Imponerande att lösa finansiering av tre hus samtidigt inkl renovering. Ibland blir man inte klok på hur vissa får ihop det...

(Avundsjuk högavlönad Stockholmare som känner sig fattig.)
 
  • Gilla
karlmb och 4 till
  • Laddar…
Synd att dom inte väljer folk med ” husdrömmar” utan någon som har lite för mycket pengar och vill ha något nytt projekt.
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Hur gjorde dom med tätskiktet i badrummet ?
 
  • Gilla
Fruktsallad och 1 till
  • Laddar…
V
Stackars karl...
 
  • Gilla
vcx och 5 till
  • Laddar…
Blir ledsen att se sån här "husförstöring". Ett hus med karaktär, historia och charm förvandlat till anonymt dussinhus.
 
  • Gilla
  • Arg
hippiefarsan och 12 till
  • Laddar…
Y yalazy skrev:
Blir ledsen att se sån här "husförstöring". Ett hus med karaktär, historia och charm förvandlat till anonymt dussinhus.
Husförstöring är väl lite att ta i dom gjorde bara lite ytskiktsrenovering.
 
  • Gilla
  • Haha
karlmb och 2 till
  • Laddar…
T twoody skrev:
Synd att dom inte väljer folk med ” husdrömmar” utan någon som har lite för mycket pengar och vill ha något nytt projekt.
I detta fallet tror jag inte dem skiter pengar utan snarare är klassiska smålänningar som lyckas vrida och vända på varje mynt :) jag menar en murare/plattsättare o en inredningsarkitekt har ju knappast miljonlöner..

Trodde de skulle ta bort mer av charmen än vad de gjorde. Jag gilla det :) älskade även hans extremt positiva inställning till huset :crysmile:
 
  • Gilla
Stickan56 och 1 till
  • Laddar…
T twoody skrev:
Hur gjorde dom med tätskiktet i badrummet ?
Lät väll befintligt tätskikt vara och ”putsade” på befintligt ytskikt om jag tolkade det hela rätt.
 
  • Gilla
TCG
  • Laddar…
Behållningen av detta avsnitt var besöket i byggnadsminnesförklarade huset, samt damen som hade ägt huset innan som stormade in och förfasade sig över den utrivna originalparketten :crysmile:
Kändes mest som frun i huset ville få lite smygreklam för sin inredningsverksamhet (lätt att googla fram på förnamn + bostadsord + inredningsarkitekt). Att hon kallar sig inredningsarkitekt är en skymf mot alla SIR-arkitekter..
 
  • Gilla
hippiefarsan och 15 till
  • Laddar…
Y yalazy skrev:
Blir ledsen att se sån här "husförstöring". Ett hus med karaktär, historia och charm förvandlat till anonymt dussinhus.
Det är nästan man hoppas att det kommer en uppföljning där den nya ägaren tar över och återskapar lite av karaktären på huset.
 
  • Gilla
hippiefarsan och 4 till
  • Laddar…
T twoody skrev:
Husförstöring är väl lite att ta i dom gjorde bara lite ytskiktsrenovering.
Jo iofs. Jag har inte ens sett programmet, bara läste här. Men puts, trädäck (istället för den fina uteplatsen med kalksten), och urtråkigt kök och badrum som inte ser ut att anknyta alls till husets femtiotalskaraktär.
Jag tycker resultatet, utifrån bilderna, är tråkigt och fult.
 
  • Gilla
  • Wow
hippiefarsan och 12 till
  • Laddar…
A aleica skrev:
Behållningen av detta avsnitt var besöket i byggnadsminnesförklarade huset, samt damen som hade ägt huset innan som stormade in och förfasade sig över den utrivna originalparketten :crysmile:
Kändes mest som frun i huset ville få lite smygreklam för sin inredningsverksamhet (lätt att googla fram på förnamn + bostadsord + inredningsarkitekt). Att hon kallar sig inredningsarkitekt är en skymf mot alla SIR-arkitekter..
En strålande produktplacering! Kändes spekulation hela vägen. Var kom möblerna ifrån?
 
  • Gilla
Emmenstein och 3 till
  • Laddar…
Uteplatsen vart ju rena katastrofen, täcka över den fina ölandsstenen med ett skitfult trädäck.:cry:
 
  • Gilla
hippiefarsan och 16 till
  • Laddar…
N NOP skrev:
En strålande produktplacering! Kändes spekulation hela vägen. Var kom möblerna ifrån?
Sittmöbeln i hallen är från Maze tex.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.