D09
Hämtat lite glasskivor. 315 kr för 6 meter glas var ok :p

Fick ringa och be brädgården hålla öppet lite längre så jag fick med mig reglar.

Tack för det Henry Karlssons Byggvaror.

Kunde inte hålla mig och monterade en skiva. Nu byggpaus och fundera på hur fan man ska få till det vettigt ha ha
 
  • Glasskivor säkrade på ett släp med reglar och spännband, himmel speglad i glaset, emoji över huvudet på personen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Monterad glasskiva som räcke på trädäck med skog i bakgrunden och verktyg på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Montering av glasskiva på trädäck med utsikt över en skog och sjö, byggmaterial och verktyg på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
vanpire och 6 till
  • Laddar…
Painfully slow. Speciellt som badet som ska stå där tydligen redan levererats, men semester från och med måndag, med allt vad det innebär.

Lite mer gjutning, sedan dags för stolparna!
 
  • Grund för byggprojekt med träreglar och stolpar ordnade ovanpå sand och grus, med spade i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Ägnat mig åt kontemplation!
Kvällssol sett från en trädäck med en ölburk och ett tomt glas på bordet, med utsikt över en sjö och träd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och beställt plåtar och hämtat gles till takkupan som ska panelas om med start i helgen hoppas jag.
Windy och en ställning finns redo.

Ingen röklukt och behaglig värme nu åt kvällningen!
 
  • Gilla
Pappa1986 och 3 till
  • Laddar…
D09 D09 skrev:
Hämtat lite glasskivor. 315 kr för 6 meter glas var ok :p

Fick ringa och be brädgården hålla öppet lite längre så jag fick med mig reglar.

Tack för det Henry Karlssons Byggvaror.

Kunde inte hålla mig och monterade en skiva. Nu byggpaus och fundera på hur fan man ska få till det vettigt ha ha
Väldigt bra pris, hur gick det till?
 
D09
P patfred skrev:
Väldigt bra pris, hur gick det till?
Fötterna på bordet, ölen i ena handen och mobilen i andra :)

Sökte på glasräcken och kom och tänka på glaskassetter som ofta slumpas bort och så fanns det en annons som passade :)
 
  • Gilla
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
D09 D09 skrev:
Fötterna på bordet, ölen i ena handen och mobilen i andra :)

Sökte på glasräcken och kom och tänka på glaskassetter som ofta slumpas bort och så fanns det en annons som passade :)
Härligt! Blir nog snyggt som fasen
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
P patfred skrev:
Härligt! Blir nog snyggt som fasen
Tack :)

Känns bra bara jag får kläm på att få räcket stabilt :)

Tror dock inte att jag har turen att hitta till övriga löpmeter utan det får bli att beställa glas eller köra med träribbor
 
Nu vill jag inte grusa den fina stämningen men det är lämpligt (och är nog egentligen ett krav)med härdat glas när det monteras på den höjden... :) skulle en ruta paja så blir det inte livsfarliga glasskärvor.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
mexitegel mexitegel skrev:
Nu vill jag inte grusa den fina stämningen men det är lämpligt (och är nog egentligen ett krav)med härdat glas när det monteras på den höjden... :) skulle en ruta paja så blir det inte livsfarliga glasskärvor.
Det stämmer. Håller på och kollar möjligheten att laminera i efterhand. Ska bara kolla att det inte redan är godkänt :)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Borde inte sån film man lägger på för att inbrottssäkra fönster funka? Fast det kostar nog mer än själva glasen :thinking:
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Experiment färgsättning har startat!
Jag och frun var överens om ljusgrå med svarta rännor men jag hade en burk murtex siloxane S 0500-N och det ser ganska fint ut! Eller vad säger ni? :)
Husfasad målad i ljusgrått med svarta rännor, vita fönster och dörr, med murtex siloxane S 0500-N.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
pjodden och 3 till
  • Laddar…
D09
mexitegel mexitegel skrev:
Nu vill jag inte grusa den fina stämningen men det är lämpligt (och är nog egentligen ett krav)med härdat glas när det monteras på den höjden... :) skulle en ruta paja så blir det inte livsfarliga glasskärvor.
Verkar ha tur.

Var i kontakt med Emmaboda glas precis och dom svarade.. grym support.

Jag skulle leta efter en stämpel för säkerhetsglas och den hittade jag :)

Lamineringen är tydligen pressad mellan två glas och tror jag ser den.
 
  • Gilla
13th Marine och 4 till
  • Laddar…
Kan villigt erkänna att gjort lite mer än pimplat :beer: och sett solen försvinna bakom träden..:rolleyes:

Nyinstallerad dörrbroms monterad i dörrens överkant för att förhindra korsdrag och smällande dörrar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dörrbroms på dörr nummer 2, nu värmen kan vädras ut, utan risk för korsdrag och dörrar som smäller igen.

Golvfäste på duschvägg limmat om med Esstack Easy, med dörrbroms och nygrundad salning intill.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Limmat om golvfästet på duschväggen som hantverkare misslyckats med inte bara 1 utan 2 ggr.. Esstack Easy hoppas jag löser det.

Nymålade brädor som torkar på stöd, omkringliggande verktyg och målarutrustning syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Grundat salningen som sågades till igår.
 
  • Gilla
Mazen och 4 till
  • Laddar…
Skrapat och slipat fasad, grundoljning ikväll när solen är borta!
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
T
Flytspacklat sista biten i källaren :)
 
  • Nyflytspacklad yta i en källare med ojämna betongväggar och diverse kablar i bild.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.