Börjar...ana...oråd...när klipparen nonchalant kommer rullande och är genomblöt en torr, solig dag och vi inte har någon bevattning igång. Minnesanteckning till resten av familjen: lämna inte vattenslangen trycksatt och i en knölig hög på gräsmattan.
 
  • Gilla
  • Haha
Peter Nordin Husum och 5 till
  • Laddar…
Joaquin Joaquin skrev:
Det gör jag.
Tror min är satt till att följa begränsningsslinga och Guide 1. Här är inställningen i minuter.
Inte riktigt förstått vad det innebär. Kanske ska stänga av begränsningsslinga då...
Vill minnas att jag satt begränsningsslinga av, guide 1 till 0 minuter och signal laddstation till min
 
  • Gilla
Joaquin
  • Laddar…
Mycket riktigt hade jag båda aktiverade.
Satte enbart guide (1 min, vet inte riktigt vad det innebär) och även korridorbredden ändrade jag. Fick för mig att den gick lite närmare kabeln nu.
Det enda som hände var att när den stod framför och "nosade" lite så skrapade den i huset på ena sidan, men sen gick den in. Hoppas det inte var en engångsföreteelse :)
 
Hjälp så mycket solkurvor HQ kabeln fått sedan jag lade ner den i Maj. Värmen måste utvidgat den flera meter. Fått köpa ett paket märlor extra för att trycka ner ställen där den blivit för lång.
 
G gunric skrev:
Börjar...ana...oråd...när klipparen nonchalant kommer rullande och är genomblöt en torr, solig dag och vi inte har någon bevattning igång. Minnesanteckning till resten av familjen: lämna inte vattenslangen trycksatt och i en knölig hög på gräsmattan.
Haha, jag har gjort nästan samma sak. Jag såg det hända, men helt makalöst blev det bara ett litet jack i en gardenakoppling :).
 
  • Gilla
gunric
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Haha, jag har gjort nästan samma sak. Jag såg det hända, men helt makalöst blev det bara ett litet jack i en gardenakoppling :).
Så här ser ett möbelöverdrag ut efter robot gjort kaos med det. Obs! Nytt inköpt :cool:
 
  • Nytt grått möbelöverdrag med stora slitna hål på en träplatta, skadat av en robot.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nån som vet vad "Backhantering" är?
Handlar det om att backa eller sluttningar?
Hittar ingen beskrivning...


Digital display med menyval inklusive ECO-drift, Spiralåkning, Backhantering och Allmänt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skärm med texten "BACKHANTERING" och ikonen för ett fordon och texten "Kör Backhantering" under.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
B Banan-apa skrev:
Nån som vet vad "Backhantering" är?
Handlar det om att backa eller sluttningar?
Hittar ingen beskrivning...


[bild] [bild]
Den skråar mer och hanterar sluttningar annorlunda.

Finns en bra grupp på Facebook som heter Vi som har en Husqvarna Automower...

Jag hittade svaret där. Rekommenderas!
 
plaggis plaggis skrev:
Den skråar mer och hanterar sluttningar annorlunda.

Finns en bra grupp på Facebook som heter Vi som har en Husqvarna Automower...

Jag hittade svaret där. Rekommenderas!
Aha tack!
Min gräsmatta är helt platt så det berör inte mig då.
Lite knasigt att man inte hittar nåt svar på google eller i manualen.
Jag hör ju till dom som inte använder facebook alls.
 
Världens sämsta manual och ytterst tveksamt UI det priset får de utan vidare tycker jag :cool:
 
plaggis plaggis skrev:
Den skråar mer och hanterar sluttningar annorlunda.

Finns en bra grupp på Facebook som heter Vi som har en Husqvarna Automower...

Jag hittade svaret där. Rekommenderas!
Ja det är en bra grupp, om man får vara med.
Tydligen har jag sagt nåt olämpligt där för jag är spärrad och får inte upp sidan :)
 
K karlsson-peter skrev:
Ja det är en bra grupp, om man får vara med.
Tydligen har jag sagt nåt olämpligt där för jag är spärrad och får inte upp sidan :)
Usch vad trist. Går det inte lämna gruppen och ansöka medlemsskap igen eller är man bannad på sitt username?
 
plaggis plaggis skrev:
Usch vad trist. Går det inte lämna gruppen och ansöka medlemsskap igen eller är man bannad på sitt username?
Jag kan inte ens söka efter gruppen, får inte upp den. Måste skrivit nåt jättefarligt
 
Lämnade in min 310 som börjat klucka/klonka när den åker omkring. Tillslut hittade de felet efter att ha bytt båda framhjulen samt upphägningen. Inget de varit med om tidigare hävdade de. Kanske kan hjälpa någon om man får samma missljud. Nu går den tyst och fint igen :D
 
1. För första gången på länge (av naturliga orsaker) fick vår ut en runda ikväll.
Betedde sig väldigt märkligt. Stannade ibland och framförallt extremt svårt att komma hem.
Till saken hör att jag i helgen grävde ner guidekabeln. Känns som den tappar kontakten men jag la inte kabeln speciellt djupt. Kan jag göra något annorlunda? Höjde laddstationens signal ett snäpp för att se om det hjälpte. Kanske lite men gick inte som tidigare ändå. Tips på vad som kan ha hänt?

2. En annan fråga är det med biyta. Går det på dessa modeller? Jag har satt in att framsidan ska klippas lite mer. Alltså ska guidekabeln följas 33m 60% av gångerna. Vilken yta är då biyta? När jag nu skulle starta den satte jag att den skulle klippa 30 min på biytan, men den följde inte kabeln och klippte precis som vanligt. Kan ha med fråga 1 att göra. men undrar ändå om jag tänker fel?
 
  • Gilla
bjornu
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.