R roli skrev:
Det saknas flagga eller annan typ av varning för utskjutande last bakåt. Det kan vi i alla fall vara överens om.
Nog får man vara gode blind för att köra in i mig... dessutom var ju spännbandet stand in för flagga.

Tagga ner nu eller kanske kan ni göra en egen tråd om släpvagnar? Jag har iaf inte inbjudit till denna anstormning ;)
 
  • Gilla
beqen
  • Laddar…
Ja, vad är risken att du skulle ha någon bakom dig? Du lär väl på sin höjd få ett möte på vägen hem ;)
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Ja, vad är risken att du skulle ha någon bakom dig? Du lär väl på sin höjd få ett möte på vägen hem ;)
Haha ;)
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Cheesen
R roli skrev:
Det saknas flagga eller annan typ av varning för utskjutande last bakåt. Det kan vi i alla fall vara överens om.
Eftersom den förra flaggan blev stulen på coopparkeringen så har min nya legat väl paketerad i bagaget dom senaste 20 åren. Polisen har då dessutom inte gjort någon större ansträngning att hitta tjuven så så jäkla viktigt är det inte med flaggan.
 
  • Gilla
beqen
  • Laddar…
Jaha, men varför skaffade du då en ny? Om den ändå ligger och skräpar….
 
Cheesen
R roli skrev:
Jaha, men varför skaffade du då en ny? Om den ändå ligger och skräpar….
Fick den som present. Man kan ju som inte bara kasta en gåva
 
Äntligen är cyklonfläkten på plats, då har jag uppnått en milstolpe i detta projekt känns det som. Men det är mycket kvar ändå.

42689425224_21b57f4c3f_c.jpg

Och det var ännu mera komplicerat än jag trodde den här slipens drivsystem:
29535555708_d9a66abedf_c.jpg

Och så lade jag riktiga hjul på den så nu är den mobil. Täckte in stenen i en plastpåse så jag inte får skit och olja på den
42689566504_95c2d8f8f1_c.jpg
 
  • Gilla
katos och 6 till
  • Laddar…
Ska det inte vara ett tråg i botten så att stenen kan hållas våt när man slipar?
 
Jo det ligger på golvet (bara hakar på gängstängerna man ser där) utanför fotot och ska rengöras ganska rejält på insidan, ordentligt med gravrost där.
 
  • Gilla
GUBE
  • Laddar…
Kul hemmabygge, man kan ju fundera på varför det valdes en kedja i stället för rem för den andra nerväxlingen? Kanske inte fanns fler remhjul hemma?
 
phl phl skrev:
?.....varför det valdes en kedja i stället för rem för den andra nerväxlingen? ......
Du menade väl den "tredje nedväxlingen"? ;)
 
phl phl skrev:
Kul hemmabygge, man kan ju fundera på varför det valdes en kedja i stället för rem för den andra nerväxlingen? Kanske inte fanns fler remhjul hemma?
Jag skulle tro att det är för att det skvätter vatten på den och då skulle en rem slira.
 
Jag vet inte det heller, den är bra skyddad i monterad form, svårt att tro det kommer in vatten där. Ganska proffsigt ihopsatt tycker jag.
 
phl phl skrev:
Kul hemmabygge, man kan ju fundera på varför det valdes en kedja i stället för rem för den andra nerväxlingen? Kanske inte fanns fler remhjul hemma?
Kanske en kombination av 3 saker? Kedjan klarar större krafter än remmen, som funkar ännu sämre om den blir blöt plus att det ser ut som man slaktat en cykel för att få kedjehjulen och kedjan, alltså, man tager vad man haver ... :D
 
@DennisCA är en värdig konkurrent till Thunderdoom Design Department. Hatten av.
Vill de ha ett Baltic team i nästa upplaga av Scrapcheap Challenge så borde vi ställa upp. Vi sopar banan med Engländarna.

Mvh Findus
 
  • Gilla
DennisCA och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.