Fräsbord?
 
Hönsatrappa?
 
  • Gilla
Stefan10
  • Laddar…
Träsmak Träsmak skrev:
Fräsbord?
Det är tanken. Ska göra en förhöjning på mitt nuvarande arbetsbord och montera fräsen där.
 
Kvalite mot pris är alltid svårt.
Jag var chef för en liten reparationsverkstad, vi köpte alla verktyg på Biltema, om de inte höll så köpte vi dem på ett dyrare butik. Det var väldigt få verktyg vi behövde köpa i dyra affären,

Om man däremot använder få verktyg väldigt mycket, t.ex. snickare som monterar gipsskivor på bygge, då är bara det bästa gott nog.

Min bästa maskin är en FESTO batteridriven skruvdragare/borrmaskin, en helt fantastisk maskin, men så kostar den också 6500:- + moms ny. Köpte den begagnad för 2000:-, ingen annan maskin kommer i närheten när det gäller kvalite och funktion.

Min tidigare Makita 12 volt maskin, dog batterierna efter bara 2-3 år den kostade c:a 3000 :-

Jag har köpt en ny Bosch sticksåg med sladd, proffesional GST 150 CE, kostade 1999:-, den gamla Bosch GST 85 PE dog efter 25 års hårt arbetande, dock ej yrkesmässigt, men dock flera altaner en pool och mycket annat hårt arbete.
 
C claesborjesson skrev:
Min bästa maskin är en FESTO batteridriven skruvdragare/borrmaskin, en helt fantastisk maskin, men så kostar den också 6500:- + moms ny. Köpte den begagnad för 2000:-, ingen annan maskin kommer i närheten när det gäller kvalite och funktion..
Minns jag rätt nu så sa min röris att några av hans Festolbatterier va över 10 år gamla och fungerade ypperligt fortfarande :cool:
 
Suget att börja svetsa mera hemma efter jag börjat en svetskurs lede mig att köpa lite saker. Hittade en rejäl plåt på en plåtfirma också som jag ska montera på ett fällbart bordsunderrede.
Svetsutrustning inklusive tänger och magnetiska svetshållare utspridda på en bilbagageplats med en stor metallplåt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ceson och 2 till
  • Laddar…
Slagit till på ett beggat CMS OF 1400-kit med justerbord!
Begagnat CMS OF 1400 överfräs med justerbord och extra tillbehör, uppsatt på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Träsmak och 3 till
  • Laddar…
D DejvidK skrev:
Slagit till på ett beggat CMS OF 1400-kit med justerbord!
[bild]
Tjusigt, finns på min lista.
 
Har tyvärr ingen bild, men en zipup rullställning 2.5m bred, 1.4m djup och plattformshöjd på ca 4.4m

Blir nog bra till sommarens målningsprojekt och fasad delbyte
 
  • Gilla
NyaTorpane och 3 till
  • Laddar…
Lizzardo
Verktyg och verktyg...
Kan vara bra att ha när jag ska bygga snart så jag tänker klassa den som verktyg :D

Grön grävmaskin fastspänd på en släpvagn parkerad på en gata.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Allvetaren och 15 till
  • Laddar…
Lizzardo Lizzardo skrev:
Verktyg och verktyg...
Kan vara bra att ha när jag ska bygga snart så jag tänker klassa den som verktyg :D

[bild]
Jag vill också ha!
 
T
Det är så tråkigt att köpa nytt. Kvalitén är ofta för dålig och det är överprissatt. Nej jag jagar gärna beg istället.
Gjorde ett undantag när jag skulle bygga altan, köpte en metabo men efter trallen blev den slö och det är ändå ett märke som brukar räknas till de lite bättre.

Jag fyndade lite beg igår från en pensionerad byggare som sålde lite blandade saker han ville bli av med. En tigersåg med 27 blad flesta knappt använda eller nya, blanda kvalité från biliga blad till bättre, fyra fulla lådor spik 3-4 tums, femton välfyllda plastlådor byggskruv från trall upp till 6x100, tio nya sprayburkar metallfärg mod större CRC, två rejäla bredspackel, några lådor ankarskruv, ankarspik, pappspik, takplåtskruv, expanders, tre nya tumstockar hultafors, nån låda med mässingskruv och beslag och nån med blandad rostfri metallskruv, en stor back med hjul. tror det var allt.
700 för allt.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Lizzardo
F fiskbuggaren skrev:
Jag vill också ha!
Finns fler till salu ;)
Jag gick på motivationen att jag kanske inte behöver den men definitivt villhöver den
 
  • Haha
  • Gilla
kulle och 1 till
  • Laddar…
V
T tobiast skrev:
Det är så tråkigt att köpa nytt. Kvalitén är ofta för dålig och det är överprissatt. Nej jag jagar gärna beg istället.
Gjorde ett undantag när jag skulle bygga altan, köpte en metabo men efter trallen blev den slö och det är ändå ett märke som brukar räknas till de lite bättre.

Jag fyndade lite beg igår från en pensionerad byggare som sålde lite blandade saker han ville bli av med. En tigersåg med 27 blad flesta knappt använda eller nya, blanda kvalité från biliga blad till bättre, fyra fulla lådor spik 3-4 tums, femton välfyllda plastlådor byggskruv från trall upp till 6x100, tio nya sprayburkar metallfärg mod större CRC, två rejäla bredspackel, några lådor ankarskruv, ankarspik, pappspik, takplåtskruv, expanders, tre nya tumstockar hultafors, nån låda med mässingskruv och beslag och nån med blandad rostfri metallskruv, en stor back med hjul. tror det var allt.
700 för allt.
Grattis,ett riktigt fynd.
Bara braatthagrejer.
 
  • Gilla
tobiast
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.