O OverAndOut skrev:
Kan ju passa om man nu ändå är i de prisklasserna.

[länk]

[bild]
Japp den blir det! Affären var klar 1 timme efter annonsen kom ut, dvs 20 min före ditt inlägg :) Åker å hämtar i morgon efter frukostmackan. Blir kaffe i bilen. Nu jäklar skall det hyvlas så spånet yr :D
 
  • Gilla
Cpt-Keso och 10 till
  • Laddar…
Vill oxå passa på att tacka alla för input och alla goda råd längs vägen. Specellt tacksam för att heimlaga och vectrex fick mig på rätt köl och guidade mig förbi kinamaskinernas förflriska prislappar och välputsade kabinetter :)
 
E EscapeLake skrev:
Nu jäklar skall det hyvlas så spånet yr :D
Om du plockar med en av “3 st damfällor för snicker” så slipper du kanske det? :p
 
E EscapeLake skrev:
Vill oxå passa på att tacka alla för input och alla goda råd längs vägen. Specellt tacksam för att heimlaga och vectrex fick mig på rätt köl och guidade mig förbi kinamaskinernas förflriska prislappar och välputsade kabinetter :)
Vad kul! Givetvis väntar vi oss bilder på äventyret och testkörningen!
 
  • Gilla
Ronny Larsson
  • Laddar…
Vettigt köp!

De Rojek maskinerna som jag har tittat på har varit litet på klenare sidan för proffsbruk på heltid men för dina nuvarande och kommande behov är den där hyveln garanterat tillräckligt bra. Behoven brukar generellt växa då maskinen är köpt så därför är det bra att ta till litet i överkant.
Om du inte drabbas av krig eller eldsvåda så har du en maskin för din livstid och dina arvingars livstid också.

Köp en av spånsugarna också när du en gång är där!

Den där kapsågen skulle jag ha nytta av....... synd bara att priset är alldeles för högt för att det skall löna sig med frakten.
 
Självklart blir det lite bilder. Spånsug bad jag honom hålla en åt mig. Ville kolla flödeskapaciteten innan. Fast den borde nog klå min gamla trotjänare från tidigt 80-tal som är en del mindre av bilden att döma
 
  • Gilla
VidarH
  • Laddar…
Lastat, plastat och surrat! Det blev en spånsug oxå :)
Lastad och plastad spånsug säkrad med surrband på en pall i släpvagn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
VidarH och 13 till
  • Laddar…
Du menar damfälla, va?
 
mattiasp mattiasp skrev:
Du menar damfälla, va?
Såklart! Fel av mig. Tänke ställa in den i vardagsrummet första natten. Gillra den med lite ost och med tillräcklig tur slipper jag dammsuga i morgon :rofl:
 
Nu e han inne i värmen igen :)
Plastövertäckt föremål på pall i en verkstad på släpvagn, omgivet av verktyg och arbetsbänkar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Maskin lyfts med kran i uppvärmd verkstad, säkrad med orange spännband.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Välorganiserad verkstad med verktyg på väggen, arbetsbänkar och olika typer av maskiner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
-druvan och 8 till
  • Laddar…
Tyvärr såg skären ut som de använts som spikletare. Hoppades innerligt att de var ovända, men tyvärr. Andra sköret var lika illa.
Närbild på ett slitet vändskär bredvid en linjal som mäter skärets längd och profil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på en verktygsklinga med slitage och tydlig profilering mot en suddig bakgrund av en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Frågan är nu var tusan köper man vändskär som passar besten? 410mm är de ju, men är profilen standard eller är det specifikt till varje tillverkare?

Bild på profilen:
Närbild på två kraftigt slitna vändskär, med tydliga märken och skador på bladets kanter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Är inte det där Tersa?
I så fall är det så standard som någonting kan bli.
 
Kolla hos Tol'e verktyg
 
Tersa är det (y). Fantastisk bonus. Tvåa på bollen efter Heimlaga :rofl:
Mvh Findus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.