M maximm skrev:
Funderar på att installera takdusch i ett av badrummen. Merkostnaden är 2000kr utöver den vanliga. Då jag aldrig ägt en sådan ställer jag således frågan till er; använder ni er takdusch? Eller är det bara ett vackert komplement till vattenspridaren på snöre?

[bild]
Underbar. Använder den så ofta som möjligt. Har en dusch utan, och en med takdusch i gäststugan.
 
M maximm skrev:
Funderar på att installera takdusch i ett av badrummen. Merkostnaden är 2000kr utöver den vanliga. Då jag aldrig ägt en sådan ställer jag således frågan till er; använder ni er takdusch? Eller är det bara ett vackert komplement till vattenspridaren på snöre?

[bild]
Jag skulle inte klara mig utan den känner jag. Använder den varje gång jag duschar.
 
Använder den alltid. Har inga problem att skölja ur håret men har förstås inte riktigt långt hår.
Handduschen används bara till de intima partierna samt om jag vill fräscha upp mig snabbt - utan hårtvätt.
Och om jag duschar hundarna förstås! :rofl:
 
Jo den används hela tiden, använder inte den vanliga handduschen längre.

Läser på lite i tråden, måste säga min sambo använder takduschen också och hon är 160cm lång och har långt hår, medans jag är 188cm med kort hår. Så trots den skillnaden nyttjar vi båda den, fast jag tror hon byter mellan handduschen och takduschen, det är ju ändå bara att vrida på ett reglage.
 
Varje dag
 
M maximm skrev:
Funderar på att installera takdusch i ett av badrummen. Merkostnaden är 2000kr utöver den vanliga. Då jag aldrig ägt en sådan ställer jag således frågan till er; använder ni er takdusch? Eller är det bara ett vackert komplement till vattenspridaren på snöre?

[bild]
Jag använder bara takdusch!
 
Alltid båda. Skulle inte kunna vara utan nån av dom.
 
M maximm skrev:
Funderar på att installera takdusch i ett av badrummen. Merkostnaden är 2000kr utöver den vanliga. Då jag aldrig ägt en sådan ställer jag således frågan till er; använder ni er takdusch? Eller är det bara ett vackert komplement till vattenspridaren på snöre?

[bild]
Duschar bara med den. (y)
 
Använder alltid takdusch om det finnes.
 
M maximm skrev:
Funderar på att installera takdusch i ett av badrummen.
En "nobrainer" helt klart. Har takduschat sedan min 1:a badrumsrenovering. Köpte en takdusch a la omklädningsrumsdusch hos den lokala rörfirman. Det var 30 år sedan. Den flyttade med till nästa lägenhet och sen till huset där vi bor nu. Sitter nu i barnens dusch. Har såklart en ny i det nya badrummet. Det där snöret vet jag inte om jag vill veta vad man skall ha till ;-)

Takdusch forever <3

Takdusch i grönt kaklat badrum med solstrålar som lyser in.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
KriZomb
  • Laddar…
E eplgh skrev:
Eftersom ungarna gärna står en timme i duschen valde vi bort både takdusch och duschstång när vi renoverade. Så nu måste alla hålla i duschhandtaget hela tiden, vilket har gjort underverk för vår varmvattenförbrukning.
Fattar inte hur man bara kan tillåta detta. När mina ungar började med sådana dumheter gick jag bara ned i källaren och ströp vv. De var snabbt ute ur duschen och har utvecklat ett bra sparsinne nu.
 
  • Gilla
Immobil
  • Laddar…
M maximm skrev:
Funderar på att installera takdusch i ett av badrummen. Merkostnaden är 2000kr utöver den vanliga. Då jag aldrig ägt en sådan ställer jag således frågan till er; använder ni er takdusch? Eller är det bara ett vackert komplement till vattenspridaren på snöre?

[bild]

Bästa uppfinningen sedan skivad ost! Speciellt om man är lång. Det är värt pengarna, härligt att ha duschen ovanför med vattnet som regn, istället för snett in i näsan.
Har aldrig ångrat att jag satte in den. Flyttade till en ny lägenhet nyss utan takdusch, och saknade den så att det blev till att köpa en.

Ps
Bauhaus har ju förövrigt rätt stort sortiment av takduschar, även en del billigare budgetvarianter.
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Helt rätt Johannes. Det tar evigheter att skölja långt hår med takduschen. Man kan säga att det inte går. Jag använder den aldrig.
Frugan har lite drygt en meter långt hår, hon använder alltid takduschen. Så det är väl beroende på preferens eller om man har bra schampo ;)
 
Tack för alla svar! Det blir garanterad en takdusch i någon form från Mora i duschen! Nästan så man börjar fundera på en till badkaret nu också...
 
Inget att fundera på, bara att köra.

Kvinnliga delen som är 3/4 av hushållet använder aldrig takduschen så den är endast till för mig som tur är.
Använder den varje gång jag duschar, underlättar kanske att jag har 1 mm hår på knoppen med :D(y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.