30 liter.

Efter att hastigt och mindre lustigt ärvt en skånelänga med en sedan länge nedlagd ICA-affär och två generationers samlande har behovet av en rejäl grovdammsugare ökat exponentiellt. Vi har tagit livet av åtminstone två av de dammsugare som hittats i arvegodset och en rejäl grovdammsugare från Kärcher skulle sitta som en smäck för att suga upp muslortar, ris, kaffebönor, allmänt damm och i framtiden en massa byggdamm när vi renoverar skånelängan och återställer affären som den var när byborna vallfärdade till den.
 
1. 30 liter

Jag trodde att vi hade en grovdammsugare när övervåningen renoverades och av bekvämlighet valde att sätta vår centraldammsugare på prov. Det visade sig att slipdamm, flisor av parkett och annat bråte tog centraldammsugaren till dess gräns och förbi.

Så nu står vi för tillfället utan centraldammsugaren. MEN, med en ny fräsch grovdammsugare så är risken minimal att även vår vanliga hushållsdammsugare vid nästa renovering får bekänna färg.
 
1. 30 liter är rätt svar.

Håller på men en stor renovering av vårt hus från -38. Eldprovet för dammsugare kommer när vi påbörjar nedanvåningen, då skall nämligen kloasong-taket rivas ner som gömmer sig under takpanelen. Med en Kärcher WD6 Premium så hade man känt sig trygg med att kunna hålla rent!
 
1. 30 liter

Jag håller på att riva badrum inför renovering och har fått upp smaken på att göra lite själv hemma. Men i den vevan sabbade jag vår nu före detta dammsugare när jag ville hålla rent. En byggdammsugare vore väldigt bra att ha, nu sopar jag upp byggdamm och det är rätt drygt.
 
Den rymmer 30 liter.

Då barnens kanin har lika mycket spån och pluttar utanför buren som i så behövs nått nytt.
Jag är leds på att städa och sopa.
Med en grovdammsugare blir jobbet roligare och går fortare.
 
5
Svar 1: 30 liter

Skulle vilja vinna den här åt mig å min far så att vi kan använda den till diverse projekt och till att ha och städa ur bilarna tex :)
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn maxad byggdammsugare med självrengöring

[bild]

När vintern kommer och du flyttar in i garaget eller snickeriet hemma så blir kraven på att hålla rent runt sig lite extra viktiga. Du ska ju ha en bra arbetsmiljö. Med en byggdammsugare hemma slipper du förstöra er vanliga dammsugare. Dessutom är den lika bra på att städa hönshuset eller översvämningen i badrummet. Veckans vinnare tar hem en Kärcher WD6 Premium. Den klarar både torr- och våt dammsugning. Filtret sitter högt och blir därför inte blött. Det rengörs superenkelt med hjälp av ett knapptryck.

Totalt värde cirka: 2 600 kronor lägsta pris på Prisjakt är 1 999 kr

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur stor behållare har WD6 Premium?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 30 liter
X. 45 liter
2. 60 liter

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 21 december.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Kärcher. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Kärcher för att de sponsrar den här tävlingen.

1. 30 liter
Frugan skulle jubla, nu blir det städat! han gillar allt som surrar.
 
Denna vinsten suger!! I absolut positiv bemärkelse.

Med en Kärcher WD6 Premium i arsenalen får man mer tid till bygge/renovering och mindre till renhållning.
Med 30 liter behållare (alternativ 1), självrengöring och andra genomtänkta funktioner som andra fabrikat kan sakna, så står denna maskin högt på önskelistan till pågående och kommande bygg-/renoveringsprojekt.
Till saken hör att vi, just som det står i inledande posten, har använt vår vanliga dammsugare lite "fel" ..den kraken kommer tack vare det troligen inte ens överleva julen.
Att denna Kärcher WD6 Premium kan fungera även ute i hönshuset är ju dessutom en klockren bonus.
 
Redigerat:
Vi har nybyggt garage med snickarverkstad för pappa och alla barnen som behöver städas och ett fint hönshus med massor av hönor som lägger våra ägg, det behöver också städas.
Så en kärcher med 30 liters behållare vore perfekt.
Och för våra barn så är ju självrengörande filter perfekt.
///Stefan Westin
 
Rätt svar är 1. 30 Liter.

Istället för att försöka spela på några hjärtestrångar eller försöka framstå som att man är i en hemsk situatuon som BARA denna dammsugare skulle kunna lösa kör jag på ett helt annat spår... Min sambo och jag har sedan 1 vecka flyttat in i vårt första hus ute på landet, och visst skulle en ordentligt byggdammsugare vara till nytta. Så se till att skicka skiten till oss, och därmed basta!
 
Svar: Den rymmer 30L. Vore perfekt till min husrenovering, har kört slut våran "hemdammsugare" precis till fugans stora glädje....
 
Svar 1: 30Liter.

Vi fick tillträde till vårt hus förra veckan, då rev vi en gipsvägg. Använde då min gamle nilfisk. Men den är helt slut, fick putta in gipsdammet i munstycket. Så den behöver gå i pension och ersättas av en yngre variant. Men mest hade min fru blivit överlycklig. Kanske det för en gång skull blir rent när jag städar efter mina projekt/renoveringar.
 
Svar: 1. 30 liter

Jag har inga fina bilder att visa (än) och inte heller några finurliga rim utan jag bygger hus för närvarande med färdig nedervåning och övervåning vi ska ordna själva. Där kommer jag spendera många herrans timmar på att kapa, skruva, slipa och säkert tusen andra moment som kommer skapa byggdamm så det räcker och blir över. Då vore ju en sån här dammsugare rent guld att ha, dels för att imponera på frugan när hon sticker upp huvudet för att kolla status och då se att det är rent och fint, men även kanske för att hålla bort dammet från lilla dottern på nedervåningen (även frugan kanske för husefridens skull).
 
Svar:1
Behöver all hjälp ja kan få.
Kan den även suga fritöroljan som åkte ut på köksgolvet vid mitt bullbak igår, så hade det varit toppen
 
30 liter

Har både kanin och katter inomhus som sprätter och har sig.
Byter dammsugarpåsar på löpande band.
Så denna hade gjort susen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.