och med en sådan här billig hållare så kan man utföra små underverk i svarv och fräsmaskin
7217_medium.jpg
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
Idag anlände min order från toolab.

Bosch stapeln börjar anta en fin längd.

Bosch verktygslådor staplade ovanpå varandra med en borr i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mexitegel och 6 till
  • Laddar…
Loppisfynd förra helgen.. 20 pix
Gammal trähövel på ett vitt tyg mot trägolv, omgiven av inköpspåsar och ugglegodsaker.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv
  • Laddar…
R raxxo skrev:
Loppisfynd förra helgen.. 20 pix
Reningsborg?
 
fahlis fahlis skrev:
Reningsborg?
Nä loppis I lokala idrottshallen
 
Inför sommarens projekt.
 
  • Förpackningar med träskruv och skruvtvingar från Essve på ett vitt bord, förberedelse för byggprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
Fick plötsligt ett väldigt ”bra att ha-sug” när jag såg denna!
Kommer säkert att underlätta stoftinsamlingen när jag kör handöverfräsarna som är några riktiga skitgrisar.

Bosch GAS 18V-10 sladdlös dammsugare utan batteri, avsedd för verktygsrengöring, visas med pris och rabatt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Willewonka och 1 till
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Fick plötsligt ett väldigt ”bra att ha-sug” när jag såg denna!
Kommer säkert att underlätta stoftinsamlingen när jag kör handöverfräsarna som är några riktiga skitgrisar.

[bild]
Du har noterat att det är en liten 18V batteri-sugare du klickat hem och ingen 26l grovis?
 
  • Gilla
pappel
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Du har noterat att det är en liten 18V batteri-sugare du klickat hem och ingen 26l grovis?
Japp!
Kommer troligtvis fyllas ganska snabbt men är otroligt enkel att tömma.
Det blir bättre att få skiten i behållaren än att den flyger omkring i snickerboa.
 
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Fick plötsligt ett väldigt ”bra att ha-sug” när jag såg denna!
Kommer säkert att underlätta stoftinsamlingen när jag kör handöverfräsarna som är några riktiga skitgrisar.

[bild]
Åh den är jag grymt sugen på men har flera grovdammsugare sen innan så jag har inte behovet riktigt, men om du skriver hur otroligt bra den var så kan den även hamna hos mig..
 
Alltgår Alltgår skrev:
Egentligen inte. Jag har bara använt den med parallellanslaget, som vara skälet till att jag välde just Dewalt. Det sitter där det ska och funkar riktigt bra.
Som nämndes ovan så är däremot vinkelanslaget som följer med lite skrangligt. Men det har jag aldrig haft behov av att använda så för min del är det inget problem.

Köpte också med ett mobilt stativ. Det är riktigt välgjort och kanon om man ska flytta runt sågen. Men just nu håller jag på att bygga en gemensam bänk för sågen och min kap/gersåg för att spara lite plats och alltid kunna ha sågarna uppställda. Hade jag haft mer plats hade jag använt stativet fortsatt, det är riktigt bra som sagt. [bild]
Har du några bilder på bygget?
Håller själv på att rita på en egen lösning men det är alltid roligt att se hur andra har gjort.
 
C Chentin skrev:
Har du några bilder på bygget?
Håller själv på att rita på en egen lösning men det är alltid roligt att se hur andra har gjort.
Så här blev det. Inget fancy men rätt funktionellt och kompakt framförallt. Sågarnas bord är i nivå. Så man har bordsågens bord som upplag åt ämnet man sågar i kapsågen. Behövs mer stöd på höger sida har jag rullstöd. Kompakt hemmabyggt arbetsbord i träplywood med integrerade bords- och kapsågar samt rullstöd och förvaringsutrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
. Bordet har 2 hjul. Byggt i 21 mm K plyfa. Kapsågen kan förvaras under klyvsågen om det behövs.
 
  • Gilla
Kim Gyllenhorn och 3 till
  • Laddar…
Idag blev det avhämtning på 36 stycken limknektar ifrån auktion. :)
En samling av 36 limknektar i en hög inne i en bil, nyinköpta från auktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
RmK_71 och 15 till
  • Laddar…
Vid tidigare leveransförseningar från Festool strulade jag till det och beställde två gånger. Står alltså med en dubbel uppsättning och det är dags att sälja (ligger i säljtråden ;)). CXS och EHL 65 EQ.

Men ett (två) inköp är det i alla fall:
Två öppna Festool verktygslådor med en skruvdragare och en hyvel inklusive tillbehör och manualer på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
bulleribock och 3 till
  • Laddar…
Är så bombens trött på bågfilen och vinkelslipen så nu blev det italiensk kallsåg med bord+anhåll dessutom. Italiensk kallsåg med bord och anhåll i rött och grått för byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Italiensk kallsåg med arbetsbord och anhåll i rött och silver för byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Italiensk kallsåg med bord och anhåll för precisionskapning i metall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Björn Melander och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.