E Earplugged skrev:
Ja den funkar bara på några fåtal plattor, det fungerar inte på min nuvarande så jag låter den istället vara på hela tiden.
Via HC2 så rullar jag mellan några sidor så den håller sig vaken.... :)
Har en Samsung nu tab A men får inte det att funka alls
 
Hej,

Är det någon som vet ett sätt att flytta/kopiera över alla enheter på Zipaboxen till Homey?
Tar ju evigheter att lägga till allt manuellt...
 
När jag ansluter Fibaro till Google Home dyker fel hus upp. Dvs i Fibaro har jag en HC2 och en HC lite. Den första hemma och den andra i fritidshuset. Hur rekommenderar ni att jag hanterar kontona för att undvika knas?
Två separata konton hos Fibaro? Med två olika användare?
 
har en Fibaro multisensor, men det är kostant strul med rörelsesensorn (alltid på, eller blir alltid på efter någon timme efter omstart). Finns mängder med trådar på nätet som beskriver samma sak.

Läst att även aeotec multisensor kan ha samma problem. Skulle iofs kunna köpa den och testa (och hålla reda på kvittot till skillnad från när jag köpte Fibaro..). Den kan man köra på USB ström, och ska enligt vissa trådar gör att den funkar bättre.

Finns det någon z-wave rörelsesensor som faktiskt funkar? Har dessvärre inget kvitto kvar, annars hade den åkt tillbaka.
 
Redigerat:
O Opz99 skrev:
har en Fibaro multisensor, men det är kostant strul med rörelsesensorn (alltid på, eller blir alltid på efter någon timme efter omstart). Finns mängder med trådar på nätet som beskriver samma sak.

Läst att även aeotec multisensor kan ha samma problem. Skulle iofs kunna köpa den och testa (och hålla reda på kvittot till skillnad från när jag köpte Fibaro..). Den kan man köra på USB ström, och ska enligt vissa trådar gör att den funkar bättre.

Finns det någon z-wave rörelsesensor som faktiskt funkar? Har dessvärre inget kvitto kvar, annars hade den åkt tillbaka.
Jag kör med 3st https://www.m.nu/sensorer/multisensor-6 med USB strömmatning och två https://www.m.nu/sensorer/motion-detector med batterier. Har inga problem med dessa, kör med zipabox!
 
Har också Multisensor 6 för inomhusbruk och de fungerar bra som rörelsedetektorer. Dyra som fan är de dock.. men sätt prisbevakning på Prisjakt så kan man handla om någon råkar ha lite rea.
Har för mig att man kan ställa tiden i dem tills de rapporterar "ingen rörelse" men jag har inte ändrat värdet.

Har också en av deras Multisensor 5 för utomhusbruk, den har jag inte fått rapportera rörelse på ett bra sätt, tyvärr.
 
En (dum?) fråga om fibaros switch, jag har tänkt ha några extra strömbrytare i varje rum som bara styr en puck i dosan bakom. Jag har läst någonstans att microswitcharna bara behöver nolla för att fungera. Stämmer det?
 
N noone70 skrev:
En (dum?) fråga om fibaros switch, jag har tänkt ha några extra strömbrytare i varje rum som bara styr en puck i dosan bakom. Jag har läst någonstans att microswitcharna bara behöver nolla för att fungera. Stämmer det?
Nja, switchen behöver både fas och nolla för att fungera medan dimmern kan drivas utan nolla.
 
AndersPS AndersPS skrev:
[bild]

Såhär såg mitt experiment ut. Längst till vänster är från trafo för att strömsätta pucken. Sen är gul och blå för styrningen. Har för mig att vi kunde använda vit och svart för matning av pucken egentligen, minns inte varför vi valde att testa såhär.

[bild]
Styrning i Vera.
Nu har det gått ett år till. Har du installerat detta och fått det att fungera bra? (Kommenterade på din blogg innan jag skrev här. Räcker gott med svar här, hehe.)
 
O Opz99 skrev:
har en Fibaro multisensor, men det är kostant strul med rörelsesensorn (alltid på, eller blir alltid på efter någon timme efter omstart). Finns mängder med trådar på nätet som beskriver samma sak.

Läst att även aeotec multisensor kan ha samma problem. Skulle iofs kunna köpa den och testa (och hålla reda på kvittot till skillnad från när jag köpte Fibaro..). Den kan man köra på USB ström, och ska enligt vissa trådar gör att den funkar bättre.

Finns det någon z-wave rörelsesensor som faktiskt funkar? Har dessvärre inget kvitto kvar, annars hade den åkt tillbaka.
Jag har 11 st. Fibaro multisensorer (ögat) innomhus 4 st. Aeote 4-i-1 sensorer och 1st. Aeotec multisensor 6 utomhus inkopplade till Domoticz. Fungerar utmärkt allihop men man måste experimentera med inställningarna lite. Går inte att ha alla inställda på samma sätt. Förutsättningarna i rummen är så olika.
Har rörelsedelen för larm kopplat till Safeland och grannsamverkan. Är mycket nöjd.
//Henry
 
  • Gilla
kmartinb
  • Laddar…
Har varit en long time lurker på detta forum och har tidigare haft ett mindre Z-wavesystem med en Raspberry. Efter att jag flyttade för ett tag sedan till en mindre lägenhet har jag inte haft behovet av hemautomation så jag har tre Z-waveprodukter över som jag vill bli av med.

Z-stick (gen 5) - Köpte den för 550 kr på Kjell
Telldus On/off-mottagare - Köpte den för 300 kr på Kjell
Fibaro Wall plug - Köpte den för 550 kr på Webhallen, tror jag

Jag har inte använt grejerna på väldigt lång tid och vill därför bli av med dem. Vad tror ni att dessa kan vara värda idag?
Z-wave smarta hem-enheter: Telldus on/off-mottagare, Fibaro Wall Plug, Z-stick gen 5.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
gratängmannen gratängmannen skrev:
Har varit en long time lurker på detta forum och har tidigare haft ett mindre Z-wavesystem med en Raspberry. Efter att jag flyttade för ett tag sedan till en mindre lägenhet har jag inte haft behovet av hemautomation så jag har tre Z-waveprodukter över som jag vill bli av med.

Z-stick (gen 5) - Köpte den för 550 kr på Kjell
Telldus On/off-mottagare - Köpte den för 300 kr på Kjell
Fibaro Wall plug - Köpte den för 550 kr på Webhallen, tror jag

Jag har inte använt grejerna på väldigt lång tid och vill därför bli av med dem. Vad tror ni att dessa kan vara värda idag?
[bild]
100-200 kr/st. Kanske lite mer för stickan.
 
Kanske en hundring för telldus pluggen och ca 300 för fibaron.
 
  • Gilla
Jacob Lindehoff
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.