R
I brist på umgänge med andra katter tror den att den är ett marsvin.
 
M Myckling skrev:
[bild]
Det är kallt om tassarna för Jansson nu när hon går på frostig marksten.
Baktass alltså?
De lär ju ha fem "tår" på framtassarna och fyra på baktassarna.
 
K Keegan skrev:
Just mina pälspölar tillhör de katter med lägst aktivitetsnivå men trots det kräver de lite underhållning då de är innekatter
À propos underhållning och aktivering, har ni sett den här:
34819_pla_trixie_led_pointer_catch_the_light_4.jpg
Det är alltså en liten lampa, som projicerar en fiskliknande bild, med tillhörande nyckelring.
Har fått den som gratispresent sist vi köpte kattmat.
(Reklam: Vi köper kattmaten från zooplus.se, bra pris, levereras på några dagar ända hem till dörren och med säte i München tror jag)
Exempelbilder från säljarens sida:
b800.jpg
b800.jpg
I alla fall blir katterna som tokiga och kan jaga den där lilla fiskformade ljusfläcken hur länge som helst :D

https://www.zooplus.se/customerpict..._kattleksaker/interaktiva_kattleksaker/250822
 
Handlar också på zooplus, köper hem ca 40kg åt gången.
 
  • Två hundar i ett rum, en ligger i en hundsäng och den andra står på schackrutigt golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En suddig rörelse av ett djur i förbifart på ett trägolv med en människohand som håller ett objekt i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Brukar använda avståndslasern. Det roliga är att när vi hade 2 katter, så var den ena helt ointresserad, och fattade inte varför den andra for runt som ett vilddjur.
 
H Hammarfall skrev:
Handlar också på zooplus, köper hem ca 40kg åt gången.
Oj, sickna små rackare!
Vad har de för matchvikt? Nakenkatter? Ras?
Hur länge tar det för dem att äta 40 kg mat?
Jag köper 2x8 kg torrfoder varje gång för att komma över 500 kr, så att jag får fri frakt.
Och då räcker det ett år för våra två kattfröknar.
 
Lilla tjejen väger ca 3.5 och killen 5.8. 40 kg räcker ett år. De är Sphynxar, måste äta en del för att hålla värmen. 11 år gamla. Lika håriga som persikor. Royal Canin sterilised är det bästa de vet, är som godis. De får väl även dela på ca 30 påsar blötmat per år, annars är set inte mycket annat de stoppar i sig.
Det var låg driftkostnad på dina fröknar, men de hänger utomhus och jagar diverse samt matas med räksmör ;)
 
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
H Hammarfall skrev:
Lilla tjejen väger ca 3.5 och killen 5.8. 40 kg räcker ett år. De är Sphynxar, måste äta en del för att hålla värmen. 11 år gamla. Lika håriga som persikor. Royal Canin sterilised är det bästa de vet, är som godis. De får väl även dela på ca 30 påsar blötmat per år, annars är set inte mycket annat de stoppar i sig.
Det var låg driftkostnad på dina fröknar, men de hänger utomhus och jagar diverse samt matas med räkost ;)
 
H Hammarfall skrev:
Lilla tjejen väger ca 3.5 och killen 5.8. 40 kg räcker ett år. De är Sphynxar, måste äta en del för att hålla värmen. 11 år gamla.
Aha, jag lät lura mig av att handen i bilderna var så nära kameran och därför såg katterna i jämförelse små ut.
Mina bonnkatter, i alla fall halvsystrar med samma mor, är snart 5 år och väger ca 3,2 och 4,1 kg.
Och visst, en och annan mus blir det ju.
 
  • Gilla
Hammarfall
  • Laddar…
Ja, bilden blev missvisande. Tjejen är liten i jämförelse med heffan.
 
Våra ungkatter ocicat äter oss ur huset. Ca 30kg på ett halvår tillsammans med äldre katten ..
 
Min Maine Coon kunde ha högre matkostnad än mig vissa dagar, han gick igenom blötmatspåsar (Royal Canin) som en annan dricker kaffe...
 
  • Haha
  • Gilla
AndersPS och 2 till
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Baktass alltså?
De lär ju ha fem "tår" på framtassarna och fyra på baktassarna.
Se där. Vi har haft henne i snart 15 år och jag har aldrig tänkt på att det är fler tår fram än bak.:thinking:
 
Han på marsvinsburen en bit upp i tråden, sätter i sig en 12 kg säck var annan månad, väger 10 på vintern och 9 på sommaren (Går inte ut vintertid), han är konstigt nog inte tjock, bara stor.
Än konstigare är att han bara äter torra kulor av ett märke, mjukmat eller sånt som vi äter och katter brukar gilla, bryr han sig inte om. Alla mina tidigare katter har varit som tokiga när man haft abborre med sig hem, den här luktade inte ens på kokt torskrygg.
 
  • Wow
elpaco
  • Laddar…
H
Blev nyfiken och gick in och kollade hur mkt våra två coonisar äter på ett år. 2 säckar a 12 kg per beställning, intervallet är strax över 3 månader så nästan 96 kg torrfoder beställer vi om året! Fattar inte hur detta ens är fysiskt möjligt, man kan ju undra om vi har råttor eller nåt. Inte att förglömma att de dessutom äter en påse ”blötmat”/dag. Sickka matmonster, bifogar en bild på monstren.
Två Maine Coon katter, en i en klösträd och den andra iklädd en mantel på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Edit: maken påpekade att säckarna är på 12 kg st inte 10 kg
 
Redigerat:
  • Gilla
Hemmakatten och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.