Men den är inte extra låg ;)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
dof dof skrev:
Men den är inte extra låg ;)
Hehe det har du helt rätt i!
Trodde i min enfald de var lika låga båda två. :cool:

Rätt övertygad du kommer bli nöjd, hade Jula "racedomkraft" i alu som läckte olja i många år.
Bytte sedan till en 2,5-3ton från samma butik, som var skev och gick på 2hjul, bytte den och fick en som var "plan" men hjulen rullade trögt och repade garagegolvet....:rolleyes:
Tröttnade på den, sålde iväg den till en granne, och went for the 3ton Bahco, som svävar fram över garagegolvet. :love:

Enda nackdelen är att den är för hög baktill så den inte går in under bänkskåpen i garaget, men å andra sidan ska det kanske dit nån sockel, vilket år som helst.. :seenoevil:
 
Jo denna modell är 20mm lägre och det behövs ibland. Denna ska ersätta en Biltema 3ton som läker olja,sänker sig och är allmänt värdelös.
 
Ibland måste man våga prova nytt. Får se hur Hitachin (G13VA) den står sig mot blå Bosch.
Något som ryker bums är iaf sladden på två meter, tycker 4-5 är mer lagom.
Hitachi G13VA vinkelslip med en tvåmeters sladd på ett verkstadsbord, redo för jämförelse.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Björn Melander och 1 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Att folk inte använder sig utav container lås som är svårare än andra att komma in i.

Har haft våra burkar på många byggen där det har vart inbrott i flertalet andra. Men inte i min även om den stått avskilt.
Som sagt flera gånger tidigare, man låser bara för ärligt folk...
Låsbom och lås funkade förträffligt även efter inbrottet...
Men måste varit klåpare som gjort det för dom tog bara hilti maskiner och lämnade alla festool maskiner.. slängde även alla lådor och tog bara maskiner...
 
Dagens shopping. Skall bara fixa en evakueringsslang med så jag kan få undertryck i rummen jag jobbar i.

Röd luftrenare av märket Pullman Ermator A1200 på ett grått golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Johannes Carlsson och 3 till
  • Laddar…
Röd och svart spikpistol på en träbänk med verktyg runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Spikpistolpaket och tillbehör på ett betonggolv i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bordsåg från Jula på kampanjpris står i en verkstad med virke och verktyg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Spikpistolpaket prismatchat mot toolab, samt en bordsåg från Jula på kampanjpris. Sågen är knappast ett under av exakthet men den funkar för mina syften och lätt att stuva undan, samt 800kr är väl överkomligt!
 
  • Gilla
Björn Melander och 2 till
  • Laddar…
Synd att man inte kollar brevlådan oftare, hade behövt ett av bladen innan idag Olika typer av slipverktygstillbehör i plastförpackningar utspridda på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mrmlz och 1 till
  • Laddar…
Nu är det bara att vänta tills resten av familjen somnat så jag får packa upp den.. En kartong för en 2400W Dual Mode Precision Plunge Router på ett svart underlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
TeroM och 7 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Ibland måste man våga prova nytt. Får se hur Hitachin (G13VA) den står sig mot blå Bosch.
Något som ryker bums är iaf sladden på två meter, tycker 4-5 är mer lagom.
[bild]
Har en G13SR3 med flera år på nacken, sjukt smidig modell (efter byte till längre sladd)!
Mjukstart, kickbackskydd och en nollspänningsbrytare som är lättare att manövrera är säkerhetsfunktioner jag vill ha på nästa maskin.. Har förhoppnignsvis upplevt alla "hoppsan" som finns, fördel med lite svagare maskin så som jag hanterar den (alltid en hand).
 
Hmm, skumt..den här dök upp också.. undrar om någon trösthandlat efter att ha missat två stycken lini l-37 på blocket.. Ny Knew Concepts 5" MKIV Heavy Duty handsåg formpackad i plast.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
jackt och 2 till
  • Laddar…
Fick tips om Waelden tools under fräsdagen tidigare i höst. Har helt missat denna leverantör och här kommer nu första ordern. Stort utbud och bra priser.
En samling verktyg från Waelden tools, inklusive digitavinkelmått och gröna askar med fräsbitar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
bulleribock och 2 till
  • Laddar…
Björn Melander Björn Melander skrev:
Fick tips om Waelden tools under fräsdagen tidigare i höst. Har helt missat denna leverantör och här kommer nu första ordern. Stort utbud och bra priser.
[bild]
...den där bordsplaceringen på fräsdagen visade sig bli rätt dyr.:D
 
Ola C Ola C skrev:
...den där bordsplaceringen på fräsdagen visade sig bli rätt dyr.:D
Tur att jag missade den :)
Frågan är väl om man ska göra en större beställning innan brexit..
 
:geek:
Ola C Ola C skrev:
...den där bordsplaceringen på fräsdagen visade sig bli rätt dyr.:D
:D, egentligen inte, med dina grymt bra tips på lev. osv sparar jag ju en massa pengar. Nu kan jag ju köpa dubbelt så mycket hyvlar och frässtål för samma peng:geek:
 
  • Gilla
Ola C
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.