M maxiq skrev:
Hur kan denna låda av lättbetong kosta 6 miljoner? Hur kan man ens tänka på att gräva ur en sandbank utan att säkra upp för ras innan man börjar bygga? Varför måste programmet klippas i MTV-tempo så man inte hinner se något av resultatet? Varför måste minsta lilla logotype på kepsen tejpas över och byggmaterial blurras när det ändå var en sekvens med Finjas logo i rutan? Varför måste Gert tvinga alla människor att kindpussas?

Programmet handlar snart varken om hus eller drömmar...
Kindpussarna börjar kännas lite äckliga i längden:oops:
 
  • Gilla
CHolden
  • Laddar…
J Jarlsgård skrev:
Sämsta programmet hittills? Känns inte som man fick se någonting av husbygget.. De första 33 minuterna var ju mer eller mindre bara prat om honom.. :sweat:
Håller med. Man tittar ju för att få se bygget.
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
Framgick dock aldrig om han höll budget eller ej?

Men som sagt, det var inget fel på huset i sig, bara att man såg för lite av det. Dock undrar jag var de där 140kvm tog vägen för inget utrymme kändes speciellt stort? Köket var väldigt kompakt, vardagsrummet huserade knappt en 2 sits soffa osv. Dock var utsikten slående!
 
  • Gilla
pilen och 1 till
  • Laddar…
R
D datpsu skrev:
Kindpussarna börjar kännas lite äckliga i längden:oops:
Bättre än munpussar ;)
Tänk på alla som pussar sina hundar o katter..
 
  • Gilla
  • Haha
heppe72 och 2 till
  • Laddar…
R RapidSledge skrev:
Det är 3 sovrum, se ritning.
Åh, ok, tyckte han bara pratade om två. Låter rimligare då
 
D datpsu skrev:
Håller med.
Snyggt med bra läge.
Bra läge? Utsikt över parkering, minigolf och möjligen lite vatten.
 
E emifog skrev:
Bra läge? Utsikt över parkering, minigolf och möjligen lite vatten.
Kanonutsikt från tak terrassen. Nära havet med fin sandstrand.

Är inte det bra läge?
 
  • Gilla
TowaTei och 3 till
  • Laddar…
Jag gillade huset, men läget var väl sådär? Grannen som byggt uppepå sanddynen hade ju perfekt utsikt över uteplatsen på taket, och gräsplätten framför lär ju vara bebyggd snart ..

Jag funderar på att se om programmet och ta tid på hur många minuter det pratades om huset... Kan inte varit många ..
 
  • Gilla
vcx och 1 till
  • Laddar…
Jag reagerade på att man måste gå ut för att nå terrassen.
Hade det inte gått att få till en trappa inifrån?
 
  • Gilla
Thomas'
  • Laddar…
M maxiq skrev:
Programmet handlar snart varken om hus eller drömmar...
Dags för ett riktigt program med Janne J. kanske: Hus-Mardrömmar
 
  • Gilla
  • Haha
vcx och 1 till
  • Laddar…
thomas33 thomas33 skrev:
Jag reagerade på att man måste gå ut för att nå terrassen.
Hade det inte gått att få till en trappa inifrån?
Öööh...
Terassen var ju på utsidan
 
  • Gilla
Mikedigitize
  • Laddar…
Verkligen ett riktigt snyggt hus. Tyvärr är programmet värdelöst från byggintressehållet.
Köket var väldigt snyggt men med stora missar.
Och terassen på taket kändes som en och var väl en efterkonstruktion, funkade inte riktigt.
Men ändo ett väldigt gott slutresultat.
Sen så murar man inte L block och kökets offerter var upp till 1 miljon inte en och halv som det står i artikeln
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag gillade huset, men läget var väl sådär? Grannen som byggt uppepå sanddynen hade ju perfekt utsikt över uteplatsen på taket, och gräsplätten framför lär ju vara bebyggd snart ..

Jag funderar på att se om programmet och ta tid på hur många minuter det pratades om huset... Kan inte varit många ..
Grannens hus kommer snart att vara nere hos Christian :p
 
  • Ledsen
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
M maxiq skrev:
Öööh...
Terassen var ju på utsidan
Brukar inte terrasser vara på utsidan?
Jag menar givetvis att det skulle funnits en trappa upp till terrassen från insidan och inte som nu att man först skall gå ut på baksidan för att nå trappan upp till den..
 
  • Gilla
Thomas'
  • Laddar…
thomas33 thomas33 skrev:
Brukar inte terrasser vara på utsidan?
Jag menar givetvis att det skulle funnits en trappa upp till terrassen från insidan och inte som nu att man först skall gå ut på baksidan för att nå trappan upp till den..
Du menar att det skulle ha varit en dörr från övre våningen direkt ut på terrassen? Den dörren skulle ha blivit 1 meter hög i så fall
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.