Hej!
Hittade inget bättre forum, så det får bli Off Topic - hoppas det duger.
På nätet (Byggmax.se) stod det att det fanns 10 st av den artikel jag skulle köpa (Uddevalla). När jag kommer in fanns det ingen alls.
"Tyvärr har vi ingen inventering under sommaren. Så då kan internet visa fel".
Tycker att i "blipp"-åldern där allt scannas, så borde det inte bli fel på hela 10 stycken av något. En resa i onödan hoppas jag ni undviker, ring dem först om ni vill vara säkra - internet-lagerhållningen kan du inte lita på.
Mvh Rick
På nätet (Byggmax.se) stod det att det fanns 10 st av den artikel jag skulle köpa (Uddevalla). När jag kommer in fanns det ingen alls.
Tycker att i "blipp"-åldern där allt scannas, så borde det inte bli fel på hela 10 stycken av något. En resa i onödan hoppas jag ni undviker, ring dem först om ni vill vara säkra - internet-lagerhållningen kan du inte lita på.
Mvh Rick
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 430 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 430 inlägg
Jag skulle köpa en vindskiveplåt i helgen + lite annat smått.
Lagetsaldot sa "slut på lager" för just denna plåtbit.
När jag plockat på mig det andra gick jag ut i hallen och kikade i stället för takavvattning Det stod säker 50st där.
Sensmoralen är att man inte bör handla på Byggmax. Okunnig personal och ytterst få som jobbar för att spara pengar. Det är ju nackdelen när man vill handla billigt. Så det är inte så konstigt att lagersaldot sviktar, än mindre under semestertider.
Jag har så smått börjat planera inköpen bättre och styra över mina inköp på större aktörer. Beijer och XL.
Lagetsaldot sa "slut på lager" för just denna plåtbit.
När jag plockat på mig det andra gick jag ut i hallen och kikade i stället för takavvattning Det stod säker 50st där.
Sensmoralen är att man inte bör handla på Byggmax. Okunnig personal och ytterst få som jobbar för att spara pengar. Det är ju nackdelen när man vill handla billigt. Så det är inte så konstigt att lagersaldot sviktar, än mindre under semestertider.
Jag har så smått börjat planera inköpen bättre och styra över mina inköp på större aktörer. Beijer och XL.
Är det så mycket billigare på byggmax?
Här hemma har de bra personal i butiken. De kanske inte har lösningar men de är hjälpsamma och försöker så gott det går.
Men jag brukar handla på Karl Hedin om det inte är lördag em eller söndag.
Det är konstigt att man alltid står där på söndagen och ska göra något och inser att man inte har material hemma
Här hemma har de bra personal i butiken. De kanske inte har lösningar men de är hjälpsamma och försöker så gott det går.
Men jag brukar handla på Karl Hedin om det inte är lördag em eller söndag.
Det är konstigt att man alltid står där på söndagen och ska göra något och inser att man inte har material hemma
Dom kan även ha personers redan packade beställningar som lagersaldo då dom faktiskt inte är betalda eller utkörda ännu... otroligt störande faktiskt.
Att ha realtids-saldo är inga problem och har inte heller varit sen väldigt många år tillbaka.
Att ha realtids-saldo är inga problem och har inte heller varit sen väldigt många år tillbaka.
Redigerat:
Kan själv!
· Trelleborg
· 15 999 inlägg
Det har jag också upptäckt, personalen verkar mest rycka på axlarna åt det.
På mitt lokala så verkar inte heller prisskyltarna uppdateras (de som finns dvs).
Vilken längd virket har får man måtta upp själv.
Och så får man läsa på virket vilken klassning det har.
Lokala Woody har bättre ordning på prylarna, men inte på prislapparna.
På mitt lokala så verkar inte heller prisskyltarna uppdateras (de som finns dvs).
Vilken längd virket har får man måtta upp själv.
Och så får man läsa på virket vilken klassning det har.
Lokala Woody har bättre ordning på prylarna, men inte på prislapparna.
Det finns inget företag i någon bransch som inte har diffar i lagret, även om ALLA kämpar mot det!D danielrickardsson skrev:Hej!
Mvh Rick[
Tramsig trådstart.
För egen del blev jag mer irriterad på att priset diffar mellan olika orter.
Osäker om det är misstag eller olika kalkyler
På deras hemsida kostar dräneringsrör enligt nedan 119 om man inte valt butik.
När jag skulle betala i Eskilstuna ville man ha 149:-
Då jag påpekade att jag skrivit ner 119 så visade killen i kassan på detta faktum att det är olika pris mellan butikerna på samma vara!
I mitt exempel så hade jag kunnat finansiera en utflykt till Västerås om nu lagersaldot var korrekt!
Samma vara men annan butik.
Osäker om det är misstag eller olika kalkyler
På deras hemsida kostar dräneringsrör enligt nedan 119 om man inte valt butik.
När jag skulle betala i Eskilstuna ville man ha 149:-
Då jag påpekade att jag skrivit ner 119 så visade killen i kassan på detta faktum att det är olika pris mellan butikerna på samma vara!
I mitt exempel så hade jag kunnat finansiera en utflykt till Västerås om nu lagersaldot var korrekt!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Samma vara men annan butik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Då ringde man bygghandeln och bad dom lägga undan produkterna tills man kom fram. Den servicen är inte så lätt att finna idag.M marka skrev:
Kunderna ska göra mer och mer jobb själva och då försvinner också en del av servicen. Lagersaldo, lastning, självscanning, ”snabbkassor” m.m.
Ja kunderna envisas väl också med att produkterna skall vara billiga vilket leder till att omkostnaden vid försäljning måste hållas nere, det var inte ett bekymmer förr i världen när kunderna betalade priser som behöver tas ut för att ha råd med den personliga servicen.