833 läst · 5 svar
833 läst
5 svar
Snöskada på hus
Hej , har ett hus i Dalarna som ligger nära vägen mellan Vansbro och Borlänge .
Mitt problem är att i vintras så hade dom plogat snö en meter upp på väggen,huset är från 1909 så det har nog fått snö på sig vid flera tillfällen. Nu börjar väggen bli dålig , det är en norrvägg har inte sett sådana skador på en norrvägg förr. Vem ska jag ta striden med eller ska jag stämma vägverket.??
Mitt problem är att i vintras så hade dom plogat snö en meter upp på väggen,huset är från 1909 så det har nog fått snö på sig vid flera tillfällen. Nu börjar väggen bli dålig , det är en norrvägg har inte sett sådana skador på en norrvägg förr. Vem ska jag ta striden med eller ska jag stämma vägverket.??
Hus i dalarna som inte klarar snö upp längs med väggarn? Är inte det ett rätt vanligt fenomen.panndjävul skrev:Hej , har ett hus i Dalarna som ligger nära vägen mellan Vansbro och Borlänge .
Skada i följd av trafik har förvisso varit klart mer omfattande än man tror, men nu har det skärpts. Lika många skador omfattas inte. Men jag gissar, om du ursäktar, att du haft alla möjligheter i världen att ta bort snön från väggen? Eller att du kunde sagt till direkt, då hade möjligen de som plogat tvingats ta bort det från din vägg. Att vänta tills dess att en skada inträffar, om det nu beror på det, är sällan en bra ide.
Menar inte att låta dryg om nån uppfattar det så.
Menar inte att låta dryg om nån uppfattar det så.