Hur har ni andra gjort för att era barn ska kunna larma av om de ännu inte fått en mobil? Verkar inte finnas typ rfid taggar man kan binda till användare eller liknande?
 
Så här resonerar jag. Om de måste själva larma av/på då är de så pass stora att de även skall kunna bli nådd på en mobil. Annars är det alltid en vuxen som skall vara med dem och larma av/på. Finns ju fjärrkontroll också de kan använda som nyckelring.
 
  • Gilla
Erik Hellgren
  • Laddar…
Mattias_Jo1 Mattias_Jo1 skrev:
Så här resonerar jag. Om de måste själva larma av/på då är de så pass stora att de även skall kunna bli nådd på en mobil. Annars är det alltid en vuxen som skall vara med dem och larma av/på. Finns ju fjärrkontroll också de kan använda som nyckelring.
Samma här. När grabben 9 år började gå hem själv i höstas fick han en mobil med app'en.
Slagit ifrån alla behörigheter förutom larma på/av.

Tog honom max 3 sekunder att fatta hur det fungerar och han har inte missat någon gång ännu
 
  • Gilla
Mattias_Jo1
  • Laddar…
@Erik Hellgren: en fråga installerade mitt larm efter köpt det hos er på black Friday. Så installationen blev nån gång i November. Men av någon anledning så drog all min data ut på mindre än 2månader (54 dagar)på mitt comviq kontant kort!! Fattar inte hur det kan gått till att 1gb försvann. Behöver jag kolla nån inställning för användandet av datan?
 
Mattias_Jo1 Mattias_Jo1 skrev:
@Erik Hellgren: en fråga installerade mitt larm efter köpt det hos er på black Friday. Så installationen blev nån gång i November. Men av någon anledning så drog all min data ut på mindre än 2månader (54 dagar)på mitt comviq kontant kort!! Fattar inte hur det kan gått till att 1gb försvann. Behöver jag kolla nån inställning för användandet av datan?
Låter märkligt, lägg till oss (ajax@sakerhetsbyggarna.se) i PRO så kan jag kika på inställningarna
 
  • Gilla
Mattias_Jo1
  • Laddar…
Erik Hellgren Erik Hellgren skrev:
Låter märkligt, lägg till oss (ajax@sakerhetsbyggarna.se) i PRO så kan jag kika på inställningarna
Lagt till nu.
 
  • Gilla
Erik Hellgren
  • Laddar…
M metalworm skrev:
ok, där fanns den, går man på tanka i rött till höger så hittar man det, ska prova hur det funkar(y)
nu ska allt fungera, men som feedback till andra, jag var tvungen att sätta i simkortet i en smrt telefon, , kolla så tele och data fungerade, och sedan in i ajaxen, provade först i gammal korkad mobil , fick inte igång det, provade i en gammal android, som vägrade datatrafik och sist i min normala telefon och då hoppade det igång
med denna posten så har jag datum på när jag började annvända potten med, så får jag se om ett tag hur mycket data det går åt
 
M metalworm skrev:
nu ska allt fungera, men som feedback till andra, jag var tvungen att sätta i simkortet i en smrt telefon, , kolla så tele och data fungerade, och sedan in i ajaxen, provade först i gammal korkad mobil , fick inte igång det, provade i en gammal android, som vägrade datatrafik och sist i min normala telefon och då hoppade det igång
med denna posten så har jag datum på när jag började annvända potten med, så får jag se om ett tag hur mycket data det går åt
Behövde aldrig jag göra. Kortet hoppade igång själv.
 
Tänk er att hämta ett paket 14:00 och inte få öppna det förrän 00:30.
Vet ni hur olidligt det är?
Usch, det var fruktansvärt.;)

Men när man öppnat paketet som var väl skakpackat då får man tårar i ögonen av dessa vackra paket.
Kvalité rakt igenom.

Detta känns helt rätt för oss.
Under fredagen ska jag montera allt och det ska bli så jädrans sköj.

Ha det gött AJAX ägare. Opackat larmsystem med sensorer, kontrollpaneler och broschyrer spridda på trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
LövenDempa och 5 till
  • Laddar…
Specificera gärna de delar du köpt, jag får aldrig tummen ur för att komma i mål med en beställning. Tycker det är lite svårt att veta vad man egentligen behöver.

Hursomhelst, det ser ut att vara ett riktigt roligt paket du fått hem!
 
  • Gilla
pperssons
  • Laddar…
LövenDempa LövenDempa skrev:
Specificera gärna de delar du köpt, jag får aldrig tummen ur för att komma i mål med en beställning. Tycker det är lite svårt att veta vad man egentligen behöver.

Hursomhelst, det ser ut att vara ett riktigt roligt paket du fått hem!

Hej,
Ja du anar inte hur kul detta var. Synd att det hade ett slut bara.

Vi har ett 1.5 planshus
Vi har 3 dörrar + garage
Två våningar d.v.s 2 rökdeckare.
2 PIR på bottenvåning med glaskross
Övervåning med PIR.
Keypad vid dörr
Key FOB vid nattduksbordet (frugans)
Två läckdeckare..... en vid diskmaskinen och en vid pannan
Inne siren
Ute siren
Jag tror det är allt, fråga på. jag tror vi alla svarar.

Måste säga att det största jobbet var att plocka ner Verisures Larm.
Sen drack jag öl och njöt när jag monterade alla AJAX grejer... :crysmile:
Så grymt lätt.

Men vilken kvalitet och look. Våra svenska larmföretag är ljusår efter när det gäller design.
Detta larm är snyggt och stilfullt.
Jag har kört test med olika uppsättningar och jag är så jäkla nöjd.

Köp och berätta för de du känner... adda de du vill i din närhet. Det är ett frihetslarm inte 450:- i fickan på Verisure varje månad.

Och nu blir det reklam.
Tack Erik, Tack Säkerhetsbyggarna.
Jag är så himla tacksam för er snabba leverans och erat jobb ni gör.
 
Redigerat:
  • Gilla
Onsalakorven och 2 till
  • Laddar…
LövenDempa LövenDempa skrev:
Specificera gärna de delar du köpt, jag får aldrig tummen ur för att komma i mål med en beställning. Tycker det är lite svårt att veta vad man egentligen behöver.

Hursomhelst, det ser ut att vara ett riktigt roligt paket du fått hem!
Glöm inte att gå in på deras supportsida och rösta fram det du längtar efter. Det är jätte viktigt att du gör din röst hörd.. Det är inte som att rösta i Sverige.

:crysmile::crysmile::crysmile:
 
  • Gilla
LövenDempa
  • Laddar…
H
Erik Hellgren Erik Hellgren skrev:
CombiProtect = PIR-sensor + akustisk glaskrossdetektorer. Dvs larmar på både rörelse och glaskross oberoende av varandra
Betyder det att man kan aktivera enbart glaskrossdetektorer utan att aktivera rörelsedetektor? Ex. om man vill köra skalskyddslarmning på natten?
 
H
V Vårtimer skrev:
Funkar bra här, både med Roomba och Xiaomi
Funkar det med samtliga nämnda däckare eller vilken kör du?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.