Ja, det är väl samma regler i Sverige, dragkroken blir alltså inte godkänd för att dra släp utan enbart för att sätta cykelställ på.

Det är ju bilens registreringsbevis som säger hur tungt släp den får dra, står det noll där så får du inte dra släp med bilen även om den har en dragkrok.
 
Då är det ju ingen dragkrok utan fäste för cykelställ
 
R
A AndersS skrev:
Då är det ju ingen dragkrok utan fäste för cykelställ
Cykelstället sätter du på dragkroken.
 
R RapidSledge skrev:
Cykelstället sätter du på dragkroken.
Har du missat att draget i detta fall endast är ett fäste för cykelställ, som är i form av en dragkrok? Du kan alltså inte använda den som dragkrok.
 
R
R Robert-san01 skrev:
Har du missat att draget i detta fall endast är ett fäste för cykelställ, som är i form av en dragkrok? Du kan alltså inte använda den som dragkrok.[/6QUOTE]
Det är fortfarande en dragkrok även om du inte får dra något med den. Ett pluggat gevär är fortfarande ett gevär även fast du inte kan skjuta med det.

Du kan dra släp på egen tomt med det, man kanske får dra båtvagn med de.
 
optimum
R RapidSledge skrev:
Det är fortfarande en dragkrok även om du inte får dra något med den. Ett pluggat gevär är fortfarande ett gevär även fast du inte kan skjuta med det.
Bra slutledning.

En elbil är fortfarande en bil även om du inte kan använda den som man brukar använda en bil.
 
Det finns endast cykelfästen att köpa, alltså inte dragkrok.

Men dragkrok på Bmw I3, anser hela bilen som ett skojeri, den klarar i bästa fall 20mil på sommaren, på vintern betydligt mindre, samt svindyr! Ska du då dra släpvagn så är det elverk med
 
H Husqvarna220Ac skrev:
Det finns endast cykelfästen att köpa, alltså inte dragkrok.

Men dragkrok på Bmw I3, anser hela bilen som ett skojeri, den klarar i bästa fall 20mil på sommaren, på vintern betydligt mindre, samt svindyr! Ska du då dra släpvagn så är det elverk med
Så litet batteri har den inte. Den nya modellen har 42kWh och skall klara drygt 30mil enligt den nya test cykeln. Svindyr är väl också relativt. Du får en för 420K, det är väl ungefär samma som en Ioniq?
 
Var den förra modellen jag tänkte på,
 
optimum
R Robert-san01 skrev:
Så litet batteri har den inte. Den nya modellen har 42kWh och skall klara drygt 30mil enligt den nya test cykeln. Svindyr är väl också relativt. Du får en för 420K, det är väl ungefär samma som en Ioniq?
Stämmer det?
30 mil på vintern med -10 grader och dubbdäck samt 20 grader inne i bilen.
Landsvägskörning med 90 och 110 vägar.
Och med strålkastare tända.

Om en älg kliver upp på vägen behöver man inte oroa sig för återvinning av bilen då älgen kommer dela platsen i kupén.
Stämmer?


Tillägg
https://teknikensvarld.se/bmw-i3-och-tesla-model-s-inte-fullt-godkanda-i-krocktest-391082/

BMW i3 och Tesla Model S inte fullt godkända i krocktest
 
R
optimum optimum skrev:
Stämmer det?
30 mil på vintern med -10 grader och dubbdäck samt 20 grader inne i bilen.
Landsvägskörning med 90 och 110 vägar.
Och med strålkastare tända.

Om en älg kliver upp på vägen behöver man inte oroa sig för återvinning av bilen då älgen kommer dela platsen i kupén.
Stämmer?


Tillägg
[länk]

BMW i3 och Tesla Model S inte fullt godkända i krocktest
Hur många älgar finns det på Söödermalm?
 
  • Haha
  • Gilla
AndersS och 1 till
  • Laddar…
optimum
R RapidSledge skrev:
Hur många älgar finns det på Söödermalm?
Ja givetvis, där elbilar av dagens prestanda gäller borde en elcykel räcka.
 
Obehaglig bil, BMW i3. Känns livsfarlig i farter över 70 km/h. Gillar dörrdesignen och kupén, men det är lite oväntat att ett företag som BMW i hastigheten glömt att bilen ska kunna köras också.
 
Det är väl så att små och stora bilar, bensin/diesel, el hybrid, etc, passar olika målgrupper.
Jag skulle kunna tänka mig en elbil istället för vår bensindriva mindre bil som mestadels rullar jobbresor 5-6 mil tor och vår stadskörning, men det skulle inte fungera att byta ut den större dieselkombin som mestadels rullar landsväg och längre resor samt ska kunna dra både vanlig och hästkärra. Den sista kombinationen klarar inte dagens elbilar, men lätt den första.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.