Administrator
· Skåne
· 7 832 inlägg
Idag tänkte jag att vi ska testa hur mycket vi kan om begreppen som målare svänger sig med. Testa dina kunskaper med 10 blandade målarfrågor:
Quiz: Vad pratar målaren om? https://www.byggahus.se/quiz/143-vad-pratar-malaren-om
I den här tråden berättar vi vad vi fick för resultat och diskuterar frågorna i största allmänhet.
Vi inspireras av en bild på ett gult hus, så här inför påsken.
Quiz: Vad pratar målaren om? https://www.byggahus.se/quiz/143-vad-pratar-malaren-om
I den här tråden berättar vi vad vi fick för resultat och diskuterar frågorna i största allmänhet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi inspireras av en bild på ett gult hus, så här inför påsken.
''Vad är ett namn för kulören Y65R?''
''Vad kallas kulören Y20R?''
Enligt vilken kollektion? inte kompletta NCS-kulörer, så finns ju väldigt många varianter på NCS XXXX-Y20R ?
Falu Rödfärg klassar ju sin traditionella färg som 'S 5040-Y80R' ?
''Vad kallas kulören Y20R?''
Enligt vilken kollektion? inte kompletta NCS-kulörer, så finns ju väldigt många varianter på NCS XXXX-Y20R ?
Falu Rödfärg klassar ju sin traditionella färg som 'S 5040-Y80R' ?
Administrator
· Skåne
· 7 832 inlägg
Nu har jag lagt till info på kulörerna med intervall. Jag är ledsen, du får ta quizet igen.lopec skrev:
S 1002-Y e inte vit kanske om man e färgblind. Den tillhör den gula färgskalan så grågul känns mer korrekt. N skalan e den neutrala gråskalan där S 0300-N e vit å S 9000-N e svart. Sen va där två frågor som va fel. Nr 6 va de angivet två kulörtoner vilket e fel, så saknas svarthet å kulörheten. Nr 10 vet ja i va som försöktes formuleras, men finns ingen kulörer med 2 kulörtoner i en NCS kod. Närmaste NCS på 10an e S 5040-Y80R
Redigerat:
Tack...Ungefär vad jag försökte få fram i mitt inlägg, men gav uppBiffen87 skrev:S 1002-Y e inte vit kanske om man e färgblind. Den tillhör den gula färgskalan så grågul känns mer korrekt. N skalan e den neutrala gråskalan där S 0300-N e vit å S 9000-N e svart. Sen va där två frågor som va fel. Nr 6 va de angivet två kulörtoner vilket e fel, så saknas svarthet å kulörheten. Nr 10 vet ja i va som försöktes formuleras, men finns ingen kulörer med 2 kulörtoner i en NCS kod. Närmaste NCS på 10an e S 5040-Y80R
Produkter som diskuteras: "linolja"
Linolja
Linolja är en naturlig olja som utvinns ur linfrön. Den är en populär ingrediens i flera olika produkter, inklusive målarfärg, träbehandlingar och polish. Linolja har förmågan att tränga djupt in i trä och skyddar det därigenom från att
Läs mer
Nej, det är inte linolja i klassisk slamfärg.
Administrator
· Skåne
· 7 832 inlägg