J
jaha, japp, precis, rätt uppfattat :)
 
Gerd61 Gerd61 skrev:
Jag tror de gula kablarna går till sändaren för trådlös tv. Då får jag koppla förbi de och gå direkt till tv-boxen?
Nuhar jag kopplat från undre vita lådan lan2 till tv-boxen, startat tv och väntar
 
J
Spännande :) Funkar det då är de ju bra, och funkar det inte så kan du även koppla tv-boxen direkt till routern, bara du utesluter sändaren. Kanske har du löst problemet för grannarna med sedan :)
 
J Jocke Best skrev:
Spännande :) Funkar det då är de ju bra, och funkar det inte så kan du även koppla tv-boxen direkt till routern, bara du utesluter sändaren. Kanske har du löst problemet för grannarna med sedan :)

Hahaha jaa vilken spännande måndagsmorgon det blev. Jag väntar med spänning. Återkommer om nån h.
 
J
Hittade denna guide:

Säkert detta du har. Är de trådlösa OWA eller Airties? Enligt instruktion ska man koppla boxarna eller trådlösa enheterna till routern, men det är troligen mest för att den oftast står mer bra till, och att endast en port finns till handa (oftast, en del switchar har flera portar). Nu har vi ju uteslutit det trådlösa och kopplat förbi även routern så någon skillnad lär det bli.

https://www.telia.se/privat/support...ius/annan-ort/raycore/med-tradlos-router-plus
https://www.telia.se/privat/support/info/koppla-in-tv-via-zitius-med-tradlos-router-raycore
 
J Jocke Best skrev:
Hittade denna guide:

Säkert detta du har. Är de trådlösa OWA eller Airties? Enligt instruktion ska man koppla boxarna eller trådlösa enheterna till routern, men det är troligen mest för att den oftast står mer bra till, och att endast en port finns till handa (oftast, en del switchar har flera portar). Nu har vi ju uteslutit det trådlösa och kopplat förbi även routern så någon skillnad lär det bli.

[länk]
[länk]
J Jocke Best skrev:
Hittade denna guide:

Säkert detta du har. Är de trådlösa OWA eller Airties? Enligt instruktion ska man koppla boxarna till routern, men det är troligen mest för att den odtast står mer bra till.

[länk]
[länk]
Det trådlösa är OWA, så nu när jag suttit framför tv en stund har inget hänt med bilden. . Tror jag gör en rövare och kopplar OWAn i mediaomv.


Precis vad jag satt och funderade på. Kanske funkar att ta sladd från mediaomv till sändaren för att få det stabilt?
 
Gerd61 Gerd61 skrev:
Det trådlösa är OWA, så nu när jag suttit framför tv en stund har inget hänt med bilden. . Tror jag gör en rövare och kopplar OWAn i mediaomv.


Precis vad jag satt och funderade på. Kanske funkar att ta sladd från mediaomv till sändaren för att få det stabilt?
Just nu sitter jag fast i soffan på grund av katt i knät som tar sin fmlur. Får bli när hon vaknar
 
J
Haha mysigt. Viktigt är att starta om boxarna efter du kopplat om. Annars funkar det inte. Men det har du säkert redan gjort...
Ja det bör fungera både via mediaomvandlaren/Raycore direkt med men prova omstart innan om du ändå sitter fast i soffan.
 
J Jocke Best skrev:
Haha mysigt. Viktigt är att starta om boxarna efter du kopplat om. Annars funkar det inte. Men det har du säkert redan gjort...
Fniss. Nu trodde du för mycket om min utbrända hjärna. Fast det funkar nu med kabel utan att starta om men, är det när jag kopplar ihop med det trådlösa du menar?
 
J
Jaha med att inget hänt menade du att det funkar :D jag är lika seg jag trodde du inte hade bild haha .. Vad roligt om det funkar så långt då är det troligen något med det trådlösa man kan jobba vidare med
Starta om kan du göra sen om du kopplar om igen med det trådlösa ja..
 
J Jocke Best skrev:
Jaha med att inget hänt menade du att det funkar :D jag är lika seg jag trodde du inte hade bild haha .. Vad roligt om det funkar så långt då är det troligen något med det trådlösa man kan jobba vidare med
Starta om kan du göra sen om du kopplar om igen med det trådlösa ja..
Ok. Då gör jag det. Kisse sover än
 
J
Inget hackande än?
 
J Jocke Best skrev:
Inget hackande än?
Jag har dragit ur kabeln. Satt i kabeln från OWAn i mediaomv. Startat om tv-boxen. Startat om mediaomv. Får felmeddelande på tvn: Systemet får ingen multicast. Felkod 712
 
Gerd61 Gerd61 skrev:
Jag har dragit ur kabeln. Satt i kabeln från OWAn i mediaomv. Startat om tv-boxen. Startat om mediaomv. Får felmeddelande på tvn: Systemet får ingen multicast. Felkod 712
Utrustningen är inte korrekt inkopplad enl manual
 
J
Då fungerar det alltså bara via routern, och det är väl ok eftersom du har dom intill varandra ändå. Hackade det inte utan OWA, och med kabeln till tv-boxen direkt i routern nyss, så prova med OWA inkopplad (i routern) då så vet vi vad som orsakde hacken.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.