Q jope84 skrev:
Jaha vilken del är den största? antar att man vill ha dem som har alla butiker.
jag ringde dem nu och de hade inte koll på de nya larmet, det kanske kommer innan jul . De viste inte heller vilka komponenter eller priser, men månadskostnaden skulle höjas till 300kr.
Många gånger är det samma operatörer och väktare som tar hand om alla larm, ibland inte. Beror ju lite på var man bor, bemanning osv.
Många gånger hyr larmföretagen in sig på andra företags operatörsbord.

Varför vill du ha samma som har alla butiker? Jag skulle vilja ha den med mest resurser på plats flest timmar på dygnet om jag skulle instalera larm, behöver inte vara samma sak som att de har just butikslarmen.
 
Undra om det äntligen är något på gång nu.
Får upp att "Webbutiken är under uppbyggnad" när jag försöker besöka deras hemsida.
 
När Securitas lanserar nya larmet så gissar jag att det är detta system dom kommer att lansera, Videofieds W System
Vi får se om jag har rätt...:D:thinking:
 
Haha, det ser ju ut att vara 10-20år gammalt.

Deras bildexempel på installationer är en stockbild med deras kamera inklippt.
 
Härryda2015 Härryda2015 skrev:
Ja, det ser lite gammalt ut.
Kamic security har haft distributionen av gamla Securitaslarmet som idag inte finns inte kvar på deras hemsida. Kom ihåg var ni hörde det först, jag gissar på Videofield. :crysmile:
[länk]
Helt fel tillverkare, är det er förväntan så kommer ni bli possitivt överraskade .
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Då är det bara upp till bevis snart då ;)
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Då är det bara upp till bevis snart då ;)
Jag lovar dig att vi internt också ligger på och vill ha ut larmet, det kommer bli intressant och den ytterst lilla förhandsinfo vi fått så tror jag man är på rätt spår.
Information finns faktist ute i cyberspace om man läser lite mellan rader men ingen verkar hittat det ännu.
 
  • Gilla
Härryda2015
  • Laddar…
Larmkollen skriver rakt ut att det är från alarm.com

Jag försöker hitta någon bild på de faktiska prylarna.
 
  • Gilla
Härryda2015
  • Laddar…
Oki, då backar jag :lying::lying::lying:

Detta ska sökas vidare i (y)
 
Securitas befintliga larm använder väll samma samma sensorer och enheter som Teletecs Nookbox (Climax).
Climax verkar ha flera varianter med stödjer zigbee och zwave.
 
Inget om zigbee eller zwave än så länge.
Kameran är intressant.

Ser helt klart ut som securitas variant av nookbox.
 
Tycker också det ser väldigt likt ut Nookbox med skillnad att de verkar använda sig av alarm.com smarta hem funktion.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.