De med den blå "knappen" tänker du? Som man använde för att koppla till guidekabeln till guideslingan?
 
Joaquin Joaquin skrev:
De med den blå "knappen" tänker du? Som man använde för att koppla till guidekabeln till guideslingan?
Svar ja.
 
  • Gilla
Joaquin
  • Laddar…
Har en slinga på begränsn kabel runt ett träd. Ska minska diametern på slingan och kommer troligen få ca 50cm kabel över.
Kan man ”bli av” med den på nåt lämpligt sätt utan att klippa bort och skarva?
Vad ha änder om jag lägger det överblivna ijämte varandra = 3 i bredd?
Om ni förstår hur jag menar...
 
J jordraketen skrev:
Har en slinga på begränsn kabel runt ett träd. Ska minska diametern på slingan och kommer troligen få ca 50cm kabel över.
Kan man ”bli av” med den på nåt lämpligt sätt utan att klippa bort och skarva?
Vad ha änder om jag lägger det överblivna ijämte varandra = 3 i bredd?
Om ni förstår hur jag menar...
Om du lägger de tätt intill varandra med samma princip som en ö så släcker de ut signalen och den kör över.
 
Bricco Bricco skrev:
Om du lägger de tätt intill varandra med samma princip som en ö så släcker de ut signalen och den kör över.
Stack en ränna nu och tryckte ner alla 3 så får vi se om det funkar då dom nog ligger lite kors å tvärs..
 
Gällande att min 310 sällan gick rakt fram. Jag kalibrerade Tilt sensorn och tycker den går mycket mer rakt nu. Bra tips!

  1. Tryck på meny
  2. Håll inne 7+9 samtidigt i 2s.
  3. En ny meny som heter expertläge öppnar sig.
  4. Gå in i den menyn och välj specialinställningar
  5. Klicka på kalibrera tiltsensor.
  6. Ställ maskinen på ett plant underlag och tryck OK.

Däremot har ett kluckande ljud uppkommit. Som om något är lite löst när den åker. Ljudet av plast mot plast.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Varför går min 310 in i status "Daglig gräns uppnådd" när jag kör schema 07:00 - 22:00. Den har inte ens kört till 21 idag. Den ska väl kunna köra 18h i sträck och sen vila 6h dvs jag skulle kunnat köra den 07:00-01:00 utan problem?
 
Bricco Bricco skrev:
Varför går min 310 in i status "Daglig gräns uppnådd" när jag kör schema 07:00 - 22:00. Den har inte ens kört till 21 idag. Den ska väl kunna köra 18h i sträck och sen vila 6h dvs jag skulle kunnat köra den 07:00-01:00 utan problem?
Är inte 310:an spärrad till 12 h per dag?
 
P Pedars skrev:
Är inte 310:an spärrad till 12 h per dag?
Nä?
 
  • Diagram som visar Automower robotgräsklippares drifts- och laddningstider inom ett 24-timmars schema.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bricco Bricco skrev:
Nä?
Jag erkänner mig besegrad. Hade för mig att jag läst det någonstans. :)
 
Ett par funderingar:
1. Ibland låter det som om det liksom skramlar undertill. Tror det är när klippningen stänger av (typ när den ska hem). Är detta normalt?
2. Hur har ni gjort längs stenlagda kanter? Nu växer ju inte gräset så bra, men det verkar bli ganska breda kanter man får ta med trimmer. Man kan ju inte köra hur lång över som helst (speciellt om det finns ett tralledäck ivägen efter stenen).
 
Planerar lite för hösten. Hur gör ni med guidekabeln och de kopplingar som man tar av när laddstationen och klipparen tas in för säsongen? Lägga dem i någon typ av låda (tips mottages gärna) eller låter dem helt enkelt bara ligga där?
 
Jag sprayar kontakterna med 5-56 eller liknande och tejpar en plastpåse runt allihop. Har fungerat bra i många år.
 
  • Gilla
Joaquin
  • Laddar…
Är det enda som låter på era automowers motorn för hjulen samt för klippning? Min har börjar klucka/klonka när den kör vilket stör mig på en premiummaskin men hittar inte källan till ljudet.

Ett bra tips var att tejpa de tre knivhålen annars. Sänkte ljudnivån lite till på den (y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.