Det står på hemsidan att de flesta z-wave komponenter går att ansluta upp till 122st. samt 150st larmkomponenter.
Läs under vanliga frågor
 
Hmm, ingen integration med Yale doorman?
 
Grymt skoj att infon äntligen har kommit ut. Får helt enkelt mysa lite imorgon för att se vad som vore lämpligt och jämföra med tex Verisure offerten, men trevligt med lite lägre månadskostnad, men kanske dock något högre än vad jag önskat.
 
C
C cpalm skrev:
Deras "gamla" system kommer från [länk] så det är väl inte orimligt att det skulle kunna röra sig om någon av deras larm.
Ha ha, jag hade rätt, det är utan tvekan Climax. :cool:
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
N Nedro skrev:
Grymt skoj att infon äntligen har kommit ut. Får helt enkelt mysa lite imorgon för att se vad som vore lämpligt och jämföra med tex Verisure offerten, men trevligt med lite lägre månadskostnad, men kanske dock något högre än vad jag önskat.
Fördelen här är väl betydligt lägre startkostnad.
Jag skulle betala nästan 9000kr hos verisure sen över 400kr/månad.

Sector Alarm kommer man också snabbt upp till 469kr/månad som är deras maxtak.
Det larmet har inte någon integration till smarta hem system.
 
  • Gilla
Nedro
  • Laddar…
depalma depalma skrev:
Hmm, ingen integration med Yale doorman?
Inte i dagsläget, mer saker kommer att läggas till efterhand. Man kör ju helt med att kunden ska kunna montera larmet helt själv med stöd via telefonsupport, detta gör att mkt instruktioner ska skrivas innan saker släpps på. Har efterfrågat vattenlarm/läckageindikator vilket man tittar över bla.
 
Tycker det ser omodernt ut redan nu :thinking:

Edit: såhär ser komponenterna ut (varför ska larm se ut som om de är från tidigt 2000tal?)
Översikt av larmkomponenter, inklusive sensorer, kamera, detektorer och en smartphone, med estetik från tidigt 2000-tal.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och tydligen så kan inte larmcentralen se bilderna från kameran.
 
Redigerat:
  • Gilla
etompau och 2 till
  • Laddar…
Larmcentralen ser bilderna vid larm, man ska förtydliga det i texten. Det dom menar är att du alltid kan titta på din camerafeed men LC ser bara vid larm
 
Enligt nuvarande text så ser de tre bilder från de kombinerade rörelse och kameradeckarna. Men de ser inget från de rena kamerorna.
 
  • Gilla
Jambalaya
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Enligt nuvarande text så ser de tre bilder från de kombinerade rörelse och kameradeckarna. Men de ser inget från de rena kamerorna.
Ber om ursäkt, det är precis som @13th Marine skriver. Jag läste lite snabbt och från början fanns det ett syftningsfel i texten.
LC ser alltså endast bilder från rörelse/kameradetektorn
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Tycker det ser omodernt ut redan nu :thinking:

Edit: såhär ser komponenterna ut (varför ska larm se ut som om de är från tidigt 2000tal?)
[bild]

Och tydligen så kan inte larmcentralen se bilderna från kameran.
Kan hålla med om att det inte ser så roligt ut. Finns fler tillbehör till Nookbox som inte Securitas har i sitt utbud än.
Vet ej vad man ska välja för larm om man vill ha lite "snyggare"....Verisure? Ajax?
 
  • Gilla
Jambalaya
  • Laddar…
Enligt deras support är detektorkomponenterna från Climax http://www.climax.com.tw/

Mjukvaran har inte stöd för att rörelsedetektorn med kamera tar bild när rökdetektorn löser ut (!) men dom lovar att det kommer lösas snart. Men kan inte lova när...
Utomhussiren är också på gång.
 
Någon som beställt och fått hem larmet och har nått utlåtande?
 
Är även jag intresserad av info från någon som hunnit testa larmet, hur är appen? Står mellan detta och Ajax just nu, vill mest ha larm för brandövervakning för husdjurens skull och sedan känner sig då sambon tryggare nätterna hon är hemma själv.
Fördelaktigt inköpspris på Securitas, visserligen månadskostnad på det men man får ju då med ”extra trygghet”..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.