Jag brukar använda en gul hultafors tumstock och jag ser röd bättre på den än grön, tycker även samma med andra tumstockar.
Ofta ligger man inom området med marginal men är det lite ljus så är det knepigt med laser.
 

^_^ Nu börjar det hända saker. Sett via instagram Makita gjort en Ameringsbindare model Re-bar tier :love:
 
Redigerat:
Ja, just en armeringsbindare kanske inte är högst upp på önskelistan.... Inget annat kul?
 
  • Gilla
Bagar´n
  • Laddar…
P
Ny kaffebryggare för kapslar, ny radio samt ny motorsåg :)

Makita Danmark hade denna 16Ga spikpistol på sidan.. http://www.makita.dk/tool/16412/DBN600ZJ.html
lär komma en ny 18ga i samma stil med.

Ang kapslar till kaffemaskinen så ska tydligen makita ha tagit fram egna kapslar i Japan, om den blir kompatibel med de som finns här på marknaden återstår nog att se.
 
  • Makita kaffebryggare för kapslar i rött och svart, ny i förpackning med logotyp synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Blå och svart Makita byggradio på vit bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Person som använder en batteridriven Makita motorsåg för att såga i en gren.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
Fredandel
  • Laddar…
P pleqtiz skrev:
Ny kaffebryggare för kapslar, ny radio samt ny motorsåg :)

Makita Danmark hade denna 16Ga spikpistol på sidan.. [länk]
lär komma en ny 18ga i samma stil med.

Ang kapslar till kaffemaskinen så ska tydligen makita ha tagit fram egna kapslar i Japan, om den blir kompatibel med de som finns här på marknaden återstår nog att se.
den där bluetooth högtalarn funnits i finland ~2år nu

Samt woho... väntat på dycker spikare den där 500 var inte lovande.. och eftersom alla stommspikare är gasdriven är man lite kluven.... skaffa Makita spikarn elr dewalt :/
 
P
HogeN HogeN skrev:
den där bluetooth högtalarn funnits i finland ~2år nu

Samt woho... väntat på dycker spikare den där 500 var inte lovande.. och eftersom alla stommspikare är gasdriven är man lite kluven.... skaffa Makita spikarn elr dewalt :/
Den nya jag visade har digital display och heter dmr202 ... ska komma till Europa nu innan sommaren! den du tänker på är nog dmr200

Ja 500 batterispikpistolen var en av makitas sämsta maskin enligt kanadikena, och det kan nog tänkas för den ser väldigt framtung ut.
 
Redigerat:
P
Glömde denna :) borstlös häcksax :ok:
 
  • Borstlös häcksax av märket DUH751Z/DUH751RTE med BL-motor och XPT-teknik visas med snittvinkel och handtag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P pleqtiz skrev:
Den nya jag visade har digital display och heter dmr202 ... ska komma till Europa nu innan sommaren! den du tänker på är nog dmr200

Ja 500 batterispikpistolen var en av makitas sämsta maskin enligt kanadikena, och det kan nog tänkas för den ser väldigt framtung ut.

jo.... väntar på att dom ger ut modeler av spikare som går utan gas... sneglat på Dewalts betongspikare. när man redan har DCN692N skulle behöva mail åt dem och pusha på att dom skall fixa så dom ser ut som hilti GX 120 med böjd magasin =)
 
Jag måste bara få ur mig mitt hat mot DDF482, fyfan vilken skitmaskin!!! Klarar inte ens att efterdra lite gipsskruv utan att bli glödhet! Sämsta jävlas skiten makita släppt! Jag har dessutom inte mindre än två stycken! Funderar på att smörja in den med något riktigt brännbart och låta skiten sätta eld på sig själv. Har en heldel maskiner från makita, som jag är mycket nöjd med. Men DDF482, köp hellre grön bosch eller en black and decker från -72
 
  • Gilla
Fredandel
  • Laddar…
W wiz skrev:
Jag måste bara få ur mig mitt hat mot DDF482, fyfan vilken skitmaskin!!! Klarar inte ens att efterdra lite gipsskruv utan att bli glödhet! Sämsta jävlas skiten makita släppt! Jag har dessutom inte mindre än två stycken! Funderar på att smörja in den med något riktigt brännbart och låta skiten sätta eld på sig själv. Har en heldel maskiner från makita, som jag är mycket nöjd med. Men DDF482, köp hellre grön bosch eller en black and decker från -72
?? låter som du fått måndagsexemplaret. Dessutom brushlessmodel jag har en sån också men inte använd mycket. Köpte som ersättare när jag grilla min BDF456. Men är natt&dag 482 och 456 använder mer 456an
 
  • Gilla
wiz
  • Laddar…
E
Är det någon som äger en Makita 2704 som kan dela med dig sig lite lite erfarenhet?
 
E epw skrev:
Är det någon som äger en Makita 2704 som kan dela med dig sig lite lite erfarenhet?
Japp, vad tänker du på?
 
E
pjodden pjodden skrev:
Japp, vad tänker du på?
Har läst runt lite och det verkar finnas lite åsikter om anhållet. Hur upplever du att det funkar? Övriga åsikter om sågen? Tycker den verkar gedigen när jag kände på den i butik.
 
E epw skrev:
Har läst runt lite och det verkar finnas lite åsikter om anhållet. Hur upplever du att det funkar? Övriga åsikter om sågen? Tycker den verkar gedigen när jag kände på den i butik.
Jag tycker att den är gedigen, speciellt för att vara en byggsåg. Innan köp så kände jag lite på andra märken av liknande sågtyp och tyckte att denna kändes bäst. Dewalt har jag för mig har fått bra omdöme gällande anhållet och Bosch har nån form av justerbord, som jag dock inte gillade.

Alla byggsågar är ju gjorda för att flyttas runt och då blir de ju lite plastiga och tunna. När jag köpte behövde jag mobiliteten men inte nu längre, så jag uppgraderade till en riktig justersåg och det var lite skillnad!

Vill du se min såg "in action" så kan du kolla in min Youtube-kanal: www.youtube.com/madebymagnus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.