4 394 989 läst · 32 189 svar
4395k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Dagen började med att rensa ur torkrummet för att sedan börja att koppla bort vatten och radiator inför den stora rivningen. Här ska det bli badrum och klädvård. Passade på att rita in allt på golvet i fullskala så att det blir lättare att tänka sig hur det blir.
Sedan lekte jag lite plåtslagare då brineledningarna behövde ett skydd över sig.
Framtida badrum
Inte helt enligt säker vatten. Men det duger så länge
Före
Och efter.
Sedan lekte jag lite plåtslagare då brineledningarna behövde ett skydd över sig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Framtida badrum
Logga in
Skapa konto
Inte helt enligt säker vatten. Men det duger så länge
Logga in
Skapa konto
Före
Logga in
Skapa konto
Och efter.
Fortsatt med bygget av garage till robotgräsklipparen. Ska köra med shingel på taket, överblivet från när vi lade om garagetaket (det stora ) i somras.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Bröt en alcroolja i "svartek" mycket bättre till plank än lasyren.
Planket är lite luftigt med lameller av björk, mest för att få lite liv i det hela, så mycket fortare att olja med en hårt pigmenterad olja än med färg..
/P-A
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Planket är lite luftigt med lameller av björk, mest för att få lite liv i det hela, så mycket fortare att olja med en hårt pigmenterad olja än med färg..
/P-A
Vid arbete på hög höjd behövs fallskydd, det vet vi alla. Vad som är hög höjd är ju dock relativt.
Därav blev det iaf en uppsättning fallskydd för skötborden i huset idag.
Därav blev det iaf en uppsättning fallskydd för skötborden i huset idag.
Ja, typ så, fast den står på hjul. Den stora mängden snö förra året gjorde att det vanliga taket på bussen vrängdes ut och in. Det blev rejält låg takhöjd invändigt och världens bästa swimmingpool ovanför. Eftersom jag inte har för avsikt att köra bussen, så blev det lättare att välja takmodell, även om det är trist att det gamla avrundade taket försvinner. Väggar, chassi, front och bakdel blir kvar med ett nytt tak. Högre takhöjd längs ena långsidan, med möjlighet att sätta in fler fönster. Kan säkert behövas eftersom alla takluckor försvinner.K Kjell_G skrev:
Jag ser fram mot att inreda den till en skaparbuss med salong. Plats för symaskin, campingutrustning och möblerat för att kunna samlas på kvällen om vädret inte tillåter en utekväll.
Imorse
Nu
Bekvämare när jag kan vara på fd. garagetaket när denna gavel målas. Hade inte skadat med panelbyte här heller men det får bli vid nästa ommålning om 10-15 år och då någon annan.
Andra strykningen får bli i veckan när vädret tillåter.
Logga in
Skapa konto
Nu
Logga in
Skapa konto
Bekvämare när jag kan vara på fd. garagetaket när denna gavel målas. Hade inte skadat med panelbyte här heller men det får bli vid nästa ommålning om 10-15 år och då någon annan.
Andra strykningen får bli i veckan när vädret tillåter.
Redigerat: