För att klippa under studsmattan. Tänkte att bilden skulle illustrera det men jag ser nu att jag skulle höjt kameran en aning :)
 
  • Gilla
Noseone
  • Laddar…
Om man vill ha lite grövre plank och maskinerna på gården inte räcker till!

Gammal ramsåg i arbete med torr flambjörk som sågas till plank i ett sågverk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Torr flambjörk, lite hårdsågat men den gamla ramsågen tar det mesta.

Mvh P-A
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Släpade in nyköpet ur bilen. Mätte stenen och den är över 50cm i diameter, inte 40cm som säljaren påstod. Ett misstag jag är helt ok med.

41552189130_077e8211c0_b.jpg
42644712354_6291b9c3b6_b.jpg

Ett smart drivsystem jämfört med de flesta slipar jag sett på diverse säljes sidor, annars skulle väl den övre remskivan behöva vara lika stor som stenen för att få en passande hastighet.

29491170088_db2681c427_b.jpg
 
  • Gilla
Patrik440 och 5 till
  • Laddar…
Så det var det det var på din förra bild! Vilken fräck!
 
Cheesen
Har ägnat ett par kvällar till att sno ihop en altan vid köksfönstret för att sitta och dricka kaffe på.... blev invigd efter att ha tvättat ren den i morse...
Nybyggd träaltan med vita stolar utanför ett hus med mörk panel, invigd efter rengöring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 3 till
  • Laddar…
Bil kopplad till ett släp lastat med timmer och byggplank säkrade med orange spännband på en bygghandelsgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nä men vi tar väl nya tag... skönt med släp iaf.
 
  • Gilla
bulleribock
  • Laddar…
Du får inte negativt kultryck med den lastningen?
 
Alfredo Alfredo skrev:
Du får inte negativt kultryck med den lastningen?
Det är 12st 45x120 a 4.2m och släpet är tre meter. Det är inga problem med det lilla utsticket.
 
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
Det är 12st 45x120 a 4.2m och släpet är tre meter. Det är inga problem med det lilla utsticket.
Oki. Naturligtvis lättare att bedöma på plats. Bilden luras nog lite.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Oki. Naturligtvis lättare att bedöma på plats. Bilden luras nog lite.
Näe det gör den inte. Om farbror blå ägnade sig mindre åt att jaga mig när jag kör för fort och mer åt vettiga saker skulle detta ekipage stoppas och få lasta om. 30kg på 2meters hävarm.
 
Cheesen
MathiasS MathiasS skrev:
Näe det gör den inte. Om farbror blå ägnade sig mindre åt att jaga mig när jag kör för fort och mer åt vettiga saker skulle detta ekipage stoppas och få lasta om. 30kg på 2meters hävarm.
Norrbottenssnickarn kan köra lugnt. Den ena polisen i Norrbotten satt å fikade i Boden, den andra har semester.
 
  • Gilla
Toddbertuzzi och 3 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Näe det gör den inte. Om farbror blå ägnade sig mindre åt att jaga mig när jag kör för fort och mer åt vettiga saker skulle detta ekipage stoppas och få lasta om. 30kg på 2meters hävarm.
Snacka om att göra en höna av en fjäder...
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Jada, jada...30kg på 2meters hävarm.
Vad är det du har beräknat, och hur har du beräknat det?
 
Det saknas flagga eller annan typ av varning för utskjutande last bakåt. Det kan vi i alla fall vara överens om.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Det gick några pilsner Vedklyv fastnade i stock medan vedskjul fyllts med staplad ved i bakgrunden, i en skogsglänta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.