R roli skrev:
Det blir 31725 + HS7601 (1345) + DEAWST06 (1695) med lägsta snabbsökspris på de två som saknades = 34762 säg 35 tusen.
Sommarstugorna är billiga i Norrland.....:cool:
Hahaha, snyggt roli!
 
Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
Här är min hittills "lilla" samling av Makita. Har säkert någon fler maskin som jag har glömt att skriva upp.

[bild]
Snyggt!! Hur stor är skillnaden i kraft mellan 18 och 36v lövblåsarna? Det är trots allt lite prisskillnad. Har funderat många höstar nu på en rejäl maskin. Har testat julas för 199 kr den va helt värdelös
 
Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
Här är min hittills "lilla" samling av Makita. Har säkert någon fler maskin som jag har glömt att skriva upp.

[bild]
Damn! Vad skönt o se att jag inte är ensam om att hålla sådan excel koll på ens inköp!
 
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
iwe iwe skrev:
Damn! Vad skönt o se att jag inte är ensam om att hålla sådan excel koll på ens inköp!
Ja man kanske borde men tänk om frun hittar den listan ...
 
  • Gilla
toolman77 och 1 till
  • Laddar…
F fangalid skrev:
Snyggt!! Hur stor är skillnaden i kraft mellan 18 och 36v lövblåsarna? Det är trots allt lite prisskillnad. Har funderat många höstar nu på en rejäl maskin. Har testat julas för 199 kr den va helt värdelös
Jag vet inte än. Jag beställde 36 voltaren i måndags från Danmark, och den ska enligt uppgift vara mig tillhanda imorgon. Om det stämmer kommer jag testa den i helgen, och kan då återkomma med en recension.
Den lilla fungerar bra till att blåsa bort pollen, sågspån, pudersnö och torra löv på en torr gräsmatta. Men är det blött som det oftast är på hösten klarar den inte av det. Men som sagt, jag återkommer med en recension efter jag har fått hem den och testat.
 
iwe iwe skrev:
Damn! Vad skönt o se att jag inte är ensam om att hålla sådan excel koll på ens inköp!
Excel Is tha shit :D
 
TeroM TeroM skrev:
Ja man kanske borde men tänk om frun hittar den listan ...
Jag har följt din fina tråd med din renovering och har då sett att du har väldigt många Makita, vilket jag gillar mycket.

Jag har min lista i Dropbox i en mapp som bara jag har tillgång till. Sen vet min fästmö (inte gifta än) inte om att det finns en sida som heter byggahus.se Så risken att hon hon råkar hitta listan är tack och lov minimal. En annan sak är ju att man får gömma sina nya verktygsinköp, och när hon väl hittar dem får man snällt säga "den där har jag alltid haft"...
 
Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
Jag har följt din fina tråd med din renovering och har då sett att du har väldigt många Makita, vilket jag gillar mycket.

Jag har min lista i Dropbox i en mapp som bara jag har tillgång till. Sen vet min fästmö (inte gifta än) inte om att det finns en sida som heter byggahus.se Så risken att hon hon råkar hitta listan är tack och lov minimal. En annan sak är ju att man får gömma sina nya verktygsinköp, och när hon väl hittar dem får man snällt säga "den där har jag alltid haft"...
Du har alltså sett till att köra på upplägget att när man når över en kritisk nivå syns det inte om det läggs till en eller flera till. :)

Är kritiska nivån ca 10 systainers?

(Jag köpte en Hitatchi slagborr med låda som skiljer sig från Makita och Festool. Den var jag noga med att tala om för frun att den skall ersätta DeWalten som skall avyttras. ;) )
 
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
Jag har följt din fina tråd med din renovering och har då sett att du har väldigt många Makita, vilket jag gillar mycket.

Jag har min lista i Dropbox i en mapp som bara jag har tillgång till. Sen vet min fästmö (inte gifta än) inte om att det finns en sida som heter byggahus.se Så risken att hon hon råkar hitta listan är tack och lov minimal. En annan sak är ju att man får gömma sina nya verktygsinköp, och när hon väl hittar dem får man snällt säga "den där har jag alltid haft"...
Haha exakt!
"Äh, du ser ju att den är hur gammalt som helst!"
 
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Vi har en tyst överenskommelse. Jag har inga åsikter om antal väskor och stövlar och hon har inga åsikter om mängden verktyg. Det funkar alldeles utmärkt.
 
  • Gilla
FreQa och 5 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Vi har en tyst överenskommelse. Jag har inga åsikter om antal väskor och stövlar och hon har inga åsikter om mängden verktyg. Det funkar alldeles utmärkt.
Det kan ju behövas en del verktyg för att se till att förvaringsutrymmena är tillräckliga för antalet skor och väskor......
 
  • Gilla
TeroM och 1 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Vi har en tyst överenskommelse. Jag har inga åsikter om antal väskor och stövlar och hon har inga åsikter om mängden verktyg. Det funkar alldeles utmärkt.
Jag har försett min fru med en lagom stor dragare för att skruva IKEA möbler mm. Ser jag bara till att det finns de maskiner hon behöver har hon inga åsikter om vilka jag "behöver".
 
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
engs
iwe iwe skrev:
Damn! Vad skönt o se att jag inte är ensam om att hålla sådan excel koll på ens inköp!
Använder inte excel för det utan evernote men principen är densamma, känns skönt att man inte är ensam...
Listar inte inköpspris men däremot info som behövs för inköp av t.ex. slitagedelar.

Om man springer på en back med typ bandslipsband på rea slipper jag fundera över vilka mått det var jag nu hade på bandslipen utan kan hala upp telefon och kolla.
 
  • Gilla
iwe och 1 till
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Du har alltså sett till att köra på upplägget att när man når över en kritisk nivå syns det inte om det läggs till en eller flera till. :)

Är kritiska nivån ca 10 systainers?

(Jag köpte en Hitatchi slagborr med låda som skiljer sig från Makita och Festool. Den var jag noga med att tala om för frun att den skall ersätta DeWalten som skall avyttras. ;) )
Jag tror att den kritiska nivån är runt 10 ja:D Smart av dig att påtala det för din fru:rofl:
 
engs engs skrev:
Använder inte excel för det utan evernote men principen är densamma, känns skönt att man inte är ensam...
Listar inte inköpspris men däremot info som behövs för inköp av t.ex. slitagedelar.

Om man springer på en back med typ bandslipsband på rea slipper jag fundera över vilka mått det var jag nu hade på bandslipen utan kan hala upp telefon och kolla.
Smart av dig att skriva upp sån info. Jag ska nog uppdatera min lista med det också. Har ju listan som sagt i Dropbox och har den därför också alltid tillgänglig via exempelvis mobilen. Jag gjorde listan (som innehåller fler maskiner och verktyg än de som jag visade här, men som inte är Makita) så jag skulle ha koll vad jag har för något om det t ex skulle ske ett inbrott. Kan vara bra att ha när man ska försöka få ut försäkringspengar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.