A
joakim_j joakim_j skrev:
Inte för att försvara installationen på något sätt, men är det inte lite konstigt att besiktningsmannen inte kan skilja på gips och betong...
Dem ljuger för att den besiktning man som jag va med klagade inte på nåt annat an placering
 
H
joakim_j joakim_j skrev:
Inte för att försvara installationen på något sätt, men är det inte lite konstigt att besiktningsmannen inte kan skilja på gips och betong...
Frågan är om byggaren ser skillnad på gips och betong då han säger det är tätskickt i skåpet som inte finns.
 
  • Gilla
olsg123 och 3 till
  • Laddar…
A Adnanhodhod skrev:
Ett misstag är ett åtgärd som orsakar skada men den instälationen är tät och va mycket snyggare på utsidan med våran infälld MDF Lucka som dem revyer istället av en plåtskåp i sovrummet . Men håller med att det va kladdigt med tätskikt .
Men herregud, har du alltså byggt massor med hus, med den inställningen? Har du någonsin hört talas om några byggregler? Av det som visades av VVS och tätskiktsarbeten, så var det inte ett enda rätt, du har brutit mot i princip varenda regel som finns rörande VVS, och tätskikt.

Jag är medveten om att vi fick se en rätt begränsad del av huset, så det kan ju finnas något som är rätt i övriga huset. Men resonerar du likadant om hållfasthet "huset rasar ju inte ihop (innan snön) så det är rätt dimensionerat"?
 
  • Gilla
Peter4321 och 1 till
  • Laddar…
A
H hempularen skrev:
Att de rev luckan hör väl inte hit, det var inte luckan som är problem. Det skall vara ett tätskikt i utrymmet/skåpet. Det skall finnas under alla kopplingar, så att vatten som ev. läcker om 10 år från en koppling, inte skall kunna komma in i väggen eller golvet under.

Här fanns för det första inget synligt tätskikt alls i utrymmet, dessutom var varmvattenfördelaren ingjuten i botten av utrymmet. Då kan det inte finnas något tätskikt under den fördelaren.

Ingjutningen av fördelaren är fel på flera sätt. Dels kommer en läcka inne i gjutningen inte att upptäckas innan den orsakat stora skador, dels går det inte att inspektera kopplingarna, om det finns en läcka någonstans, så blir man tvungen att hacka fram fördelaren, och kanske upptäcka att det är inte där det läcker. Det skall gå att komma åt att åtgärda kopplingar inne i utrymmet, det går inte heller när det ser ut så där.

Jag har väldigt svårt att förstå vitsen med att fuska med sådant här, det tar ju minst lika lång tid att fuska som att göra rätt.
Du har rätt på vad du säger men fördelaren är inte under felet är att när dem målade botten så kladdar dem på fördelare men all Leckag hamnar i luckan om det blir .
 
Hur ser resten av huset ut. Man blir ju mörkrädd.
 
H Hallerudsbo skrev:
Frågan är om byggaren ser skillnad på gips och betong då han säger det är tätskickt i skåpet som inte finns.
Återigen, inte för att försvara installationen, men jag tror att det vita kladdet i botten på skåpet är något slags tätskikt?
 
A
H hempularen skrev:
Men herregud, har du alltså byggt massor med hus, med den inställningen? Har du någonsin hört talas om några byggregler? Av det som visades av VVS och tätskiktsarbeten, så var det inte ett enda rätt, du har brutit mot i princip varenda regel som finns rörande VVS, och tätskikt.

Jag är medveten om att vi fick se en rätt begränsad del av huset, så det kan ju finnas något som är rätt i övriga huset. Men resonerar du likadant om hållfasthet "huset rasar ju inte ihop (innan snön) så det är rätt dimensionerat"?
Alla mina byggnation från 30 år tillbaka besiktigat av profitionela besiktningsman som står kvar med nöjda kunder som är till o med blivet vänner tills idag
 
A
joakim_j joakim_j skrev:
Återigen, inte för att försvara installationen, men jag tror att det vita kladdet i botten på skåpet är något slags tätskikt?
Det stämmer detta är Bostik Membran
 
@Adnanhodhod: Tätskiktet i badrummet, hur var det med det? Det tycker jag var rätt oklart i programmet. Rören och golvbrunnen var ju definitivt fel, men vad gäller tätskiktet tyckte jag att de svävade på målet lite...
 
H
Vem var det som ordnade besiktningsmannen som inte klagar på hur rördragningen såg ut utan bara plasseringen?
Vart det du? Var den isåfall jävig?

Jag skulle aldrig godta att min byggare ordnar besiktningsman.
 
A
A Adnanhodhod skrev:
Det stämmer detta är Bostik Membran
Det käns väldigt tillfredställande att svara på er frågor men jag måst ut nu men försätt och fråga och så fort jag kommer in då svara jag på igen
Ni ska ha en trevlig dag
 
  • Gilla
vanpire och 1 till
  • Laddar…
A
joakim_j joakim_j skrev:
@Adnanhodhod: Tätskiktet i badrummet, hur var det med det? Det tycker jag var rätt oklart i programmet. Rören och golvbrunnen var ju definitivt fel, men vad gäller tätskiktet tyckte jag att de svävade på målet lite...
Jag får svar på det innan jag åker golvbrunn är monterat med brunmashet och limmat med duken på med grepp massa och skurit med Purus verktyg och sen ringen på men felet va att det kom fix på mansheten men man kan lätt se när man river golvet om den finns eller inte men för att lura folket dem visar inte det när dem river och det skulle har varit bäst att riva och visa under rivning att den inte finns. WC röret är kapat i nivå med klinker som är ca 2 cm högre an tätskikt för att vi behövde en exentriska koppling för att komma närmare väggen med WC stolen .
Vägg tätskikt kan man se tydligt om man koncentrera sig i deras Video där duken syns där ficet lossnat samt när han pillar med skruvmejsel kan man ser den blå rör manshet som dem påstå att den inte finns. All tätskikt är utfört efter KA har kollat och godkänt det Samt kunden har varit där och set det tio gånger minst innan vi börja kakla
 
Märkligt att byggaren kan anse att det är rätt, då besiktningen gjorde att familjen inte fick flytta in i huset om inte minst ett av badrummen var åtgärdade!
Då kan knappast byggarens sätt att bygga badrum vara enligt de normer vi har för våtutrymme och bara patetiskt att försöka förvara sig med att hans metod är den modernaste.
 
  • Gilla
Peter4321
  • Laddar…
Nu tittade jag slarvigt på programmet, men jag uppfattar det som att det är ett tvåstegstätskikt, där man först sätter upp en duk och sedan rollar på det? De är inte fullgott tätskikt var för sig utan det är kombinationen som gör det?
 
  • Gilla
frisken
  • Laddar…
thomas33 thomas33 skrev:
...bara patetiskt att försöka förvara sig med att hans metod är den modernaste.
Det är modernt med trasiga byxor också. Bara för det är det inte bäst i alla väder...
 
  • Gilla
FreQa
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.