S scim skrev:
Hus och hus, dotterns lektstuga fick lite ytskikt. Bara överblivet material från tidigare renoveringar
(y)
[bild] [bild]
Första kommentaren var ”Men OJ vad fint det är” :)
Det var min första tanke med!
 
  • Gilla
scim
  • Laddar…
En fattigmansvalvbågsform!!!
 
  • Överdel av ett fönster med bristande isolering under en murad tegelvägg som efterliknar valvbågsform.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
fia_mstd
  • Laddar…
Dagen började med att rensa ur torkrummet för att sedan börja att koppla bort vatten och radiator inför den stora rivningen. Här ska det bli badrum och klädvård. Passade på att rita in allt på golvet i fullskala så att det blir lättare att tänka sig hur det blir.
Sedan lekte jag lite plåtslagare då brineledningarna behövde ett skydd över sig. Träklätt torkrum med radiator före omvandling till badrum och klädvård, markeringar synliga på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tömmande av ett torkrum med gammal handfat och radiator, förberett för renovering till badrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rum före renovering med träpanel och uppritade planer på golvet, avfuktare och klädställning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Framtida badrum
Öppet golv i ett rum med synliga rör och isolering som en del av förberedelserna för en badrumsrenovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inte helt enligt säker vatten. Men det duger så länge
Brineledningar skyddade av gult rör och skumplast vid husgrund under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Före
Nyinstallation av brineledning skyddad av röd plåt vid husgrund omgiven av grus och grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och efter.
 
  • Gilla
-RB- och 2 till
  • Laddar…
Fortsatt med bygget av garage till robotgräsklipparen. Ska köra med shingel på taket, överblivet från när vi lade om garagetaket (det stora ;) ) i somras.

Konstruktion av ett litet trägarage för robotgräsklippare, med OSB-tak i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Pågående bygge av ett litet trätaksgarage för robotgräsklippare, med oskiffert tak och verktyg i närheten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snål-Jocke och 3 till
  • Laddar…
Takbygget på den pensionerade campingbussen fortsätter. Råsponten snart på plats. Sambon är mest uppe på taket och ropar ned diverse mått, så att jag kan kapa rätt längder.

Händer håller i en råspontskiva och en skruvdragare på ett takbygge.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fia_mstd
  • Laddar…
Började lägga klinkern nu i eftermiddag.
Svartvitrutig klinker läggs på ett golv, arbetsprocess med verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Anonymiserad 168520 och 23 till
  • Laddar…
Bröt en alcroolja i "svartek" mycket bättre till plank än lasyren.

Träplankstaket målat med mörk alcroolja, delvis i solljus, med gröna träd i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Plankstaket målat med svart pigmenterad olja med lameller av björk och grönska i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Planket är lite luftigt med lameller av björk, mest för att få lite liv i det hela, så mycket fortare att olja med en hårt pigmenterad olja än med färg..

/P-A
 
Naturliv Naturliv skrev:
Takbygget på den pensionerade campingbussen fortsätter. Råsponten snart på plats. Sambon är mest uppe på taket och ropar ned diverse mått, så att jag kan kapa ...
Vad är dettta? Friggebod av buss?
 
I dag har jag plockat lite sten...
 
  • Delvis utgrävt område under ett hus med stenar, stubbar och en stödjande domkraft synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
scim
  • Laddar…
Grå tv-bänk med flata geringar framför en vit vägg under en avstängd tv, på ett parkettgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det blev en tv-bänk, helt ok resultat även geringarna kunde varit något tightare.
 
  • Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
Vid arbete på hög höjd behövs fallskydd, det vet vi alla. Vad som är hög höjd är ju dock relativt.
Därav blev det iaf en uppsättning fallskydd för skötborden i huset idag.
 
  • Skötbord med handduk och installerat fallskydd i form av svart nät på sidan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skötbord med uppsatt fallskydd, vita kakelväggar i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Snigla och 6 till
  • Laddar…
K Kjell_G skrev:
Vad är dettta? Friggebod av buss?
Ja, typ så, fast den står på hjul. Den stora mängden snö förra året gjorde att det vanliga taket på bussen vrängdes ut och in. Det blev rejält låg takhöjd invändigt och världens bästa swimmingpool ovanför. Eftersom jag inte har för avsikt att köra bussen, så blev det lättare att välja takmodell, även om det är trist att det gamla avrundade taket försvinner. Väggar, chassi, front och bakdel blir kvar med ett nytt tak. Högre takhöjd längs ena långsidan, med möjlighet att sätta in fler fönster. Kan säkert behövas eftersom alla takluckor försvinner.

Jag ser fram mot att inreda den till en skaparbuss med salong. Plats för symaskin, campingutrustning och möblerat för att kunna samlas på kvällen om vädret inte tillåter en utekväll.
 
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Imorse

Röd träpanelvägg med aluminiumställning intill, klar för ytterligare målningsarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu

Ny målad gavel på byggnad med ställning och stege, jobb halvfärdigt i väntan på nästa strykning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bekvämare när jag kan vara på fd. garagetaket när denna gavel målas. Hade inte skadat med panelbyte här heller men det får bli vid nästa ommålning om 10-15 år och då någon annan.

Andra strykningen får bli i veckan när vädret tillåter.
 
Redigerat:
  • Gilla
Snigla och 8 till
  • Laddar…
Alla plattorna på plats. Fogning i morgon om jag hinner.
Svartvita kakelplattor lagda i schackrutigt mönster på ett badrumsgolv, redo för fogning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
sir_daniel och 16 till
  • Laddar…
-RB- -RB- skrev:
Alla plattorna på plats. Fogning i morgon om jag hinner.
[bild]
Vilket tålamod du måste ha. Det där tror jag inte jag hade orkat med :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.