X är svaret.

En sladdlös såg är bra så man inte råkar ut för nedanstående..

”När i kom häim så sku böre vä e räck öte altan
så i ståo vä bogasågen hä vart sneitt som sjöLve ......
Men då komme i ihåg
att i sku reng å fråg
om å få laan mä en elektrisk cirkelsåg
öta en måg
Jåda, i feck laan sågen, å så haa i lagt’n
opa goLve meda i sätte i kontaktn.
Då sko jä tråo var den fan opå
å börd å snorr, å seda bar’e å
ine rumme, över parkettn
hä båra spreute spånn bakätt’n
seda kape’n båoLe, kLeuv gungståoLn
å seda fåorn
ine soffa så hä båra spreute vadd
hä var bara en jädra teur’n et hadd
mäir än en fir-meters-sladd. ”

https://tinyurl.com/ybezfzcb

Översättning av ovanstående i utbyte mot vinst.
 
Svar: X

Man kommer inte ifrån den. Alltså sladden. De flesta elektriska maskiner har sladd som ska käver ett strömuttag. Det är ofta för långt bort och när du väl fixat ett uttag kommer sladden vara i vägen, trassla sig, vara för kort etc etc.

Denna maskin är ju hur smidig som helst! Dubbla batterier, grymt sågdjup och tillåter rörelsefrihet! (y):strong:

Om den råkar i mina händer kommer den användas till mycket, altan och carport bl.a.
 
SVAR X

Vill man ha fina snitt, så behövs ett cirkelsåg som är finare än mitt!
Att den även går på batteri, gör ju så att arbetet går som magi!
Hoppas ja denna få, när jag har många projekt som pågå!
 
Svar X

Min gamla häck till cirkelsåg strök med när jag rev friggeboden så den här hade suttit fint till sommarens alla projekt!
 
Svaret är x
Flexibelt, praktiskt, och användarvänligt verktyg med prestanda skulle man alltid önska ha!
 
svar X. Den ser ut att kunna bli en kär familjemedlem
 
Svar x
Håller på att hjälper min far att byta takluckor efter att det har varit läckage , min nuvarande cirkelsåg eller ska jag säga min före detta nöp och flög ner från ställningen. Som tur är kom ingen till skada utan bara sågen.
Skadad grön och silverfärgad cirkelsåg av märket Hitachi ligger på gräsmark med kabeln bredvid. Så nu behövs en ny cirkelsåg till alla sommar projekt som altan uterum och en pergola. Och en batteridriven cirkelsåg är otroligt mycket smidigare och säkrare att använda än en med sladd.
Och få ett sådant bra kit med batterier som man kan bygga vidare på vore perfekt.
 
Redigerat:
Hej
Rätt svar är förhoppningsvis X.Jag behöver verkligen en bra cirkelsåg. Har under våren påbörjat ett panchoprojekt som går ut på att totalrenovera en sommarstuga! Jobbet blir både mycket enklare och mycket bättre med proffsiga verktyg☀️☀️
Med vänlig hälsning,
Torbjörn Johansen

Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Tävling: Vinn cirkelsåg till semesterprojekten

[bild]

Nu närmar sig semestrarna med stormsteg och många planerar roliga byggprojekt. För att lyckas med dem krävs rätt verktyg. Veckans vinnare får hem battericirkelsågen CS62 18,0-EC. En 18-voltsmaskin med tillhörande 5,0 Ah-batteri, laddare och förvaringsbox. Cirkelsågen klarar skärdjup ner till 62 millimeter och har en svängradie upp till 50 grader.

Totalt värde cirka: 6 600 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad har CS63 18,0-EC för vinkelinställningar?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 0°/30°/45°/50°
X. 0°/22,5°/45°/50°
2. 0°/20°/45°/50°

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 1 juni.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Flex Scandinavia. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Flex Scandinavia för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Svar: X

En cirkelsåg vore en perfekt bröllopsdagspresent till mannen som är verktygstokig och det är något han verkligen behöver nu inför altanbygget.
 
Svaret är: X

Motivering: sommaren är räddad med en sån maskin! Skulle såga dag och natt till mina 100 projekt som är igång samtidigt
 
E
Svar X

Det skulle vara riktigt trevligt tillskott i verktygsfamiljen när sommarens projekt precis startat. 30+25 m2 utbyggnad kräver ett par sågsnitt. Vem vet man kanske skulle kunna recensera den när det vankas byggtråd här framöver.
 
Orientexpressen
X. 0°/22,5°/45°/50°
Den här skulle förkorta tiden med hur mycket som helst i jämförelse med att som jag gör nu står och handsågar allt virke till alla mina projekt. Tiden som blir över kan jag göra annat skoj som att leka med barnen, kela med katten, grilla, sova......
 
CS63 18,0-EC går att ställa in i följande vinklar:
X. 0°/22,5°/45°/50°

Jag skulle uppskatta den här sågen väldigt mycket.
Jag nöpte ett hus för två år sedan, och sedan dess faller pengarna ned i något slags svart hål. Man tänkte att "bara byta tapeter, lägga nytt golv osv...". Nu måste det bytas räcke på balkongen längs hela baksidan av huset, trappa byggas, väggar rivas, kök byggas om... det tar aldrig slut.
En fogsvans gör ju såklart sitt jobb, men en cirkelsåg av kvalitet skulle ju göra jobbet så mycket snabbare, effektivare och rakare.

Jag skulle bli en mycket glad vinnare! =)
 
Många bra motiveringar denna veckan så det har varit riktigt svårt att komma fram till en enda vinnare, men till slut lyckades vi. Veckans vinnare är ingen mindre än Peter B som har tänkt bygga en brygga men känner att sladdbunden cirkelsåg kanske inte är så lämpligt. Vi hoppas att du med din nya cirkelsåg ska få arbeta på olycksfritt i sommar. Stort grattis!

Motivering:
Jag var på väg att köpa en batteridriven för ett par år sedan. Gjorde dock inte det. Ångrat mig i lika många år. Snålade och fortsatte med min gamla. Vad jag än ska såga så fastnar sladden, klyva en skiva; en decimeter kvar och det tar stopp. Sladden fastnar i sågbocken. Det blir aldrig snygga snitt. En gång sågade jag till och med av sladden. En annan gång när sladden fastnade och det ryckte till så att jag precis gick igenom arbetsbyxan. Skyddet flexar inte tillbaka så snabbt. Ett ytligt men dock rysande sår. I sommar ska det byggas brygga. Tänk om det kunde få bli så märkvärdigt som jag föreställer mig, snygga, hela snitt och bruna, hela ben. ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.