2 053 läst · 10 svar
2k läst
10 svar
Annat än lim till limpistol?
Jag har tittat runt på lite webbutiker, men hittar inget annat än limstavar till limpistol, förutom lack. Finns det inget annat? Känns som att det borde finnas fler bruk för såna pistoler än just limning. Jag har en sladd med en spricka i ytterhöljet. Finns det nåt bra material jag kan laga det med? Vill ju inte ha nån lagning som kladdar.
Produkter som diskuteras: "limstavar"
Limstavar & limstift
Limstavar och limstift är populära val för ett brett utbud av hantverk och DIY-projekt. Limstavar är avsedda att användas med en limpistol och ger en stark, snabbt torkande bindning på en mängd olika material, inklusive tyg, trä, papper,
Läs mer
En möjlig lösning är krympslang runt. Men jag skulle också rekomendera byte.
Limstavar kladdar inte, det är väl just gummi/plast som smälter vi rätt temperatur.B bepatient skrev:Jag har tittat runt på lite webbutiker, men hittar inget annat än limstavar till limpistol, förutom lack. Finns det inget annat? Känns som att det borde finnas fler bruk för såna pistoler än just limning. Jag har en sladd med en spricka i ytterhöljet. Finns det nåt bra material jag kan laga det med? Vill ju inte ha nån lagning som kladdar.
Det här limmet är för att fästa upp kablar med, det borde innebära att det även fäster bra.
https://www.bauhaus.se/lim-rapid-12x190mm-250g-pvc-kabel.html
Om sladden har spruckit är den väl knappast bra? Dessutom tvivlar jag på att du kan få ner någon typ av smältlim i sprickan och på så vis laga den.
När elmaterial skadas på något vis ersätter man det med nytt, går inte det bör man kassera det. Gäller sladdar, kontakter, strömbrytare, armaturer och allehanda apparater mm.
Skojar du med oss?
//Ronnie
När elmaterial skadas på något vis ersätter man det med nytt, går inte det bör man kassera det. Gäller sladdar, kontakter, strömbrytare, armaturer och allehanda apparater mm.
Skojar du med oss?
//Ronnie
Om allt annat är helt , inre ledare oskadade , så får du göra som andra elektriker gör , fram med en rulla el-tape och linda omB bepatient skrev:
det är ett skydd för dom inre som ska till , och det räcker med 5 - 6 varv för det , är det skada på dom inre bara byta eller skaffa ny pistol
Tvivlar starkt på att ts är elektriker.J jojo123 skrev:
För övrigt finns det väl ingen seriös elektriker som lagar skadad ytterisolering med eltape?!!!
Att byta skadad sladd mot oskadad är väl regelmässig standardlösning.
Misstänker starkt att det här här trams!
//Ronnie
Vet inte hur gammal eller hur många år du har som elektriker eller om du är det . mycket vanligt att tejpa en skarvsladd på ett bygge om de skadats , för att inte få ytterligare fel på den , sen brukar den få vara så att blir bara så . ,ingen som ger sig på att byta något , det håller även det inte ska vara så i vattenpölen medP Pysslarn skrev:
Har den torrspruckit så är nog livslängden för plasten nådd.
Ang. Eltejp så var det iaf godkänt med eltejp som skarvmetod förr. Dock med vulk innerst och en jävla massa rullar tejp gick det
Ang. Eltejp så var det iaf godkänt med eltejp som skarvmetod förr. Dock med vulk innerst och en jävla massa rullar tejp gick det
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Utbyggnadsbox i annat rum för WC cistern i vägg
Badrum -
Limma eller fästa på annat sätt?
Golv -
Går det att limma eller på annat sätt göra lärkpanel vattentät?
Altan & Uteplats -
Byggmax cellplastlim löses upp i regnet idag! Måste limma med annat lim nu. Vilket?
Byggmaterial & Byggteknik -
Vilket lim, träregel mot klinker å annat
Byggmaterial & Byggteknik