Skönt att man sitter säkert sedan 3 år med ett byalag som kämpade mot kommunens bredbandsplaner och fick det uppkopplat på 10 månader.
Stackars er som blivit lurade!
Finns det någon som på riktigt blivit uppkopplad?
 
harry73
FreQa FreQa skrev:
Finns det någon som på riktigt blivit uppkopplad
Jag blev uppkopplad innan semestern.
IP-Only Skåne (centrala skåne) men mina grannar väntar fortfarande)
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Har ni en beställning med pris på 20 000kr och ni bor på landet så säg inte upp avtalet vad ni än gör!

Den dagen de byggt färdigt nätet och ni kommer på att ni vill med så kommer priset vara det dubbla (om ni inte har kvar grundavdraget vill säga)

Varför? Enkelt: det kostar minst 60 000kr att bygga fiber fram till ett hus på landet.
 
Och om man kalkylerat med bidrag för att bygga måste man leverera alla fastigheter inom projektområdet, så har man gjort en delmängd av arbetet måste man slutföra, dvs leverera alla beställda.
 
Tycker det är rimligt att IP-only får FÖRBUD på göra installationer på fiber...så dåligt som dom sköter sig.
Hur många håller med mig?
 
  • Gilla
Nalleman64 och 2 till
  • Laddar…
Enklast är väl en allmän bojkott av dom om det är så illa
 
harry73
Varför en allmän bojkot? Räcker det inte med att ni bojkottar IP-only?
Jag är tacksam att ip only ville bygga hos oss och använder fibern flitigt
 
  • Gilla
Johannes Carlsson
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Varför en allmän bojkot? Räcker det inte med att ni bojkottar IP-only?
Jag är tacksam att ip only ville bygga hos oss och använder fibern flitigt
Men jag tycker inte inte att samhället ska låta företag som är riktigt dåliga ska få samma möjligheter att få kunder...
DÅLIGA FÖRETAG SOM HAR ANSTÄLLDA FRÅN LÅGLÖNELÄNDER OCH INTE KÖR MED RENTSPEL...SKA BORT....SÅ SERIÖSA FÅR UPPDRAGEN.
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
J Jonaslind6 skrev:
Men jag tycker inte inte att samhället ska låta företag som är riktigt dåliga ska få samma möjligheter att få kunder...
DÅLIGA FÖRETAG SOM HAR ANSTÄLLDA FRÅN LÅGLÖNELÄNDER OCH INTE KÖR MED RENTSPEL...SKA BORT....SÅ SERIÖSA FÅR UPPDRAGEN.
Men vem menar du skulle vara denna "polis" att döma företag efter mer eller mindre tyckande, dessutom på en fri marknad ? "Samhället" ? Det är ju inte förbjudet att anställa folk från låglöneländer, och alla företag som gör det är per automatik inte oseriösa. I många fall kan det vara ytterst välbetalt för den anställde, jämfört med vilka andra jobb denne kan få.

Bättre är att konsumenten själv tar sitt ansvar och bojkottar de företag man känner är oseriösa. Då försvinner deras marknad. Men i Sverige är vi världsbäst på att tycka att "någon annan" skall städa och göra jobbet. Tyvärr verkar en hel generation ha blivit förstörd av denna destruktiva indoktrinering....
 
harry73
J Jonaslind6 skrev:
Men jag tycker inte inte att samhället ska låta företag som är riktigt dåliga ska få samma möjligheter att få kunder...
DÅLIGA FÖRETAG SOM HAR ANSTÄLLDA FRÅN LÅGLÖNELÄNDER OCH INTE KÖR MED RENTSPEL...SKA BORT....SÅ SERIÖSA FÅR UPPDRAGEN.
Just med fiberutbyggnaden kan jag tycka att den infrastrukturen är så viktigt att inte ens seriösa företag ska bestämma hur och var den ska läggas. Allt borde ha varit statligt från början. Det är också något som jag tycker när det gäller ägandet av apoteket, posten, bilprovningen, och några till.
Tyvärr är de politiska vindarna emot mig.
Men om vi nu lämnar fiberutbyggnaden åt den fria marknaden, då är det marknaden som ska bestämma om en aktör ska bygga fiber eller inte. Och det gör den genom att konsumenter antingen beställer fiber eller inte.
 
  • Gilla
palun och 2 till
  • Laddar…
J Jonaslind6 skrev:
DÅLIGA FÖRETAG SOM HAR ANSTÄLLDA FRÅN LÅGLÖNELÄNDER OCH INTE KÖR MED RENTSPEL...SKA BORT....SÅ SERIÖSA FÅR UPPDRAGEN.
Om vi ska hålla oss till IP Only så görs allt deras arbete på fältet och projektledning av upphandlade entreprenörer där de i sin tur kan ha underleverantörer. Så ditt inlägg är tyvärr inte speciellt sakligt.
Däremot kan resultatet av vad som IP Only är villig att betala och orimliga krav på leveranstider få effekten att de etablerade entreprenörerna inte prioriterar att ta uppdrag av IP Only och även i en förlängning kan få svårt att hitta erfarna underleverantörer.
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Just med fiberutbyggnaden kan jag tycka att den infrastrukturen är så viktigt att inte ens seriösa företag ska bestämma hur och var den ska läggas. Allt borde ha varit statligt från början. Det är också något som jag tycker när det gäller ägandet av apoteket, posten, bilprovningen, och några till.
Tyvärr är de politiska vindarna emot mig.
Men om vi nu lämnar fiberutbyggnaden åt den fria marknaden, då är det marknaden som ska bestämma om en aktör ska bygga fiber eller inte. Och det gör den genom att konsumenter antingen beställer fiber eller inte.
Där man inte har någon möjlighet att välja känns det lite märkligt med privat ägande. Där tycker infrastruktur är klockrent.
Vägar, elnät, fibernät, vatten & avlopp.

Var jag streamar filmen från eller vilket elkraftverk jag betalar är inte lika viktigt
 
  • Gilla
AndersOhrt och 2 till
  • Laddar…
harry73
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Var jag streamar filmen från eller vilket elkraftverk jag betalar är inte lika viktigt
Exakt, att staten äger infrastrukturen känns logiskt, men staten ska inte vara internetleverantören eller äga bilfabriker.
 
  • Gilla
AndersOhrt och 1 till
  • Laddar…
N
harry73 harry73 skrev:
Exakt, att staten äger infrastrukturen känns logiskt, men staten ska inte vara internetleverantören eller äga bilfabriker.
Staten genom Telia är den överlägset bästa internetleverantör jag haft. Fast Telia är ju inte likt t.ex. SJ och Vattenfall helägt av staten förstås.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.