Om de kan sälja lite trots att godkännandet från kemikalieinspektionen inte längre finns?
 
Textdokument som informerar om utgången godkännandetid för Boracol-produkten och ansökningsprocessen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag tänker att kag kör en runda med:

https://bolist.se/produkt/sanerings...MIj_2Cg_LJ3wIVRagYCh0kQQAiEAQYASABEgIt2vD_BwE

Och sen kör jag en runda med klorin.

Eftersom jag ska jobba underifrån kommer det hursomhelst vara svårt att få medelst att vandra upp i träet. Först tänkte kag tillsätta lite diskmedel till klorinet för att ta bort ytspänningen men det kanske inte går att jobba underifrån då. Hmmm
 
R
D Derbyboy skrev:
[bild]
Nog ingen annan lösning än att riva huset ;)
Eller att borsta bort möglet med en miljöpartist.
 
Vad skulle du gjort?
 
R
D Derbyboy skrev:
Jag tänker att kag kör en runda med:

[länk]

Och sen kör jag en runda med klorin.

Eftersom jag ska jobba underifrån kommer det hursomhelst vara svårt att få medelst att vandra upp i träet. Först tänkte kag tillsätta lite diskmedel till klorinet för att ta bort ytspänningen men det kanske inte går att jobba underifrån då. Hmmm
Skit i att ta på klorin efter Jape. Använd klorinet för att torka av med.
 
Torka av vad med?
 
R
D Derbyboy skrev:
Torka av vad med?
Det var inte jag som föreslog klorin.
Du kan använda det för att torka av hårda grejor såsom plast, rör osv.

Kör med JAPE på det mögliga, damsug grunden o släng ut lite fodersalt där det är blött(inget växer i salt).
 
Misstänkte det :)
 
R
D Derbyboy skrev:
Misstänkte det :)
Har du kollat vad din heltäckningsmatta har för baksida, väv eller gummi? Om den är tät typ gummi så skulle jag fimpa den direkt. vad ligger under mattan?
 
Det är gummi :)

Under ligger 22mm golvspån.

Då borde kah väl fimpa korkmattan också
 
R
D Derbyboy skrev:
Det är gummi :)

Under ligger 22mm golvspån.

Då borde kah väl fimpa korkmattan också
Hade nog varit vettigt att både slänga ut både korkmatta o heltäckningsmatta så att du kan se hur det ser ut under och att golvspånet får torka ut. Köp någon rulle lumppapp som tilfälligt golv/matta.

Skulle bara ha kombinationen trä/lumppapp som golv i en sommarstuga med krypgrund.

Sen skulle jag lägga lite tid på att tinga en grävare för att frilägga grunden ca 2 m åt varje håll för att se om det går att dränera på något vettigt sätt.
 
Redigerat:
Klinker funkar också va?

Jag har bokat 1-2 grävare i april eller så fort tjälen går ur marken.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.