Läste av förbrukningen för FTX efter rep. Nu har det dragit 26kWh på 32d, dvs 0,8kWh/d. Klart rimligare en med snittlast på under 34W. :)
 
  • Gilla
tompaah7503 och 1 till
  • Laddar…
Nu var det väldigt länge sedan jag skrev något...

Huset är inbott ordentligt och det mesta börjar komma på plats av det där "det fixar vi senare" sakerna. Sista duschväggen är nu monterad och plattorna runt grunden är jag halvvägs med. Frun har grävt ut för trappan som skall gjutas så snart ryker lastpallarna!

Modernt badrum med nyinstallerad duschvägg i glas, vita kakelväggar, toalett och badrumsprodukter på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vinkelslip och byggmaterial, inklusive betongplattor, på en träpall, indikerar pågående arbete med grundplattor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Karl_Pedal och 1 till
  • Laddar…
Det börjar ta sig!

Grundläggning av betongblock under konstruktion vid hus med grus och sopkärl i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Måste verkligen säga att det var ett kul husbygge att läsa om. jag har själv köpt hus i kommunen men ute på landsbyggden. Det är verkligen något speciellt att bo så här.

Jag har ju utmaningen att bygga om och bygga efter mina visioner. Vilken dröm du har uppfyllt genom att bygga nytt.
Jag har dock "fördelen" med lösvirkeshus och plintgrund att det mesta går att lösa och komma åt. Som det ser ut idag skulle jag helt klart bygga i trä även i framtiden. :)
 
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Kul!

Många gör inte resan med hus. För sådana som du och jag är det nog nästan ett måste att ha något att jobba på och friheten att kunna bygga lite som man själv vill (och kommunen tillåter ;) ).

Lycka till med ditt hus!
 
Fortsätter bygga. Det är fortfarande en del kvar att göra och det blir inte enklare av att man vill göra det "lilla extra när man ändå håller på"...

Som ex värme i trappen för att smälta snö. :)

Installation av värmeslingor på betongtrapp under konstruktion för att smälta snö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
24 säckar senare...

Nylagt betonggolv framför husentré med formar av trä och betongblock, inplastade pelare vid sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
verobar och 3 till
  • Laddar…
När kommer väggarna? ;)
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
När kommer väggarna? ;)
Nästa steg är klinker. :)
 
  • Gilla
Johannes Carlsson
  • Laddar…
Det tar sig med poolbygget! Tyvärr stod det rätt på kartongen, snigel... dynamit. :(

Bild på en grävd grop för poolbygge med spräckt berg och blåa rörfragment på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dsundet
  • Laddar…
Åja, om 10 år blir det där en finfin pool! :cool:
 
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
richardtenggren
Anfo? ;)
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Anfo? ;)
Skulle ha gått fortare... :)
 
Det går framåt! Ett pågående utomhus byggprojekt med en hög av krossad sten, verktyg och täckt mark.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Alnervik och 3 till
  • Laddar…
Arbetet fortsätter ute så länge vädret tillåter.

Nu är det bara typ 80m2 kvar att lägga...

Barn hjälper till med att lägga marksten i en uppfart, iförd varma kläder och halsduk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Junior ville hjälpa till och det får han gärna. :)

Det var dock lite kallt om kinderna...
 
  • Gilla
Alnervik och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.