jag kikade runt!
Jag kör denna IR detektorn.

IR-detektor med husdjursclip som tillbehör, framifrån och från sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


https://se.spiap.com/products/intru...ouvements_double_tech-1/v54531-f116-a100.html


Finns husdjursclip som tillbehör.
Svart husdjursclip som tillbehör för IR-detektor med upphängningspunkter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

https://se.spiap.com/products/intru...ts_miroir/accessoires-6/v54539-f126-a100.html
 
Visst är det så att branddetektorerna ska placeras rakt och inte lutade? Tycker mig minnas något sådant. Har nämligen flera rum med högt i tak och snedtak ända upp (ryggåstak). Då lär man behöva något fäste så deckaren hamnar rakt?
 
Redigerat:
M Mr L skrev:
Jag kör denna.

[bild]

[länk]
C crallian skrev:
Jag med, köpte mina här:
[länk]
Tack för tipset! Jag tolkar det som att CQR338 är kritvit. Utifrån färgen på bilderna är det nästan svårt att tro att ni visar upp samma detektor. Men några inlägg bakåt visade jag ju själv att man inte skall tro på första bästa bild ;)

Jag kollade snabbt i manualen, och om jag fattar det hela rätt är CQR338 ”latching”, dvs man måste göra detektorn spänningslös för att återställa den. Korrekt? (Ingen deal breaker, men jag valde DP721RTA för att slippa detta/WAF).
 
bygga_bo bygga_bo skrev:
Tack för tipset! Jag tolkar det som att CQR338 är kritvit. Utifrån färgen på bilderna är det nästan svårt att tro att ni visar upp samma detektor. Men några inlägg bakåt visade jag ju själv att man inte skall tro på första bästa bild ;)

Jag kollade snabbt i manualen, och om jag fattar det hela rätt är CQR338 ”latching”, dvs man måste göra detektorn spänningslös för att återställa den. Korrekt? (Ingen deal breaker, men jag valde DP721RTA för att slippa detta/WAF).
Min första bild var från Vanderbilts hemsida. Denna bild är hemma hos mig. Och min takfärg är vit glans 2
 
  • Vitmålat tak med glans och en brandvarnare i centrum, över en del av en vägg med konst och textcitat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M Mr L skrev:
Min första bild var från Vanderbilts hemsida. Denna bild är hemma hos mig. Och min takfärg är vit glans 2
Jo, jag var med på att det var en "lånad" bild, så jag försökte inte att beskylla dig för att vara en lika dålig fotograf som undertecknad ;) Ser bra ut i ditt tak, den upplevs helt klart som vit och inte gul- eller gråaktig. Tack för bilden!
 
bygga_bo bygga_bo skrev:
Jag kollade snabbt i manualen, och om jag fattar det hela rätt är CQR338 ”latching”, dvs man måste göra detektorn spänningslös för att återställa den. Korrekt? (Ingen deal breaker, men jag valde DP721RTA för att slippa detta/WAF).
Hur går man tillväga för att göra den strömlös? Är det något som går att göra via spc panelen / websidan? Eller måste man rycka ut någon kabel rent fysiskt?
 
Du behöver inte rycka någon kabel om du spänningsmatar detektorerna via en utgång (OP). Genom att strypa utgången blir detektorerna spänningslösa och nollställs. Utgången styrs med med en mapping gate med en timer på några sekunder och aktiveras via MAP. Om du behöver ett mer detaljerat svar får någon annan fylla på - jag hade som sagt ursprungligen tänkt att använda detektorer med automatisk återställning och har inte satt mig in i detaljerna.
 
É
Kan man välja att ha timer på en dörr endast vid skalskydd?

Vi har en larmad altandörr som vi ofta går ut först i på helgerna så här års, och löser då ut larmet då vi glömmer larma av ibland. Det blir ett jäkla liv med SP203 i vårt lilla hus, och barnen börjar grina... Men den ska helst larma direkt när ingen är hemma för det är ingen dörr man öppnar utifrån.
 
É ÉlPontus skrev:
Kan man välja att ha timer på en dörr endast vid skalskydd?

Vi har en larmad altandörr som vi ofta går ut först i på helgerna så här års, och löser då ut larmet då vi glömmer larma av ibland. Det blir ett jäkla liv med SP203 i vårt lilla hus, och barnen börjar grina... Men den ska helst larma direkt när ingen är hemma för det är ingen dörr man öppnar utifrån.
Normalt vill man ju det omvända, dvs att en tidsfördröjd ingång ska bli direktlarmande när skalskyddet är aktivt, vilket det finns fullt stöd för. Det du vill, tror jag dock inte är möjligt att konfigurera (evt om du använder den andra deltillkopplingen istället för den normala pålarmningen på dagtid). Så du får noga leva med att ingången är tidsfördröjd även vid full pålarmning..Om du inte redan gör det, kan du klockstyra på/avstängning av skalskyddet, så behöver du i alla fall inte komma ihåg att stänga av det manuellt. .
 
É
gol gol skrev:
Normalt vill man ju det omvända, dvs att en tidsfördröjd ingång ska bli direktlarmande när skalskyddet är aktivt, vilket det finns fullt stöd för. Det du vill, tror jag dock inte är möjligt att konfigurera (evt om du använder den andra deltillkopplingen istället för den normala pålarmningen på dagtid). Så du får noga leva med att ingången är tidsfördröjd även vid full pålarmning..Om du inte redan gör det, kan du klockstyra på/avstängning av skalskyddet, så behöver du i alla fall inte komma ihåg att stänga av det manuellt. .
Ok jag har kört så hittills så får väl bli så. Kan väl överleva att det tar 10-15 sekunder innan larmet går plus att det är en rörelsesensor direkt innanför.
Det finns en in/utpassering 2. Ingen aning vad skillnaden mot den vanliga, jag provade båda med samma resultat. Förstod inte förklaringen i manualen. Verkade inte gå att ha för det jag ville iaf.
 
Siemens SPC Connect larmsystem display visar meddelandet "OFFLINE" på en vägg med dekorativ tapet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej..
Jag skulle vilja ha hjälp med att göra en reset av SPC connect har varit offline flera månader nu..
Hur går man till väga kan nån hjälpa mig här eller tar man kontakt med Vanderbilt?
Mvh: Daniel Johansson
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.