RilleRock
N Nitropopo skrev:
Tackar :)
Vad väljer jag för inställning på motstånd? enkel 1k ohm eller? Tänkte där jag har 6st detektorer blir det 7st motstånd. Där jag har 2st blir det 3 motstånd osv. Nu är det 4,7k ohm dubbelbalanserat

Mvh
Badr
Det stämmer men du får välja dubbel 1k.
 
RilleRock
J JRox skrev:
Routern är inställd på Auto Negotiation och resultatet är 10 Mbps och hav duplex. Och då blir det en del kollisioner verkar det som.
Provade att forcera full duplex och det verkar fungera också. Inga länkfel.
Har också provat med en standard enkel Ethernet switch och bytt kabel utan resultat.
Det konstiga är att vanlig http fungerar perfekt men https är kass. Det är knappt det går att konfigurera något alls eftersom sidorna inte laddas helt, eller ibland inte alls (t.ex. felkod SSL_ERROR_NO_CYPHER_OVERLAP). Med reload kan man få upp sidan igen, ibland. Och det fungerar lika dåligt med halv som med full duplex.
Det verkar precis som krypteringen är problemet. Utan kryptering fungerar det perfekt. Och naturligtvis fungerar inte SPC connect eftersom förbindelsen är krypterad.
@gol Klockan gick 30 sek fel. Ställde den på sekunden mot webb-läsaren. Ingen förbättring för https. Har centralen inställd på automatisk sommartid.
Sök på SSL_ERROR_NO_CYPHER_OVERLAP Fix och din webbläsare.
 
F fredrik.johansson skrev:
Det här har du väl rimligtvis provat redan men ändå: annan dator? Annat OS? Via telefon?
Testat 4 olika web-läsare från olika datorer. Och sen är ju frågan varför inte SPC connect fungerar. Jag gissar att dessa 2 felyttringarna har något samband. Frågan är vad.
Jag får leta vidare.
 
RilleRock RilleRock skrev:
Det stämmer men du får välja dubbel 1k.
Ok. När jag bara har en detektor, kopplar jag ett motstånd 4,7k ohm över relä och ett i början vid ingång?

//Badr
 
  • Gilla
RilleRock
  • Laddar…
RilleRock
N Nitropopo skrev:
Ok. När jag bara har en detektor, kopplar jag ett motstånd 4,7k ohm över relä och ett i början vid ingång?

//Badr
Exakt (y)
 
Första ursäkt min svenska, jag är från Danmark, men hoppas att ni kommer att hjälpa mig :oops:


Sir 300a:
Sabotageledningsforingen i Sir 300a-installationsguiden är inte väl förklarat. Återgången till sändaren (TR i avsnitt 10) ska anslutas till en av sabotageanslutningarna på sir 300a. Ska motståndet (placerat mellan TR och BHO i avsnitt 10) tas bort eller stanna? Och den andra sabotageledning från Sir 300a? Skal det ansluts till 0V på 4320-kortet (avsnitt 6)?!?

Schematisk representation av en Sir 300a säkerhetsanordning med märkta komponenter och anslutningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Spck 521:
De 8 terminalerna beskrivs figur 7 i installationsguiden til spck521.
Schematisk illustration av anslutningar för Spck 521-terminaler med märkning och pilar som visar anslutningsvägar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


På 4320 är terminalen 2A och 2B inte tillgänglig. Så vad ska kopplas till terminal 5(2A) och 6 (2B)? I figur 7 verkar pilarna på terminal 7 (0v) och 8(+12v) som "går", så borde de anslutas till v0 och v12 på 4320-kortet i avsnitt 6 och vad sägs om terminal 3 (0v) och 4 (+12v), som verkar "gå ut" i figur 7?! ?

-Kurt
 
RilleRock
D DanskeKurt skrev:
Första ursäkt min svenska, jag är från Danmark, men hoppas att ni kommer att hjälpa mig :oops:


Sir 300a:
Sabotageledningsforingen i Sir 300a-installationsguiden är inte väl förklarat. Återgången till sändaren (TR i avsnitt 10) ska anslutas till en av sabotageanslutningarna på sir 300a. Ska motståndet (placerat mellan TR och BHO i avsnitt 10) tas bort eller stanna? Och den andra sabotageledning från Sir 300a? Skal det ansluts till 0V på 4320-kortet (avsnitt 6)?!?

[bild]


Spck 521:
De 8 terminalerna beskrivs figur 7 i installationsguiden til spck521.
[bild]

På 4320 är terminalen 2A och 2B inte tillgänglig. Så vad ska kopplas till terminal 5(2A) och 6 (2B)? I figur 7 verkar pilarna på terminal 7 (0v) och 8(+12v) som "går", så borde de anslutas till v0 och v12 på 4320-kortet i avsnitt 6 och vad sägs om terminal 3 (0v) och 4 (+12v), som verkar "gå ut" i figur 7?! ?

-Kurt
Min lillasyster bor i Danmark och gift med en dansk :cool:

Motståndets ben skall vara kvar på BHO, andra benet kopplar du ur TR och kopplar ihop med ena sab från siren, den andra från siren kopplar du in på TR.
Sen måste du klippa översta bygeln i sirenen så den endast tar 350mA annars ligger den på 0,9A.

Alltid ut från 1 och in på 2 så i map kopplar du in på BUS 2a och 2B.
SPC 1a och 1b.
Följ pilarna så blir det rätt.
 
  • Gilla
DanskeKurt
  • Laddar…
RilleRock RilleRock skrev:
Alltid ut från 1 och in på 2 så i map kopplar du in på BUS 2a och 2B.
SPC 1a och 1b.
Följ pilarna så blir det rätt.
Tack för ditt svar! Min kusin bor i Stockholm!

Sir 300a har inget slagljus, men det är vettigt att ansluta sabotagedelen till TR och BHO. Trots motstånd, men det är förvirrat och det finns absolut ingen spc-relaterad handbok med produkten! Det finns inget motstånd i Sir 300a enda terminal med 5 ingångar, desto mindre beskrivs tydligt som tomt i handboken.


Jämfört med spck521 används endast 5,6,7 och 8 för spc4320 och därmed 1,2,3 och 4 om du behöver en annan enhet - det är vettigt :D

Tack för din tid och snabbe hjälp och alltid bra sva
-Kurt
 
Redigerat:
Jag har lyckats konfigurera min första mapping gate (som sätter en utgång när garaget har varit öppet mer än tio minuter). Jag lyckas dock inte klura ut hur jag gör en mail notifiering av händelsen.
 
När jag ansluter Sir300a till ext + och ext-, startar sirenen omedelbart när strömmen kommer på.
Det är sant som @RilleRock skriver att det finns två effektnivåer 0,9 A (standard) och 0,35A. Jag har inte gjort något, så min är på 0.9A.
Finns det någon som kan hjälpa till med en lösning?!?
 
RilleRock
D DanskeKurt skrev:
När jag ansluter Sir300a till ext + och ext-, startar sirenen omedelbart när strömmen kommer på.
Det är sant som @RilleRock skriver att det finns två effektnivåer 0,9 A (standard) och 0,35A. Jag har inte gjort något, så min är på 0.9A.
Finns det någon som kan hjälpa till med en lösning?!?
Lösning på vad?
Ja förklarade tidigare vilken bygel du skulle klippa.
 
  • Gilla
DanskeKurt
  • Laddar…
RilleRock RilleRock skrev:
Lösning på vad?
Ja förklarade tidigare vilken bygel du skulle klippa.
Ja, ledsen, jag förstår nu @RilleRock :oops: Bara en sista sak bör motståndet inte vara i både BHO och TR men bara i BHO?
 
RilleRock
D DanskeKurt skrev:
Ja, ledsen, jag förstår nu @RilleRock :oops: Bara en sista sak bör motståndet inte vara i både BHO och TR men bara i BHO?
Om du inte skall använda sab i sirenen så kan det sitta kvar annars kopplar du som jag beskrev ovan.
 
  • Gilla
DanskeKurt
  • Laddar…
Hej,
Tänkte koppla in min utomhussiren TL-30X.
Har bifogat kopplingsschema.

Den utgår från SPCP332.300.

Så här tänker jag:
Fast + på 1
Fast - på 4
bygel mellan 5 & 6
7 & 8 är jag osäker på. Kör man in dem på en ingång dubbelbalanser 4,7+4,7k ohm och har attribut SABOTAGE?

Hur kopplar jag på sektionskortet? Väljer man attribut siren/blixtljus?

Det sitter ett batteri 7Ah i sirenkapslingen.

Tack på förhand.

Mvh
Badr
 
RilleRock
A andersda skrev:
Jag har lyckats konfigurera min första mapping gate (som sätter en utgång när garaget har varit öppet mer än tio minuter). Jag lyckas dock inte klura ut hur jag gör en mail notifiering av händelsen.
MG-utgången får trigga en sektionsingång som får typen tex tekniskt larm.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.