Dan: Nu missförstår du aktivt. Klarna har som affärside att kunderna ska betala för påminnelser och skulder. Det är det de lever på till stor del.
 
D Daniel 109 skrev:
Dan: Nu missförstår du aktivt. Klarna har som affärside att kunderna ska betala för påminnelser och skulder. Det är det de lever på till stor del.
Nä, jag vet att det är så. (y) Medaljens baksida ...
 
H Husqvarna220Ac skrev:
Handlar mycket online, Klarna är klart smidigast! Bra app med påminnelsefunktion, samt att du får varan före man betalar, än om det är från Kina! Och det kostar inget! Så ingen kredit, men har inga problem att betala i förskott heller, men många pajasföretag finns det, mottar hellre varan före, samt smidigt att betala med Klarna, alla uppgifter finns, bara att klicka på betala, inte knappa kort nr mm

För min del får det gärna ta kreditprövning, inget att dölja.
Jag har inget att dölja heller men tycker inte allt om att företaget går och tar en kredit upplysing för att köpa en köksblandare. När jag ändå betalar diret konto och kopplad via autogiro. Nästa gång det kanske är din tur då handlar du en T-shirt från Kina och får en UC med motiveringen att du har ändrat köpmönsrter, hittils har du handlat bara i svenska affärer och nu har du handlat från Kina ! Du kasnke har inget emot det men detta gillar jag definitivt inte.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Men, återigen, gör dom en mikroupplysning så registreras den inte hos UC och det finns inget problem.
 
  • Gilla
Husqvarna220Ac
  • Laddar…
C
L Lars48 skrev:
Jag har inget att dölja heller men tycker inte allt om att företaget går och tar en kredit upplysing för att köpa en köksblandare.
Jag förstår inte riktigt problemet. Du har ju de facto fått kredit, om än bara 2-3 dagar.
3 075 kr kanske är en småsumma för dig, men att kalla det "små köp" är i sammanhanget inte rättvisande. Hade det varit 8,50 hade det varit en annan sak, men det är inget konstigt att ta en kreditupplysning på ett köp på 3 000 kr. De flesta vill inte riskera att bli blåsta på den summan.
Om du inte gillar Klarna kan du väl välja något annat betalningssätt?
 
  • Gilla
jonko
  • Laddar…
Du kan ju direktbetala den via Klarna! Och hoppas att det kommer nån blandare..
 
H Husqvarna220Ac skrev:
Du kan ju direktbetala den via Klarna! Och hoppas att det kommer nån blandare..
Möjligheterna att få tillbaka pengar vid utebliven leverans slutar inte vid klarna. Du har ditt kortföretag, samt din hemförsäkring.
 
  • Gilla
Nyfniken och 2 till
  • Laddar…
Men det är mycket besvärligare än om man går via Klarna. Sist jag reklamerade via MasterCard tog det drygt 2mån.
 
Jag kommer nog sluta använda Klarna. Orsaken är den att de helt enkelt är för långsamma. Köper du något via Klarna, så tar det som regel 1 eller 2 dagar extra i tid, före butiken skickar din vara. Det är helt oacceptabelt enligt mig. Jag kommer betala direkt i fortsättningen.
 
  • Gilla
Lars48 och 1 till
  • Laddar…
E Edgarsven skrev:
Jag kommer nog sluta använda Klarna. Orsaken är den att de helt enkelt är för långsamma. Köper du något via Klarna, så tar det som regel 1 eller 2 dagar extra i tid, före butiken skickar din vara. Det är helt oacceptabelt enligt mig. Jag kommer betala direkt i fortsättningen.
Det har jag aldrig märkt, nästan alltid skickas varorna nästkommande arbetsdag om beställningen görs efter ca 15-17, allt enligt webbsidan.
 
  • Gilla
Joak och 5 till
  • Laddar…
Min erfarenhet är att när produkten lämnar säljande företag skickas fakturan från Klarna. Jag har bara bra erfarenheter av Klarna.
 
  • Gilla
tank77 och 3 till
  • Laddar…
Excel
Klarna kan inte heller skicka en e-faktura. De mailar över den vilket krånglar till det om man ska betala med mobilbanken.

Antar att det hänger ihop med deras strategi att öka påminnelserna som de tjänar mest på.

Skitföretag!!!!!
 
  • Gilla
UffeH och 2 till
  • Laddar…
Stämmer, får fakturan i mailen.
 
D Daniel 109 skrev:
Men de försöker aldrig få in mig på avbetalningslösningar. Det är saker där det blir naturligt att betala i efterhand. Pizza på avbetalning är det inte.
Nej jag köper inte Pizza på avbetalning men då jag oftast betalar med kort så är det definitivt på kredit som betalas i efterhand, långt efter det att pizzan är slut... :(
 
Jag använder ofta Klarna och har mitt bankkonto kopplat till dem. Grymt smidigt. Behöver man inte kladda med siffror på hemsidor, man får varan innan betalningen och man hinner skicka tillbaka den om man måste reklamera varan.
Kan inte minnas att dom tagit någon kreditupplysning på mig men det kanske dom bara gör första gången man använder sig av dem? Va ett tag sedan jag började använda klarna så minnet tryter en aning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.