D DMOL skrev:
Lösningen på spindelproblemet är att skaffa separata IR-ljus (placeras en bit ifrån) som kan tändas med timer eller liknande.
Alternativ denna: https://www.arlo.com/en-us/products/arlo-light/default.aspx
Inte IR vad jag förstått men den går nog att samköra med aktuell kamera på ett smidigare sätt.
 
Peter2400 Peter2400 skrev:
Ja, det är spindlarna runt kameror och utebelysning som fått sig en dusch.
Lite av medlet sitter antagligen kvar ett tag och gör det otrevligt för nya spindlar.
Jag blev inspirerad av mitt eget tips och gick ut en sväng igår kväll.
Myrr är väldigt effektivt, om det regnar idag, så vet ni vad det beror på.
Flaska med Myrr Spray från Bayer Garden mot skadedjur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
HenFre HenFre skrev:
Om det är "värt pengarna" är en omöjlig fråga att besvara.
Jag har 7 st. Arlo kameror och är nöjd men allt har för och nackdelar. Den viktigaste funktionen för mig är skalskydd för villan. Ingen ska kunna närma sig huset utan att bli filmad och utan att vi blir uppmärksammade på händelsen, och det fungerar.
Ingen kan gillra markeringar för att konstatera om vi är hemma utan att vi blir uppmärksammade. Vid inbrott anser jag att ett rörelse larm är viktigare men kamerorna underlättar identifieringen av ett falsklarm.
Sedan har vi en fungerande "Grannsamverkan" där larmet går i alla grannars mobiltelefoner om det händer något. Då är det bra att enkelt kunna konstatera att det var ett falsklarm. Men hittills har det inte blivit något falsklarm.
Däremot filmar utomhuskamerorna allt som oftast. Det blir rådjur, katter, ringduvor, ungar som busringer, försäljare mm.
Vi valde bort övervakningsföretag efter att iakttagit hur det fungerar hos grannar och vänner. Vi ville inte betala att bara få någon som ringer från en larmcentral och meddelar att vi haft inbrott för 20 minuter sedan. Ingen bevakningsfirma hinner fram i tid. Särskilt inte när de först ska kontrollera att det inte var falsklarm innan de åker.

Men grannsamverkan förefaller vara effektivt.

Men jag har havererat två kameror. Den första gick aldrig att para ihop med basstationen. Den fick jag utbytt. Just nu har en till havererat, efter 8 månader. Den bara "hängde sig". Efter flera försök att starta om kamera och system raderade jag den i basstationen. Nu går den inte att para ihop med basen den heller. Får den säkert utbytt men Netgear reklammationsprocedur är lite omständlig så det har inte blivit gjort än.
Eftersom jag tycker kamerorna är viktiga så har jag skaffat en reservkamera nu.
Jag köpte precis 6 kameror, 3 stycken Arlo Pro 2 och 3 stycken Arlo Q. Men när jag skulle installera dom till appen så upptäcker jag att de endast stödjer 5 kameror i basstationen? Ni som har fler än 5 kameror hur får ni upp dessa i appen?
 
C Ceder80 skrev:
Jag köpte precis 6 kameror, 3 stycken Arlo Pro 2 och 3 stycken Arlo Q. Men när jag skulle installera dom till appen så upptäcker jag att de endast stödjer 5 kameror i basstationen? Ni som har fler än 5 kameror hur får ni upp dessa i appen?
Man måste ha en prenumeration också. För tio kameror, vill jag minnas, kostar det 850:-- kr/år, beroende på dollarkursen.
Jag kan väl tillägga att idag har jag tio Arlo Pro igång och är nöjd.
Särskilt efter de förbättringar ARLO gjort av programvaran nyligen.
Uppenbarligen så startades kamerorna av ljud, tidigare, även om man markerade bort det i schemat. Det verkar vara borta nu och antalet onödiga filmer har minskat rejält.
 
Redigerat:
HenFre HenFre skrev:
Man måste ha en prenumeration också. För tio kameror, vill jag minnas, kostar det 850:-- kr/år, beroende på dollarkursen.
Jag kan väl tillägga att idag har jag tio Arlo Pro igång och är nöjd.
Särskilt efter de förbättringar ARLO gjort av programvaran nyligen.
Uppenbarligen så startades kamerorna av ljud, tidigare, även om man markerade bort det i schemat. Det verkar vara borta nu och antalet onödiga filmer har minskat rejält.
Tack för svar. Lite besviken att jag inte fått fram att det var begränsat till 5 kameror i basic utförande. Men de är väl bara att betala till .
 
C Ceder80 skrev:
Tack för svar. Lite besviken att jag inte fått fram att det var begränsat till 5 kameror i basic utförande. Men de är väl bara att betala till .
Om du inte behöver alla sex, kan man ju pröva o lämna tillbaka en av dem där du köpte dem, hänvisande till att man inte visste om gränsen.

Är mest glad över hur smidigt det varit när jag returnerat något nyss inköpt och något inte passat. Bara man är försiktig med förpackning osv.
 
C Ceder80 skrev:
Tack för svar. Lite besviken att jag inte fått fram att det var begränsat till 5 kameror i basic utförande. Men de är väl bara att betala till .
Du ska veta att systemet inte heller klarar att filma från fler än 5 kameror samtidigt oavsett prenumerationer. En fysisk begränsning.
 
Peter2400 Peter2400 skrev:
Jag blev inspirerad av mitt eget tips och gick ut en sväng igår kväll.
Myrr är väldigt effektivt, om det regnar idag, så vet ni vad det beror på.
[bild]
Hur blev resultatet med ditt prov med myrr?
Angående er med behov av fler kameror än 5. Är det inte bara att köpa en basstation till?
Arlo pro kostar enligt prisjakt, endast kamera 2249 kr (lägsta pris enligt prisutveckling på prisjakt 1790 kr), kamera inklusive basstation 2990 kr (lägsta pris enligt prisutveckling på prisjakt 2399 kr).
Skillnad 741 kr, ett abonnemang för fler kameror på en basstation ca 850 kr/år.
 
HenFre HenFre skrev:
Du ska veta att systemet inte heller klarar att filma från fler än 5 kameror samtidigt oavsett prenumerationer. En fysisk begränsning.
Okej tack! Vet ni mer om strukturen i appen. När jag installerade mina 3 arlo pro 2 så kan jag aktivera eller avaktivera dom enkelt i ”läge” men nu när jag installerar arlo q så måste de avaktiveras för sig. Kan man få alla kameror under samma styrning under aktivera eller avaktivera?
 
C Ceder80 skrev:
Okej tack! Vet ni mer om strukturen i appen. När jag installerade mina 3 arlo pro 2 så kan jag aktivera eller avaktivera dom enkelt i ”läge” men nu när jag installerar arlo q så måste de avaktiveras för sig. Kan man få alla kameror under samma styrning under aktivera eller avaktivera?
Ingen aning. Har bara ARLO Pro.
 
P pilen skrev:
Hur blev resultatet med ditt prov med myrr?
Det funkade bra, visst finns det enstaka mindre spindlar kvar, är nog vettigt att behandla varje är för att hålla ner antalet.
 
  • Gilla
pilen
  • Laddar…
HenFre HenFre skrev:
Ingen aning. Har bara ARLO Pro.
Vet du hur man aktiverar sirenen från mobilappen?
 
tommib tommib skrev:
Inga problem att aktivera dingdong. Du tänder option 3 på aktuell sektion. Optionerna finns under sekvens 101-164, dvs 1+sektionsnummer.

Det går vad jag vet inte att få olika ljud.
Ja, från fliken enheter.
Skärmbild av en säkerhetskamera-app visar olika vyer från en fastighet, inklusive en larmnotis.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
C Ceder80 skrev:
Vet du hur man aktiverar sirenen från mobilappen?
Ja, från fliken enheter.
Skärmbild av Arlo övervakningsapp med öppna flikar för "Enheter" och "Larm", visar livevyer från två kameror.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
HenFre HenFre skrev:
Ja, från fliken enheter.
Jag hittade först inte men för att förtydliga för andra så måste man dra ner den lilla pilen för att få fram larm-rutan. (Vågar inte trycka på den nu när jag är på jobbet, kommer alla kameror börja tjuta då?)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.