Nu börjar man lukta som en man :crysmile: ska bli gutt och provduscha imorgon (y)

Hand som håller en grå, tårtbitsskuren installationsring för VVS på ett blåmönstrat underlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hade ingen skärmall så ritade ut ca 2,5cm innanför

DIY projektdetalj av handritad cirkel och utskurna tårtbitar på skyddsplast för badrumsinstallation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skar cirklen i 200 tårtbitar

Installation av avloppsring i dusch med tänger, tätt intill skuren matta som skyddar golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Pressade (jäklar va man fick pressa) i ringen och skar rent.
Det är så tight så vatten kan omöjligt krypa bakvägen.

Nyinstallerad dusch med blåa isoleringsväggar, pall, och duschset, ofärdigt golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Monterat gamla blandaren och handtag (med silikon i skruvarna :crysmile: )
Frugan och barnen kan stå, men pga av takhöjden får jag sitta på pallen och skrubba mig :rofl:

Ps. Kanske slänger dit några plattor på golvet :crysmile:
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Det finns fiffig modell på dusch som har handtaget sittande på rören som går ner till blandaren. Vet inte vad de kallas men borde gå att hitta namnet på tills du har kaklat. Så kan blandaren sitta mitt på väggen sedan (y)
 
  • Gilla
Mike_the_pip3
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Det finns fiffig modell på dusch som har handtaget sittande på rören som går ner till blandaren. Vet inte vad de kallas men borde gå att hitta namnet på tills du har kaklat. Så kan blandaren sitta mitt på väggen sedan (y)
Återanvände gamla blandaren för o spara lite cash :)

Duschen ska bara stå "tillfälligt" när vi renoverar toan, tanken är att blåsa rent källaren och kakla golv o väggar. Nån gång... :crysmile:
 
Åsa Lund
Mike_the_pip3 Mike_the_pip3 skrev:
Återanvände gamla blandaren för o spara lite cash :)

Duschen ska bara stå "tillfälligt" när vi renoverar toan, tanken är att blåsa rent källaren och kakla golv o väggar. Nån gång... :crysmile:
Jag tyckte inte det var nåt fel alls på blandaren. Bara placeringen som såg galen ut. Blandaren mitt på väggen och handtaget på hållare längs med rören hade kunnat bli bra, till och med permanent (y)
 
  • Gilla
Mike_the_pip3
  • Laddar…
Åsa Lund
  • Gilla
Mike_the_pip3
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Denna var det jag tänkte på
[länk]
Den hade suttit som en smäck (y)
 
Ungarna tyckte det var lite murrit i källaren så kastade in ett plastgolv, frugan blev lika glad (y):D
Källarutrymme med installerat plastgolv, tvättmaskin, hyllor med tvättmedel och en upplyst duschhörna bakom ett draperi.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Källarrum med plastgolv och batteridriven lampa, tvättmaskin och dusch med gardin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


PREMIÄRDUSCH
Barn i en nylagd duschkabin med blått plastgolv och vattentät belysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Barn testar nyinstallerad duschkabin med batterilampa och blått vattentätt skydd på väggarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Blevkolsvart i duschen så hittade batteridriven lampa med sensor på ikea för 99 spänn.
Slipper man oroa sig barnen sprutar vatten på elkablar i duschen
Hand håller en nyförpackad batteridriven lampa med sensor, tänkt för ett säkert badrumsbruk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


(y)(y):cool::cool:
 
  • Tvättmaskin och värmare i en spartansk källare med betonggolv och synliga rör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
kalle55 och 3 till
  • Laddar…
En mörk byggplats med träreglar och OSB-skivor, en vattenpass och byggverktyg syns, i väntan på renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bottenreglarna ligger 1cm för högt på gamla delen :sweat: sista av det gamla att fräsa/riva sen skall det byggas upp igen.

Smidigast med motorsåg eller handöverfräs? :D

Inväntar virkesleverans.
45*195 golvbjälk + spån
C/c 30 i största möjliga mån.
Väggar 45*45 som riktas och skruvas i massiva snea bef väggar. Skall vara 45*70 minst enl. Säker vatten, men d måste vara förfristående vägg antar jag :thinking:

Sen el o vatten

Sen bästa.. Plywood :love: :crysmile:

Trevlig helg (y)(y)
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Mike_the_pip3 Mike_the_pip3 skrev:
Skall vara 45*70 minst enl. Säker vatten, men d måste vara förfristående vägg antar jag :thinking:
Det är inte bara bärighet utan också lite beroende på vilket system du ska använda för vattnet, och framförallt om du ska köra utanpåliggande eller dold dragning..
Grejerna måste ju liksom få plats i väggen, men har du utrymme å karva lite i bef vägg så går det alltid få till.
 
Jarlingar Jarlingar skrev:
Det är inte bara bärighet utan också lite beroende på vilket system du ska använda för vattnet, och framförallt om du ska köra utanpåliggande eller dold dragning..
Grejerna måste ju liksom få plats i väggen, men har du utrymme å karva lite i bef vägg så går det alltid få till.
Kör med såna fasta 90gr böjjar i konsoller till vatten, så dom bygger endel.
Jag brände min fina clasolson bosch motorsåg när jag sågade upp väggen :rofl:
Så får karva ut lite på klassiskt vis med stämjärn och hammare, alternativt ta fram fräsen.
 
  • Gilla
Jarlingar
  • Laddar…
Börjar bli fart på Badrummet nu, imorgon skall det flytspacklas 1 pall flyt :giggle:
Bild-regn!
Enjoy!
Och kom nu inte och säg, "så där får man inte göra" vi ska flyta imorgon :crysmile:

Ett pågående badrumsbygge med oskivade väggar och isolering, samt byggmaterial på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Installation av avloppsrör med metallstöd mellan träreglar i pågående badrumsrenovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoveringsarbete i badrum med isolering mellan träreglar och rördragning synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fyller shaktet/lådan ifrån toan uppe så man slipper höra deras FLUSH när man mysbadar :cool:

Pågående renovering av ett badrumsgolv med öppet bjälklag och framlagda plywoodskivor, verktyg och arbetsbelysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vy över ett pågående badrumsbygge med synligt trästomme och verktyg på golvet inför flytspackling.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoveringsarbete i badrum med trästomme och osynlig golvkonstruktion klar för flytspackling.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Golvkonstruktion med öppet schakt där synligt avloppsrör är installerat i förberedelse för flytspackling.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoveringsarbete i badrum med osätt golv, verktyg, och öppen spikad trävägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoveringsarbete av ett badrum med oskyddade väggar, takbjälkar och rör. Verktyg och fikabröd synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoveringsprojekt i badrum med oisolerade väggar och rördragningar längs vägg och golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Installation av rör och kopplingar på en trävägg som förberedelse för flytspackling i ett pågående badrumsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoveringsprojekt av ett badrum med plywoodväggar och tak, arbetsmaterial synligt på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Pågående badrumsrenovering med oskyddad rörgenomföring och arbetslampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoveringsarbete i tomt badrum med synliga rördragningar och förberett golv för flytspackling.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoveringsarbete i ett badrum med oslipade gipsväggar, armeringsnät redo för spackling.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoveringsrum redo för flytspackling med blå rörisolering, armeringsnät på golvet och byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoveringsarbete i badrum med öppet golvavlopp och rörinfästningar före flytspackling.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Installation av golvvärme med blåa PEX-rör före flytspackling i ett pågående badrumsrenoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


:ok::ok::ok::coffee::coffee::coffee:
 
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Mike_the_pip3 Mike_the_pip3 skrev:
"så där får man inte göra"
Ja så där kan man ju också göra.. :thinking:












Nejdå, det ser bra ut ;)(y)
 
Jarlingar Jarlingar skrev:
Ja så där kan man ju också göra.. :thinking:











Nejdå, det ser bra ut ;)(y)
Hahaha nu fick jag puls 200 helt i onödan :crysmile::rofl:
 
  • Haha
  • Gilla
PellePeps och 1 till
  • Laddar…
Har gjutfrossan gått över..? ;)
 
Jadå, det gick fint, hade proffshjälp :geek:

Installation av golvvärme i ett rum med synliga värmeslingor och gipsskivor på väggarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Person häller betong på golv med skyddsmask, hörlurar och gummistövlar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.