P
Har inte fyllt i någonting där. Står en massa siffror under USSD code men kontrollera saldo fungerar ej.
 
O Opz99 skrev:
Har skaffat Ajax, var en dröm att installera. Köpte från megateh.eu, blev lite billigare än de Svenska leverantörerna (beställde i Fredags, kom med UPS igår). Alla manualer var iofs på Ukrainska (eller ryska.. eller bulgariska :D), men det var ett icke problem, allt finns ju på nätet. Enda strulet var en brandvarnare som varanar för att locket inte är på, orkade inte reklamera utan det fick bli en liten skruv "bakom" väggfästet så att pinnen som trycker mot "lock indikatorn" når lite längre in = problemet löst.

Men en fråga ; under GSM / Sim 1 kan man ju ställa in Användarmamn / lösenord / USSD code..... någon som vet vad det motsvarar i Sverige? Kör med Telia Kontant.
Hur menar du? Kollade på den sidan, klart dyrare än Swe, ändå inte räknar med frakten då! Tex branddäckaren kostar där 107.95€ x 10.254= 1106Sek.

I Swe kostar denna 880kr

På EBay 710:-.Inkl fri frakt.
 
H Husqvarna220Ac skrev:
Hur menar du? Kollade på den sidan, klart dyrare än Swe, ändå inte räknar med frakten då! Tex branddäckaren kostar där 107.95€ x 10.254= 1106Sek.

I Swe kostar denna 880kr

På EBay 710:-.Inkl fri frakt.
Vart hittar du FireProtect Plus Smart Smoke den för 880kr i Sverige? Alarmshop vill ha 1490, hittar den knappt på ebay .. För det är väl inte så att du tittade på den vanliga (ej plus modellen) för 70Eur (alarmshop 880kr... ).

Standard PIR : 54 Eur, hittar den som billigast i Swe för 750kr

Var fraktfritt.

Men är klart nyfiken om det finns andra ställen som är billigare till när jag ska köpa mera.
 
Finns det 2st branddäckare? Vad gör däckaren som är dubbelt så dyr bättre?
 
Har CO (Kolmonoxid) varnare, nog betydligt vanligare i länder med gas uppvärmning, tror jag...
 
Har skummat igenom tråden och lite på Ajax support sida.
Men kan man inte få varning/notis om att en ex dörrmagnet inte är sluten när man larmar på?

Så att jag vet om dörren i garaget står på glänt, utan att behöva kolla över alla magnetkontakter i listan?

Mvh
 
K Kvillen skrev:
Har skummat igenom tråden och lite på Ajax support sida.
Men kan man inte få varning/notis om att en ex dörrmagnet inte är sluten när man larmar på?

Så att jag vet om dörren i garaget står på glänt, utan att behöva kolla över alla magnetkontakter i listan?

Mvh
Jo, det kan man. Kallas kontroll av systemintegritet
 
  • Gilla
Kvillen
  • Laddar…
Erik Hellgren Erik Hellgren skrev:
Dahua IPC-HFW1320S-W
Fungerar klockrent med Ajax
Erik Hellgren Erik Hellgren skrev:
Dahua IPC-HFW1320S-W
Fungerar klockrent med Ajax

Hej. Kan du även tipsa om en bra Dahua men inomhus?
 
Såg att det skrevs om simkort nyligen. Jag skaffade ett Telia kontantkort till min hub+. Jag får inte rätt nummer att visas i inställningar men jag lyckades få igång deras Check Balance med följande inställning.

Någon som vet vad det är för +38 nummer man ser på GSM sim cards sidan?
 
  • Skärmdump av mobiltelefoninställningar för SIM 1 med APN-information och saldo från Telia kontantkort.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skärmdump av GSM-modeminställningar som visar SIM-kort med okänt nummer och +380 nummer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
+380 är ett nummer till ukraina, borde ju vara ditt nummer där.

Men en annan fråga... Har nu fått igång GSM, men vad jag än gör får jag aldrig några SMS. Push via GSM funkar utmärkt, men ibland har jag ingen internet uppkoppling , vill därför vid larm även ha ett vanligt hederligt SMS:.. några ideer vad som kan vara fel?
 
O Opz99 skrev:
+380 är ett nummer till ukraina, borde ju vara ditt nummer där.

Men en annan fråga... Har nu fått igång GSM, men vad jag än gör får jag aldrig några SMS. Push via GSM funkar utmärkt, men ibland har jag ingen internet uppkoppling , vill därför vid larm även ha ett vanligt hederligt SMS:.. några ideer vad som kan vara fel?
Har du ställt in det på centralenheten?
 
  • Skärmdump av användarinställningar för varningar och händelser i en smartphone-app.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K Kvarnapajken skrev:
Har du ställt in det på centralenheten?
Japp, och rätt nummer reggat under användarprofilen...

Men testade att sätta i kortet i en vanlig telefon och dra ett sms / ringa, och det funkade.

När jag nu satte tillbaka kortet i centralenheten så funkar SMS, kanske behövde "aktiveras" med vanligt samtal eller liknande via telefon för att Telia ska aktivera alla funktioner.
 
  • Gilla
Kvarnapajken
  • Laddar…
Fick även igång saldokollen, så för telia kontant, ladda enkel gäller;
APN : online.telia.se
användarnamn / lösen : blanka
USSD Code : *120#
 
T Tosse skrev:
Jo, det kan man. Kallas kontroll av systemintegritet
Tack så mycket!
Den inställningen låg mycket djupare än vad jag hade letat
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.