5 013 läst · 15 svar
5k läst
15 svar
Står takstolarna rätt?
Sida 1 av 2
Och är de rätt byggda?
Vänster sida
Jag tänker mest på den här sidan nedan. Borde de inte så på samma sätt som på bilden ovan?
Höger sida
Nedan hittade några bilder på nätet som visar hur jag tycker att det borde se ut. Eller har jag fel?
Vänster sida
Jag tänker mest på den här sidan nedan. Borde de inte så på samma sätt som på bilden ovan?
Höger sida
Nedan hittade några bilder på nätet som visar hur jag tycker att det borde se ut. Eller har jag fel?
Självbyggare
· Arvika
· 1 527 inlägg
Det ser inte rätt ut. De kanske inte är helt klara ännu, det ska kanske tillkomma något upplag undertakstolarna.. Om inte ser det lite konstigt ut. Det du kan mäta är takutsprången på respektive sida, är dessa lika så är troligtvis tanken att det ska vara på detta sättet..
Ser ut som om det ska vara två helt olika fasader? Typ helglaspartier på ena sidan eller nåt?
Ritningarna beskriver väl hur takstolarna ska se ut?
Ritningarna beskriver väl hur takstolarna ska se ut?
Höger sida har en limträbalk troligen c:a 350x115 mm eller nåt i den storleken för ett större glasparti typ skjut- eller vikparti.
Svårt att se hur stor öppningen är men för att få plats med limträbalken låter man den bära direkt på sparren.
Svårt att se hur stor öppningen är men för att få plats med limträbalken låter man den bära direkt på sparren.
Ja, det är en ganska saftig limträbalk på den ena sidan. Där ska det sitta stora (dubbel) portar. Då det inte är mitt bygge har jag inte tillgång till ritningara. Så detta bara i förbifarten.
På den översta bilden kommer det att sitta panel hela vägen upp.
Känns ändå inte så stabilt på bild två. Jag tänker på snö och liknande. Den står ju inte på något.
På den översta bilden kommer det att sitta panel hela vägen upp.
Känns ändå inte så stabilt på bild två. Jag tänker på snö och liknande. Den står ju inte på något.
Ser helt rätt ut inga konstigheter.
Produkter som diskuteras: "balksko"
Balkskor
Balkskor används för att skapa starka och säkra förbindelser mellan två träelement, oftast mellan balkar och stolpar inom konstruktion. De finns i en rad olika storlekar och former, beroende på den specifika tillämpningen. De är ofta
Läs mer