j.f.s
nino nino skrev:
Får man fråga vad släpet kostade och var man köper ett? Har en skoter som nog precis passar där....
Obromsade släp i den där storleken är det väl ingen idé att köpa i Tyskland?
Finns i Säter iaf

https://www.blocket.se/vi/79490047.htm

Har också funderat på ett till skotern
 
Gäng med kondensatorer och en ESD matta då det ska bli att mecka med kretskort, vill ju inte riskera nånting.
 
  • Gilla
erikssonjorgen
  • Laddar…
Timco 10T vedklyv på 1.5 kW från Lakaapää, svart med röda detaljer och text, stående på hjul.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Idag fick jag besked att den äntligen är på väg - Kan det vara nått måntro? Letat med ljus och lykta efter en snabb maskin men tyvärr var den Svenska Faxes klyven lite väl dyr och frun sa stopp (Måste nog sluta fråga innan köp... ) Kuggstång och inte hydraulisk - Har ingen aning alls men det blir nog bättre än yxan! =) Timco 10T på 1.5kW från Finska Lakaapää - 4490:- + frakt.
 
  • Gilla
bulleribock
  • Laddar…
ullberg
Inte idag, men under sista spurten mot semestern har jag plockat på mig följande:

I tipstråden nämndas att Bauhaus hade hyggliga priser på Bosch, och eftersom jag börjat bygga i deras 12/10,8 serie tog jag ett kit för att bygga samlingen:
Bosch verktygskit öppnat på trägolv med borrskruvdragare, slagskruvmejsel, batterier och laddare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sen var det någon i @MathiasS luftpåfyllartråd som nämnde att Jula hade fått in en ny Stanley, hade väl inte så stora förhoppningar - detta var mest för att bekräfta att mitt val av PCL Airforce var rätt (japp, det var det). Under påfyllaren syns också ett loppisköp på tork efter högtryckstvättning, lådorna under flaket på en VW LT35, tänke ha den ena som spännbandslåda på släpet, den andra TBD
Lufttrycksmätare med slang och mätur på en metallbakgrund efter högtryckstvättning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
boschkenta och 2 till
  • Laddar…
ullberg
Nu på landet och packar upp något som legat på att-köpa-listan länge, skurupsborren! Ingår tydligen kuriosa i form av nyhetsuppdatering från grannlandet i söder!

Skurupsborrar i olika storlekar på gräsmatta bredvid en uppslagen tidning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En mindre för stolpar direkt i mark (eller allmän prospektering) och en lite större för gjutrör - eller Börjes komposteringsalternativ om man är på det humöret...

Markborrar och skurupsborrar med gröna handtag uppradade på gräsmatta, redo för stolpsättning och prospektering i trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/U
 
  • Gilla
FredrikR och 7 till
  • Laddar…
ullberg ullberg skrev:
Nu på landet och packar upp något som legat på att-köpa-listan länge, skurupsborren! Ingår tydligen kuriosa i form av nyhetsuppdatering från grannlandet i söder!
/U
Exotiskt! Men hur gick det med sommarlovsvemodet i Tjörnarp, någon av forumets sydlänningar som kan berätta mer?
 
ullberg ullberg skrev:
Nu på landet och packar upp något som legat på att-köpa-listan länge, skurupsborren! Ingår tydligen kuriosa i form av nyhetsuppdatering från grannlandet i söder!

[bild]

En mindre för stolpar direkt i mark (eller allmän prospektering) och en lite större för gjutrör - eller Börjes komposteringsalternativ om man är på det humöret...

[bild]

/U
Snygg!
Har du lera eller jord att borra i? Skulle gärna vilja ha en sådan borr med med leran på gården vågar jag inte köpa en, som kanske fastnar eller så ...
 
FreQa FreQa skrev:
Snygg!
Har du lera eller jord att borra i? Skulle gärna vilja ha en sådan borr med med leran på gården vågar jag inte köpa en, som kanske fastnar eller så ...
Jag har borrat många djupa hål i leran här i Göteborg. Fungerar alldeles utmärkt. Lera är bland det bästa materialet att borra i tycker jag.
 
  • Gilla
FreQa
  • Laddar…
ullberg
Vi har mer jord än lera, men skulle tro att det funkar utmärkt (vilket @vectrex styrker), handlar väl bara om att rensa lite oftare (och har mycket svårt att tro den skulle köra fast så hårt att den inte går att backa ut)

/U
 
Äntligen kom tummen loss och jag har blivit med gerkap. :D

En Bosch GCM 8 SJL samt ett GTA 3800.

Är nöjd med sågen efter några första kap, men stativet lämnar lite att önska, flexar en hel del (iaf när man ska renkapa första centimetern på en 5.4m lång 70*70 stolpe :rolleyes:) samt att stöden känns som något som hör hemma på Biltemas billigaste produkter (svårt att justera höjden, och går att slå av från fästet med ett slag riktat mot sågen, släpper även av sig själv när man skjuter in stödet:surprised:)

Det är så att jag överväger att fråga Bosch om de är stolta över produkten. :thinking:

Bosch GCM 8 SJL gerkap på ett GTA 3800 stativ, utomhus med en trädgård i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
boschkenta och 3 till
  • Laddar…
Fortsätter på Bosch temat..

Elhyvel, pallbockar och...ölkorv! :oops:
Kartonger med Bosch elhyvel, Bahco pallbockar och BiFi ölkorv i en större låda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Trevlig liten sak!
Bosch elhyvel GHO 12V-20 på förpackningen, med verktygsbatterier i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Testade som hastigast på en bit läkt, avverkade helt ok.
Hyvlat trä med spån på golvet intill pallbockar och kartonger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


:cool:
 
  • Gilla
boschkenta och 6 till
  • Laddar…
Cheesen
FredrikR FredrikR skrev:
Fortsätter på Bosch temat..

Elhyvel, pallbockar och...ölkorv! :oops:
[bild]

Trevlig liten sak!
[bild]

Testade som hastigast på en bit läkt, avverkade helt ok.
[bild]

:cool:
Vad betalade du för hyveln ?
Vill naturligtvis ha en fullständig utvärdering av den...
 
Cheesen Daniel Östberg skrev:
Vad betalade du för hyveln ?
Vill naturligtvis ha en fullständig utvärdering av den...
Det kommer!
€160 för naken maskin från Amazon.de.
 
Cheesen
FredrikR FredrikR skrev:
Det kommer!
€160 för naken maskin från Amazon.de.
Det var inte värst.... Om nu bara min skil från -88 ville ge upp nångång så man kunde motivera en ny hyvel....
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.