F Facket skrev:
Nej, man fick verkligen ont i magen när man såg detta. Skrämmande att man väljer att visa sånt på tv, ett hån mot de arbetsskyddsregler vi har. Antar att det ansågs för kostsamt för ”Byggledaren” att uppföra något fallskydd.
Vad är det jag missar? Det stod ju en ställning runt hela huset? Räcker inte den eller vad tänkte du specifikt på?
 
R Robin Wahlman skrev:
Vad är det jag missar? Det stod ju en ställning runt hela huset? Räcker inte den eller vad tänkte du specifikt på?
Titta på hela programmet så ser du väldigt många fel säkerhetsmässig.
 
  • Gilla
Rrrrr
  • Laddar…
A
Tycker mest att huset är flådigt och helt opassande miljön. Känns inte hemtrevligt eller så utan mer ett showroom i nån kontorsbyggnad. Tråkigt.
 
  • Gilla
Liljencrantz och 3 till
  • Laddar…
wildeside
M maxiq skrev:
Varför hade de inga skyddsräcken ut mot vattnet? :surprised:
Var det 30 meter ner sa dom?
Antagligen för att dom struntat i allt vad en arbetsplats ska uppfylla i krav på skydd och säkerhet.
Bl.a.
Lyft anordning av fönster, hur CE märkte dom regeln för lyft?
Inga skyddsräcken på dom flesta platser med fall risk.
Inge personlig skyddsutrustning
m.m. listan kan göras lång.
Tror inte byggherren har en aning om sitt ansvar på byggarbetsplatsen och KA mfl. missa nog lite i att upplysa honom om det!
 
Tänk om SVT någon gång kunde skildra vanligt folks väg att uppfylla sina husdrömmar.
Hittills har det väl mest varit udda, hajpade, uppmärksamhetstörstande typer,
som gör allt för att få sina 15 minuter i offentligheten.

Ganska ointressant för mig och troligen de flesta av mina medbröder och -systrar.
 
  • Gilla
SandraPeter och 11 till
  • Laddar…
wildeside
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Tänk om SVT någon gång kunde skildra vanligt folks väg att uppfylla sina husdrömmar.
Hittills har det väl mest varit udda, hajpade, uppmärksamhetstörstande typer,
som gör allt för att få sina 15 minuter i offentligheten.

Ganska ointressant för mig och troligen de flesta av mina medbröder och -systrar.
Kunde vara kul om det va lite av varje lyx o flärd till torp, skulle nog dra fler tittare med kanske.
 
  • Gilla
KnockOnWood och 2 till
  • Laddar…
R Robin Wahlman skrev:
Vad är det jag missar? Det stod ju en ställning runt hela huset? Räcker inte den eller vad tänkte du specifikt på?
 
  • Arbetare bygger träkonstruktion på ett hus under konstruktion med ovanlig design.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
SandraPeter och 13 till
  • Laddar…
wildeside wildeside skrev:
hur CE märkte dom regeln för lyft?
Vad har CE-märkning med saken att göra?
 
  • Gilla
Rrrrr och 2 till
  • Laddar…
K Kallebo skrev:
Läget läget läget. Första husdrömmar vi sett på flera år. Byggde vårt hus på samma höjd men bakom fyra rader andra hus. Duktigt avis blir man och vår så kallade havsutsikt är inget att prata om längre (vi ser dock det riktiga havet vilket Gert påpekade) ... Får trösta oss med att vårt kostade en fjärdedel och att vi redan är skuldfria...
Utsikten är fantastisk men Vårby lockar inte, mycket stök i norra Botkyrka.
 
  • Gilla
Harald Boye och 1 till
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Tänk om SVT någon gång kunde skildra vanligt folks väg att uppfylla sina husdrömmar.
Hittills har det väl mest varit udda, hajpade, uppmärksamhetstörstande typer,
som gör allt för att få sina 15 minuter i offentligheten.

Ganska ointressant för mig och troligen de flesta av mina medbröder och -systrar.
Husdrömmar ska väl vara just drömmar tänker jag?

Annars håller jag med Gert här, ett rätt trist hus. Härliga fönster med fin utsikt, visst, men sedan bara slätt och vitt och jättestora ytor. Man hade kunna kapa en meter här och en meter där utan att det känts, och samtidigt få ner priset många miljoner.
 
T
Anna_H Anna_H skrev:
Husdrömmar ska väl vara just drömmar tänker jag?

Annars håller jag med Gert här, ett rätt trist hus. Härliga fönster med fin utsikt, visst, men sedan bara slätt och vitt och jättestora ytor. Man hade kunna kapa en meter här och en meter där utan att det känts, och samtidigt få ner priset många miljoner.
Så ett "vanligt" hus är inte en dröm för dom som bygger? Vårt "vanliga" hus är en dröm för min familj i vilket fall...
 
  • Gilla
SandraPeter och 6 till
  • Laddar…
J JePe skrev:
Utsikten är fantastisk men Vårby lockar inte, mycket stök i norra Botkyrka.
Ursäkta inser att Vårby tillhör Huddinge men ligger nära Norra Botkyrka (och Skärholmen som tillhör Stockholm)
 
Vore ju läge att byta ut den manlige programledaren, i mitt tycke så tillför han ingenting till programmet, snarare tvärtom.
 
  • Gilla
Jake123
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Husdrömmar ska väl vara just drömmar tänker jag?

Annars håller jag med Gert här, ett rätt trist hus. Härliga fönster med fin utsikt, visst, men sedan bara slätt och vitt och jättestora ytor. Man hade kunna kapa en meter här och en meter där utan att det känts, och samtidigt få ner priset många miljoner.
Den typen av yta är förhållandevis billigt.
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Men det var ett rätt stort hus för att uttrycka det försiktigt... Tycker lite synd om den lilla röda stugan bakom.
 
  • Gilla
byggarfrugan och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.